κείμενο από το ypodomes.com
Η απόφαση της Πέμπτης από την Αττικό Μετρό για την ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου στο έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά είναι εξαιρετικά σημαντική.
Όχι μόνο για το αυτονόητο, ότι δηλαδή ένα νέο μεγάλο έργο μπαίνει στην πρίζα και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη και την απασχόληση. Αυτή είναι η προφανής πτυχή αυτού του έργου. Μία ακόμα εξίσου σημαντική είναι πως με την προώθηση της κατασκευής αυτού του έργου καταδεικνύεται η αποφασιστικότητα του ΥΠΑΝΥΠ και της Αττικό Μετρό να ξεπεραστούν τα προβλήματα στην κατασκευή της βασικής γραμμής και το έργο να «τρέξει» προκειμένου να ολοκληρωθεί.
Με αυτή την απόφαση ουσιαστικά «κλειδώνει» το έργο στην ΑΕΓΕΚ που παίρνει μεγάλη ανάσα αλλά και ψήφο εμπιστοσύνης από την Κυβέρνηση καθώς το βύθισμα ενός έργου με το βεληνεκές του Μετρό θα έφερνε τσουνάμι από αντιδράσεις, προβλήματα ενώ θα έστελνε την λειτουργία του έργου αρκετά χρόνια πίσω.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά που θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ της βασικής γραμμής έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό. Η ολοκλήρωση του προβλέπεται σε 5 χρόνια. Δηλαδή περίπου κάπου στα μέσα του 2018. Πρακτικά όμως για να λειτουργήσει η επέκταση θα πρέπει να λειτουργήσει καταρχάς η βασική γραμμή.
Μια άλλη και ίσως πιο πιθανή περίπτωση είναι βασική γραμμή και επέκταση Καλαμαριάς να λειτουργήσουν ταυτόχρονα το 2018. Αυτό όμως όσο και αν ακούγεται κακό, στην ουσία δεν είναι. Εδώ και 3 χρόνια η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό κατρακυλά από χρονιά σε χρονιά. Από το 2012 φτάσαμε να μιλάμε για το 2017 και το 2018.
Με την εκκίνηση των εργασιών το ερχόμενο καλοκαίρι για την επέκταση προς Καλαμαριά μπαίνει ένα μεγάλο φρένο στην κατρακύλα καθώς πλέον όλη η πόλη θα είναι «υπό κατασκευή» και θα έχει 18 ενεργά εργοτάξια μέσα στον αστικό της ιστό.
Ποιος σώφρων πολιτικός θα άφηνε λοιπόν στην τύχη του ένα τέτοιο project να καθυστερεί για χρόνια; Άλλωστε η παρούσα Κυβέρνηση έχει κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να μείνει το έργο ζωντανό.
Μην ξεχνάμε πάντως πως η επιλογή του ΑΚΤΩΡΑ για την επέκταση προς Καλαμαριά είναι καθησυχαστική και για όλο το έργο καθώς με την σημερινή συγκυρία αν το έργο το κέρδιζε η ΑΕΓΕΚ θα υπήρχε πολύ μεγάλο προβληματισμός για την έγκαιρη κατασκευή του.
Το σίγουρο είναι πως η επιλογή αναδόχου για την επέκταση προς Καλαμαριά πάει το έργο ένα τεράστιο βήμα μπρος και κάνει την Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστρια στα μεγάλα έργα υποδομής.
Μην ξεχνάμε πως ήδη δουλεύει ο ΑΚ16, τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, η γραμμή του Μετρό, πάμε για έναρξη στην επέκταση Καλαμαριάς ενώ σύντομα περιμένουμε να ξεκινήσουν τα έργα στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και στο Λιμάνι.
Θα είναι λοιπόν το έτος 2018 η χρονιά λειτουργίας του Μετρό που θα αλλάξει για πάντα την Θεσσαλονίκη; Νομίζω θα το συζητήσουμε πολύ το 2013.
Η απόφαση της Πέμπτης από την Αττικό Μετρό για την ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου στο έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά είναι εξαιρετικά σημαντική.
Όχι μόνο για το αυτονόητο, ότι δηλαδή ένα νέο μεγάλο έργο μπαίνει στην πρίζα και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη και την απασχόληση. Αυτή είναι η προφανής πτυχή αυτού του έργου. Μία ακόμα εξίσου σημαντική είναι πως με την προώθηση της κατασκευής αυτού του έργου καταδεικνύεται η αποφασιστικότητα του ΥΠΑΝΥΠ και της Αττικό Μετρό να ξεπεραστούν τα προβλήματα στην κατασκευή της βασικής γραμμής και το έργο να «τρέξει» προκειμένου να ολοκληρωθεί.
Με αυτή την απόφαση ουσιαστικά «κλειδώνει» το έργο στην ΑΕΓΕΚ που παίρνει μεγάλη ανάσα αλλά και ψήφο εμπιστοσύνης από την Κυβέρνηση καθώς το βύθισμα ενός έργου με το βεληνεκές του Μετρό θα έφερνε τσουνάμι από αντιδράσεις, προβλήματα ενώ θα έστελνε την λειτουργία του έργου αρκετά χρόνια πίσω.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά που θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ της βασικής γραμμής έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό. Η ολοκλήρωση του προβλέπεται σε 5 χρόνια. Δηλαδή περίπου κάπου στα μέσα του 2018. Πρακτικά όμως για να λειτουργήσει η επέκταση θα πρέπει να λειτουργήσει καταρχάς η βασική γραμμή.
Μια άλλη και ίσως πιο πιθανή περίπτωση είναι βασική γραμμή και επέκταση Καλαμαριάς να λειτουργήσουν ταυτόχρονα το 2018. Αυτό όμως όσο και αν ακούγεται κακό, στην ουσία δεν είναι. Εδώ και 3 χρόνια η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό κατρακυλά από χρονιά σε χρονιά. Από το 2012 φτάσαμε να μιλάμε για το 2017 και το 2018.
Με την εκκίνηση των εργασιών το ερχόμενο καλοκαίρι για την επέκταση προς Καλαμαριά μπαίνει ένα μεγάλο φρένο στην κατρακύλα καθώς πλέον όλη η πόλη θα είναι «υπό κατασκευή» και θα έχει 18 ενεργά εργοτάξια μέσα στον αστικό της ιστό.
Ποιος σώφρων πολιτικός θα άφηνε λοιπόν στην τύχη του ένα τέτοιο project να καθυστερεί για χρόνια; Άλλωστε η παρούσα Κυβέρνηση έχει κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να μείνει το έργο ζωντανό.
Μην ξεχνάμε πάντως πως η επιλογή του ΑΚΤΩΡΑ για την επέκταση προς Καλαμαριά είναι καθησυχαστική και για όλο το έργο καθώς με την σημερινή συγκυρία αν το έργο το κέρδιζε η ΑΕΓΕΚ θα υπήρχε πολύ μεγάλο προβληματισμός για την έγκαιρη κατασκευή του.
Το σίγουρο είναι πως η επιλογή αναδόχου για την επέκταση προς Καλαμαριά πάει το έργο ένα τεράστιο βήμα μπρος και κάνει την Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστρια στα μεγάλα έργα υποδομής.
Μην ξεχνάμε πως ήδη δουλεύει ο ΑΚ16, τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, η γραμμή του Μετρό, πάμε για έναρξη στην επέκταση Καλαμαριάς ενώ σύντομα περιμένουμε να ξεκινήσουν τα έργα στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και στο Λιμάνι.
Θα είναι λοιπόν το έτος 2018 η χρονιά λειτουργίας του Μετρό που θα αλλάξει για πάντα την Θεσσαλονίκη; Νομίζω θα το συζητήσουμε πολύ το 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου