κείμενο από το ypodomes.com
Μοιάζει με ανέκδοτο αλλά ανέκδοτο δεν είναι. Αυτή την εποχή της μιζέριας και της απίστευτης ανεργίας υπάρχουν έργα που είναι «οάσεις» και δίνουν απασχόληση και ελπίδα σε χιλιάδες συνανθρώπους μας.
Είναι έργα με προϋπολογισμό πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και θα αλλάξουν στο μέλλον την καθημερινότητα μας. Ας γνωρίσουμε τα 10 μεγαλύτερα έργα που κατασκευάζονται σήμερα στη χώρα:
10.Ολοκλήρωση κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας 147εκ.ευρώ
Πρόκειται για έργο σκούπα που θα ολοκληρώσει ότι άφησαν προηγούμενες εργολαβίες με στόχο το 2014 ο αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί. Είναι το σημαντικότερο εν ενεργεία οδικό έργο της Κεντρικής Μακεδονίας.
9.Ολοκλήρωση κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή 158εκ.ευρώ
Είναι το έργο για το τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Είναι ένα έργο που θα δώσει άνετη πρόσβαση από και προς την Αλβανία και θα ολοκληρωθεί το 2015.
8.Φράγμα Αποσελέμη Ηράκλειο Κρήτης (3 εργολαβίες) 190εκ.ευρώ
Το έργο αυτό το έχουν χαρακτηρίσει «Φαραωνικό» αλλά στην πραγματικότητα θα λύσει το υδροδοτικό πρόβλημα σε Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο. Δεν είναι μία η εργολαβία αλλά 4 3 σε εξέλιξη και μία σε δημοπράτηση. Ευχή όλων να λειτουργήσει σύντομα για να δικαιολογήσει τον πολύ μεγάλο προϋπολογισμό του.
7.Φράγμα Ιλαρίωνα Κοζάνης (εκτίμηση 250εκ.ευρώ)
Αυτό και αν είναι φαραωνικό έργο με φαραωνικό προϋπολογισμό. Έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 1991 όταν κάποιοι από εσάς που διαβάζετε αυτό το κείμενο δεν είχατε καν γεννηθεί… Ο στόχος είναι να λειτουργήσει εντός του 2013 αλλά και στοίχημα δεν βάζει κανείς.
6.Αεροδρόμιο Μακεδονία διάδρομος 10-28 (επέκταση) 286εκ.ευρω
Ένα από τα ατελείωτα έργα στην Ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα. Με πολλά προβλήματα τόσο τεχνικά όσο και οικονομικά. Σήμερα βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και ευχή όλων είναι σε ένα χρόνο από σήμερα ο νέος διάδρομος να ολοκληρωθεί. Εκτός από τα 246εκ.ευρώ της επέκτασης πρέπει να προσμετρήσουμε άλλα 40εκ.ευρώ για τα έργα ενίσχυσης του υφιστάμενου διαδρόμου φτάνοντας το σύνολο στα 286εκ.ευρώ.
5.Σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη 315εκ.ευρώ
Είναι έργο που ξεκίνησε πέρυσι, σε δύσκολη εποχή αλλά τα πάει καλά μέχρι στιγμής. Το έργο αυτό περιλαμβάνει το τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη και όλους του σταθμούς από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη. Έργο με μεγάλη αξία που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015.
4.Οδικός Άξονας Άκτιο-Αμβρακία (4 εργολαβίες) 350εκ.ευρώ
Το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο στην Ελλάδα περνά τις δικές του συμπληγάδες. Ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις και σήμερα αγωνίζεται για να υπάρχει σε αυτή τη λίστα. Τα οικονομικά προβλήματα έχουν φέρει γκρίνια, απεργίες και απολύσεις. Το έργο δυστυχώς αντιπροσωπεύει 100% την Ελλάδα του σήμερα. Ελπίδα όλων να αλλάξει η εικόνα και να λειτουργήσει το 2014 (στην καλύτερη περίπτωση). Σπουδαίο έργο που ενώνει τις Δυτικές Ακτές της χώρας με την Ιόνια Οδό και το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων.
3.Επέκταση Μετρό Αθήνας Γραμμής 3 προς Πειραιά 530 εκ.ευρώ
Το μοναδικό έργο κατασκευής για την Αττικό Μετρό εδώ και χρόνια. Ξεκίνησε τον Μάρτιο και το χρονοδιάγραμμα καθορίζει πως στα τέλη του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί. Μέχρι τώρα κινείται οριακά εντός χρονοδιαγραμμάτων και πολλά εργοτάξια έχουν ανοίξει. Έχει μήκος 7,6 χλμ και θα εξυπηρετεί 130.000 επιβάτες καθημερινά. Έργο με τεράστια αξία για το πολεοδομικό συγκρότημα Αθήνας και Πειραιά.
2.Πάρκο Σταύρος Νιάρχος 566εκ.ευρώ
Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο στην χώρα μόλις ξεκίνησε. Το όραμα στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παίρνει σάρκα και οστά. Δεν διστάζουν να βάλουν πολύ βαθειά το χέρι στην τσέπη για να μεταμορφώσουν το χώρο στον παλιό Ιππόδρομο με την κατασκευή της Εθνικής Βιβλιοθήκης, της Λυρικής Σκηνής και εντός μεγάλου πάρκου. Η χρηματοδότηση είναι 100% από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εκπληκτικό έργο με ευεργετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση. Θα αλλάξει την όψη της «βιτρίνας» της πόλης.
1.Μετρό Θεσσαλονίκης: 1,1 δις ευρώ
Το μεγαλύτερο των μεγάλων έργων στην χώρα είναι το έργο της κατασκευής της βασικής γραμμής Μετρό για την Θεσσαλονίκη. Ένα έργο που είναι διαρκώς σε κατάσταση νευρικής κρίσης με τα προβλήματα να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για να κατασκευαστεί (μελέτη- κατασκευή) έχει αποδειχθεί μέγα σφάλμα και 6 χρόνια μετά την εκκίνηση των εργασιών δεν έχουμε πιάσει ούτε το 50% της συνολικής προόδου του έργου.
Αυτή την εποχή ο πήχης έχει πιάσει το 2017 για να λειτουργήσει αλλά ήδη πολλοί μιλούν για λειτουργία το 2018. Έργο με αμέτρητη αξία για την κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη που αναζητά ένα μέσο με ταχύτητα και ασφάλεια για να αναδείξει τον Μητροπολιτικό της χαρακτήρα.
Τα 1,1 δις ευρώ ίσως να μην είναι το τελικό ποσό καθώς τα θέματα που έχουν προκύψει κάνουν γρίφο τον τελικό λογαριασμό. Είναι το έργο που είναι η σημαία των έργων για την χώρα και περιμένουμε κάποια στιγμή να τρέξει για να ολοκληρωθεί.
Ε-Ε-ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
Για να αναπτερώσουμε λίγο το ηθικό μας που ομολογουμένως εδώ και 3 χρόνια είναι παντελώς καταρρακωμένο πρέπει να επισημάνουμε ότι στα σκαριά περιμένουμε 3 πολύ μεγάλα έργα να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα και να αλλάξουν τις ισορροπίες.
Αυτά είναι:
1.Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά: 450εκ.ευρώ
2.Σιδηροδρομικό έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος 415εκ.ευρώ
3.Σιδηροδρομικό έργο Τιθορέα-Δομοκός 415εκ.ευρώ.
Ο κατάλογος αυτός δεν περιέχει τα παγωμένα έργα στους 4 αυτοκινητόδρομους και αν κατασκευάζονταν θα είχαμε μία διαφορετική εικόνα και άλλα οικονομικά μεγέθη.
Μοιάζει με ανέκδοτο αλλά ανέκδοτο δεν είναι. Αυτή την εποχή της μιζέριας και της απίστευτης ανεργίας υπάρχουν έργα που είναι «οάσεις» και δίνουν απασχόληση και ελπίδα σε χιλιάδες συνανθρώπους μας.
Είναι έργα με προϋπολογισμό πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και θα αλλάξουν στο μέλλον την καθημερινότητα μας. Ας γνωρίσουμε τα 10 μεγαλύτερα έργα που κατασκευάζονται σήμερα στη χώρα:
10.Ολοκλήρωση κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας 147εκ.ευρώ
Πρόκειται για έργο σκούπα που θα ολοκληρώσει ότι άφησαν προηγούμενες εργολαβίες με στόχο το 2014 ο αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί. Είναι το σημαντικότερο εν ενεργεία οδικό έργο της Κεντρικής Μακεδονίας.
9.Ολοκλήρωση κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή 158εκ.ευρώ
Είναι το έργο για το τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Είναι ένα έργο που θα δώσει άνετη πρόσβαση από και προς την Αλβανία και θα ολοκληρωθεί το 2015.
8.Φράγμα Αποσελέμη Ηράκλειο Κρήτης (3 εργολαβίες) 190εκ.ευρώ
Το έργο αυτό το έχουν χαρακτηρίσει «Φαραωνικό» αλλά στην πραγματικότητα θα λύσει το υδροδοτικό πρόβλημα σε Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο. Δεν είναι μία η εργολαβία αλλά 4 3 σε εξέλιξη και μία σε δημοπράτηση. Ευχή όλων να λειτουργήσει σύντομα για να δικαιολογήσει τον πολύ μεγάλο προϋπολογισμό του.
7.Φράγμα Ιλαρίωνα Κοζάνης (εκτίμηση 250εκ.ευρώ)
Αυτό και αν είναι φαραωνικό έργο με φαραωνικό προϋπολογισμό. Έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 1991 όταν κάποιοι από εσάς που διαβάζετε αυτό το κείμενο δεν είχατε καν γεννηθεί… Ο στόχος είναι να λειτουργήσει εντός του 2013 αλλά και στοίχημα δεν βάζει κανείς.
6.Αεροδρόμιο Μακεδονία διάδρομος 10-28 (επέκταση) 286εκ.ευρω
Ένα από τα ατελείωτα έργα στην Ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα. Με πολλά προβλήματα τόσο τεχνικά όσο και οικονομικά. Σήμερα βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και ευχή όλων είναι σε ένα χρόνο από σήμερα ο νέος διάδρομος να ολοκληρωθεί. Εκτός από τα 246εκ.ευρώ της επέκτασης πρέπει να προσμετρήσουμε άλλα 40εκ.ευρώ για τα έργα ενίσχυσης του υφιστάμενου διαδρόμου φτάνοντας το σύνολο στα 286εκ.ευρώ.
5.Σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη 315εκ.ευρώ
Είναι έργο που ξεκίνησε πέρυσι, σε δύσκολη εποχή αλλά τα πάει καλά μέχρι στιγμής. Το έργο αυτό περιλαμβάνει το τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη και όλους του σταθμούς από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη. Έργο με μεγάλη αξία που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015.
4.Οδικός Άξονας Άκτιο-Αμβρακία (4 εργολαβίες) 350εκ.ευρώ
Το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο στην Ελλάδα περνά τις δικές του συμπληγάδες. Ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις και σήμερα αγωνίζεται για να υπάρχει σε αυτή τη λίστα. Τα οικονομικά προβλήματα έχουν φέρει γκρίνια, απεργίες και απολύσεις. Το έργο δυστυχώς αντιπροσωπεύει 100% την Ελλάδα του σήμερα. Ελπίδα όλων να αλλάξει η εικόνα και να λειτουργήσει το 2014 (στην καλύτερη περίπτωση). Σπουδαίο έργο που ενώνει τις Δυτικές Ακτές της χώρας με την Ιόνια Οδό και το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων.
3.Επέκταση Μετρό Αθήνας Γραμμής 3 προς Πειραιά 530 εκ.ευρώ
Το μοναδικό έργο κατασκευής για την Αττικό Μετρό εδώ και χρόνια. Ξεκίνησε τον Μάρτιο και το χρονοδιάγραμμα καθορίζει πως στα τέλη του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί. Μέχρι τώρα κινείται οριακά εντός χρονοδιαγραμμάτων και πολλά εργοτάξια έχουν ανοίξει. Έχει μήκος 7,6 χλμ και θα εξυπηρετεί 130.000 επιβάτες καθημερινά. Έργο με τεράστια αξία για το πολεοδομικό συγκρότημα Αθήνας και Πειραιά.
2.Πάρκο Σταύρος Νιάρχος 566εκ.ευρώ
Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο στην χώρα μόλις ξεκίνησε. Το όραμα στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παίρνει σάρκα και οστά. Δεν διστάζουν να βάλουν πολύ βαθειά το χέρι στην τσέπη για να μεταμορφώσουν το χώρο στον παλιό Ιππόδρομο με την κατασκευή της Εθνικής Βιβλιοθήκης, της Λυρικής Σκηνής και εντός μεγάλου πάρκου. Η χρηματοδότηση είναι 100% από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εκπληκτικό έργο με ευεργετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση. Θα αλλάξει την όψη της «βιτρίνας» της πόλης.
1.Μετρό Θεσσαλονίκης: 1,1 δις ευρώ
Το μεγαλύτερο των μεγάλων έργων στην χώρα είναι το έργο της κατασκευής της βασικής γραμμής Μετρό για την Θεσσαλονίκη. Ένα έργο που είναι διαρκώς σε κατάσταση νευρικής κρίσης με τα προβλήματα να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για να κατασκευαστεί (μελέτη- κατασκευή) έχει αποδειχθεί μέγα σφάλμα και 6 χρόνια μετά την εκκίνηση των εργασιών δεν έχουμε πιάσει ούτε το 50% της συνολικής προόδου του έργου.
Αυτή την εποχή ο πήχης έχει πιάσει το 2017 για να λειτουργήσει αλλά ήδη πολλοί μιλούν για λειτουργία το 2018. Έργο με αμέτρητη αξία για την κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη που αναζητά ένα μέσο με ταχύτητα και ασφάλεια για να αναδείξει τον Μητροπολιτικό της χαρακτήρα.
Τα 1,1 δις ευρώ ίσως να μην είναι το τελικό ποσό καθώς τα θέματα που έχουν προκύψει κάνουν γρίφο τον τελικό λογαριασμό. Είναι το έργο που είναι η σημαία των έργων για την χώρα και περιμένουμε κάποια στιγμή να τρέξει για να ολοκληρωθεί.
Ε-Ε-ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
Για να αναπτερώσουμε λίγο το ηθικό μας που ομολογουμένως εδώ και 3 χρόνια είναι παντελώς καταρρακωμένο πρέπει να επισημάνουμε ότι στα σκαριά περιμένουμε 3 πολύ μεγάλα έργα να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα και να αλλάξουν τις ισορροπίες.
Αυτά είναι:
1.Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά: 450εκ.ευρώ
2.Σιδηροδρομικό έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος 415εκ.ευρώ
3.Σιδηροδρομικό έργο Τιθορέα-Δομοκός 415εκ.ευρώ.
Ο κατάλογος αυτός δεν περιέχει τα παγωμένα έργα στους 4 αυτοκινητόδρομους και αν κατασκευάζονταν θα είχαμε μία διαφορετική εικόνα και άλλα οικονομικά μεγέθη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου