κείμενο από το ypodomes.com
Σήραγγα στον Υμηττό, νέους αυτοκινητοδρόμους, περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης - και της εξάπλωσης της πόλης -, παραμονή και εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων βιομηχανικών εγκαταστάσεων και την ενίσχυση του πόλου Κέντρου - Ελληνικού και Φαλήρου προβλέπει το νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας, που θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες από τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Παπακωνσταντίνου.
Το νέο κείμενο έρχεται μετά το πάγωμα από τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου του οριστικού κειμένου για το Ρυθμιστικό της Αθήνας, το οποίο είχε παρουσιάσει στα μέσα του περασμένου Ιουλίου. «Τώρα δεν προλαβαίνουμε να ψηφιστεί από τη Βουλή», λένε από το ΥΠΕΚΑ. «Εμείς θα βγάλουμε το κείμενο για μια τελική συζήτηση. Από εκεί και πέρα, η επόμενη κυβέρνηση μπορεί να το πάρει και να το πάει κατευθείαν στο Υπουργικό Συμβούλιο». Πλέον, υπάρχουν σημαντικές διαφορές από το κείμενο του καλοκαιριού.
Τόσο για την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων - στο παλαιό προτεινόταν η αποφυγή της κατασκευής τους - όσο και για τη δημιουργία νέων υποδομών αναψυχής και νέων μορφών τουριστικών επενδύσεων αλλά και τη συνύπαρξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων με την κατοικία. «Το μεγάλο στοίχημα για όλους μας είναι η ενεργοποίηση των δυνάμεων γύρω από ένα αποδεκτό πλαίσιο στόχων για να αλλάξει ριζικά το αναπτυξιακό πρότυπο τόσο της Αθήνας όσο και της ευρύτερης περιοχής της Αττικής. Η δυναμική αυτής της περιφέρειας είναι ο μητροπολιτικός της χαρακτήρας», λέει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
ΣΗΡΑΓΓΑ ΣΤΗΝ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Στο νέο κείμενο του Ρυθμιστικού λαμβάνονται υπόψη τα έργα που προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα κατασκευαστούν στο 40% του αρχικού σχεδιασμού (τα 62 χιλιόμετρα που ανακοινώθηκαν το 2009 θα μειωθούν σε περίπου 25 χλμ.). Ετσι, όπως λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε αυτή τη φάση τα έργα αφορούν: την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού από τον κόμβο Κατεχάκη έως τον υφιστάμενο κόμβο Σακέτα και τη σύνδεση της περιοχής του Ελληνικού με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Στα νέα σχέδια δεν προβλέπονται η σήραγγα από το Σακέτα προς την Αττική Οδό (θα κατασκευαστεί καινούργια από την Πλατεία Κύπρου στην Αργυρούπολη προς την Αττική Οδό) ούτε η μεσόγεια χάραξη προς Ραφήνα. Προβλέπεται η κατασκευή του οδικού άξονα Μάνδρας - Θήβας και η ζεύξη του Περάματος με τη Σαλαμίνα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
Το νέο Ρυθμιστικό περιλαμβάνει παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της γκετοποίησης του Κέντρου της πόλης. Σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι επεμβάσεις στην Πανεπιστημίου. Ο κεντρικός άξονας της πρωτεύουσας θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει φιλικός προς τους πεζούς, χωρίς όμως να είναι πεζόδρομος. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου θα περνά η γραμμή του τραμ από τη Λ. Αμαλίας προς τα Πατήσια, ενώ τα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα τη διασχίζουν κάθετα σε τέσσερα σημεία - θα επιτρέπεται η παρόδια εξυπηρέτηση.
Οπως είναι γνωστό, το Ιδρυμα Ωνάση αναλαμβάνει τις δαπάνες για τον διαγωνισμό και για όλες τις μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν μέχρι τη δημοπράτηση του έργου.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία, όπως εξηγούν από το ΥΠΕΚΑ δεν δίνεται η κατεύθυνση να φύγουν. Στόχος είναι η συνύπαρξη της βιομηχανίας στην πόλη με άλλες δραστηριότητες. Χαρακτηριστικές βιομηχανικές περιοχές στην Αττική είναι η Μάνδρα, η Ελευσίνα, ο Ασπρόπυργος και ο Ελαιώνας.
Σήραγγα στον Υμηττό, νέους αυτοκινητοδρόμους, περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης - και της εξάπλωσης της πόλης -, παραμονή και εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων βιομηχανικών εγκαταστάσεων και την ενίσχυση του πόλου Κέντρου - Ελληνικού και Φαλήρου προβλέπει το νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας, που θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες από τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Παπακωνσταντίνου.
Το νέο κείμενο έρχεται μετά το πάγωμα από τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου του οριστικού κειμένου για το Ρυθμιστικό της Αθήνας, το οποίο είχε παρουσιάσει στα μέσα του περασμένου Ιουλίου. «Τώρα δεν προλαβαίνουμε να ψηφιστεί από τη Βουλή», λένε από το ΥΠΕΚΑ. «Εμείς θα βγάλουμε το κείμενο για μια τελική συζήτηση. Από εκεί και πέρα, η επόμενη κυβέρνηση μπορεί να το πάρει και να το πάει κατευθείαν στο Υπουργικό Συμβούλιο». Πλέον, υπάρχουν σημαντικές διαφορές από το κείμενο του καλοκαιριού.
Τόσο για την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων - στο παλαιό προτεινόταν η αποφυγή της κατασκευής τους - όσο και για τη δημιουργία νέων υποδομών αναψυχής και νέων μορφών τουριστικών επενδύσεων αλλά και τη συνύπαρξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων με την κατοικία. «Το μεγάλο στοίχημα για όλους μας είναι η ενεργοποίηση των δυνάμεων γύρω από ένα αποδεκτό πλαίσιο στόχων για να αλλάξει ριζικά το αναπτυξιακό πρότυπο τόσο της Αθήνας όσο και της ευρύτερης περιοχής της Αττικής. Η δυναμική αυτής της περιφέρειας είναι ο μητροπολιτικός της χαρακτήρας», λέει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
ΣΗΡΑΓΓΑ ΣΤΗΝ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Στο νέο κείμενο του Ρυθμιστικού λαμβάνονται υπόψη τα έργα που προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα κατασκευαστούν στο 40% του αρχικού σχεδιασμού (τα 62 χιλιόμετρα που ανακοινώθηκαν το 2009 θα μειωθούν σε περίπου 25 χλμ.). Ετσι, όπως λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε αυτή τη φάση τα έργα αφορούν: την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού από τον κόμβο Κατεχάκη έως τον υφιστάμενο κόμβο Σακέτα και τη σύνδεση της περιοχής του Ελληνικού με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Στα νέα σχέδια δεν προβλέπονται η σήραγγα από το Σακέτα προς την Αττική Οδό (θα κατασκευαστεί καινούργια από την Πλατεία Κύπρου στην Αργυρούπολη προς την Αττική Οδό) ούτε η μεσόγεια χάραξη προς Ραφήνα. Προβλέπεται η κατασκευή του οδικού άξονα Μάνδρας - Θήβας και η ζεύξη του Περάματος με τη Σαλαμίνα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
Το νέο Ρυθμιστικό περιλαμβάνει παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της γκετοποίησης του Κέντρου της πόλης. Σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι επεμβάσεις στην Πανεπιστημίου. Ο κεντρικός άξονας της πρωτεύουσας θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει φιλικός προς τους πεζούς, χωρίς όμως να είναι πεζόδρομος. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου θα περνά η γραμμή του τραμ από τη Λ. Αμαλίας προς τα Πατήσια, ενώ τα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα τη διασχίζουν κάθετα σε τέσσερα σημεία - θα επιτρέπεται η παρόδια εξυπηρέτηση.
Οπως είναι γνωστό, το Ιδρυμα Ωνάση αναλαμβάνει τις δαπάνες για τον διαγωνισμό και για όλες τις μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν μέχρι τη δημοπράτηση του έργου.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία, όπως εξηγούν από το ΥΠΕΚΑ δεν δίνεται η κατεύθυνση να φύγουν. Στόχος είναι η συνύπαρξη της βιομηχανίας στην πόλη με άλλες δραστηριότητες. Χαρακτηριστικές βιομηχανικές περιοχές στην Αττική είναι η Μάνδρα, η Ελευσίνα, ο Ασπρόπυργος και ο Ελαιώνας.
1 σχόλιο:
Σχετικα με τη βιομηχανια, ο Ελαιωνας πραγματι αποτελει βιομηχανικη γι'αυτο και θα επρεπε να χτιστει κι αλλος ενας σταθμος μετρο (Γραμμη 3) μεταξυ των σταθμων Κεραμεικο και Ελαιωνα. Για την ακριβεια, να μπει ακριβως στην μεση αυτων των 2 σταθμων, μιας και η αποσταση μεταξυ των σταθμων Κεραμεικο και Ελαιωνα ειναι 1,89 χιλιομετρα. Σχετικα μεγαλη.
Δημοσίευση σχολίου