κείμενο από το ypodomes.com
Ταυτοχρόνως αλλάζει η στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου προς τις υπηρεσίες και τους φορείς του Δημοσίου για τις οποίες στο εξής «θα χτυπάει κόκκινο» και οι υπεύθυνοι θα αντιμετωπίζουν ευθύνες για εμπλοκές και καθυστερήσεις των έργων αλλά και απέναντι στους εργολάβους, προς τους οποίους ο κ. Χρυσοχοΐδης φέρεται να στέλνει μήνυμα να ενισχύσουν την παρουσία τους στα εργοτάξια και να τρέξουν τα έργα, με βάση τις προκαταβολές που έχουν πάρει.
«Κανένας Ελληνας δεν είναι ικανοποιημένος», απαντά ο υπουργός στο ερώτημα αν τον ικανοποιεί η εικόνα των εργοταξίων, μετά τη συμφωνία του περασμένου Απριλίου που υλοποιείται με άμεσες προκαταβολές προς τους παραχωρησιούχους, συνολικού ύψους 155 εκατ. ευρώ. Η ίδια συμφωνία αναγνωρίζει συνολικό πακέτο εργολαβικών αποζημιώσεων 353,3 εκατ. ευρώ, που θα δοθούν με ξεχωριστά συμφωνητικά, ως εξής: προς την «Ολυμπία Οδό» 130 εκατ. ευρώ, στην «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» 59,5 εκατ. ευρώ, στη «Νέα Οδό» 90,5 εκατ. ευρώ και στην «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» 73,50 εκατ ευρώ.
«Χαμηλοί ρυθμοί»
Ειδικότερα για την εικόνα που εμφανίζουν τα εργοτάξια το τελευταίο τρίμηνο, από το υπουργείο Υποδομών γίνεται λόγος για «χαμηλούς ρυθμούς» και «υποτυπώδεις εργασίες» στην «Ολυμπία Οδό», πλην του αφανούς έργου της επένδυσης σηράγγων, καθώς επίσης ότι «δεν είναι στο φουλ οι μηχανές» και ότι «θα μπορούσε να διπλασιαστεί άμεσα ο ρυθμός κατασκευής των έργων στον άξονα Μαλιακός - Κλειδί και στα Τέμπη».
Παράλληλα αναμένεται τις επόμενες ημέρες να ξεκινήσουν εργασίες στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού, μετά την πρόσφατη έγκριση πίστωσης 25,8 εκατ ευρώ. «Παγωμένα» εξακολουθούν ωστόσο να είναι τα έργα στον άξονα κεντρικής Ελλάδας Ε-65, όπου υπάρχει διαφωνία εργολάβων και τραπεζών για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.
Το υπουργείο Υποδομών διατηρεί πρώτη προτεραιότητά του το ξεκίνημα της κατασκευής των μεγάλων οδικών έργων, που έχουν «παγώσει» εδώ και περίπου τρία χρόνια, λόγω της κρίσης και της διακοπής χρηματοδότησης των τραπεζών. Η κατασκευή τους, όπως αναφέρεται, «θα σηματοδοτήσει την ανάκαμψη της χώρας και της οικονομίας, με ευεργετικά αποτελέσματα στην απασχόληση».
Ο κ. Χρυσοχοΐδης αποτινάσσει δεσμεύσεις χρονοδιαγραμμάτων για την επανεκκίνηση των έργων διαπιστώνοντας αφ' ενός μεν ότι δεν επιβεβαιώθηκαν οι εξαγγελίες του προκατόχου του Κ. Χατζηδάκη, ενώ εκτέθηκαν ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στη φιέστα της περασμένης άνοιξης στην Ολυμπία Οδό, αφ' ετέρου δε τη δυσκολία και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος, μέχρι την τελική συμφωνία πλήρους επανεκκίνηση των έργων.
Ειδικότερα εκκρεμούν τελικές αποφάσεις της Κομισιόν προκειμένου να καθοριστεί το ύψος των κονδυλίων που θα χορηγηθούν ως επιδότηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως επίσης το ύψος των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, που θα πρέπει να περικοπούν από άλλα έργα και να διοχετευτούν στους αυτοκινητοδρόμους, ως χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.
Επίσης είναι προς αντιμετώπιση θέματα που άπτονται του ανταγωνισμού και της εσωτερικής αγοράς.
Παράλληλα οι σκληρές διαπραγματεύσεις μεταξύ κυρίως των παραχωρησιούχων και των συνολικά 50 λίγων εγχώριων και πολλών ξένων τραπεζών συνεχίζονται σε τεντωμένο σχοινί, με απροσδιόριστη κατάληξη.
Ο Μ. Χρυσοχοΐδης δίνοντας το μήνυμα ότι πιστεύει πως θα υπάρξει τελική συμφωνία και τα έργα θα ξαναρχίσουν, δεν αποκλείει σε συνομιλητές του ακόμη και το ενδεχόμενο μιας ατυχούς κατάληξης, «η οποία θα ήταν καταστροφική όχι μόνο για τη χώρα και τα έργα, αλλά και για τις κατασκευαστικές εταιρείες και τις τράπεζες».
Ταυτοχρόνως ο κ. Χρυσοχοΐδης φέρεται να αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο περικοπής τμημάτων των έργων είτε ακόμη ιεράρχησης προτεραιοτήτων για την προώθηση των έργων ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες που θα εξασφαλιστούν. «Να ολοκληρώσουμε από τα έργα αυτά που κάνουμε με απλό τρόπο, στο πλαίσιο των αναγκών της χώρας», λέει ο υπουργός.
Ταυτοχρόνως αλλάζει η στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου προς τις υπηρεσίες και τους φορείς του Δημοσίου για τις οποίες στο εξής «θα χτυπάει κόκκινο» και οι υπεύθυνοι θα αντιμετωπίζουν ευθύνες για εμπλοκές και καθυστερήσεις των έργων αλλά και απέναντι στους εργολάβους, προς τους οποίους ο κ. Χρυσοχοΐδης φέρεται να στέλνει μήνυμα να ενισχύσουν την παρουσία τους στα εργοτάξια και να τρέξουν τα έργα, με βάση τις προκαταβολές που έχουν πάρει.
«Κανένας Ελληνας δεν είναι ικανοποιημένος», απαντά ο υπουργός στο ερώτημα αν τον ικανοποιεί η εικόνα των εργοταξίων, μετά τη συμφωνία του περασμένου Απριλίου που υλοποιείται με άμεσες προκαταβολές προς τους παραχωρησιούχους, συνολικού ύψους 155 εκατ. ευρώ. Η ίδια συμφωνία αναγνωρίζει συνολικό πακέτο εργολαβικών αποζημιώσεων 353,3 εκατ. ευρώ, που θα δοθούν με ξεχωριστά συμφωνητικά, ως εξής: προς την «Ολυμπία Οδό» 130 εκατ. ευρώ, στην «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» 59,5 εκατ. ευρώ, στη «Νέα Οδό» 90,5 εκατ. ευρώ και στην «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» 73,50 εκατ ευρώ.
«Χαμηλοί ρυθμοί»
Ειδικότερα για την εικόνα που εμφανίζουν τα εργοτάξια το τελευταίο τρίμηνο, από το υπουργείο Υποδομών γίνεται λόγος για «χαμηλούς ρυθμούς» και «υποτυπώδεις εργασίες» στην «Ολυμπία Οδό», πλην του αφανούς έργου της επένδυσης σηράγγων, καθώς επίσης ότι «δεν είναι στο φουλ οι μηχανές» και ότι «θα μπορούσε να διπλασιαστεί άμεσα ο ρυθμός κατασκευής των έργων στον άξονα Μαλιακός - Κλειδί και στα Τέμπη».
Παράλληλα αναμένεται τις επόμενες ημέρες να ξεκινήσουν εργασίες στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού, μετά την πρόσφατη έγκριση πίστωσης 25,8 εκατ ευρώ. «Παγωμένα» εξακολουθούν ωστόσο να είναι τα έργα στον άξονα κεντρικής Ελλάδας Ε-65, όπου υπάρχει διαφωνία εργολάβων και τραπεζών για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.
Το υπουργείο Υποδομών διατηρεί πρώτη προτεραιότητά του το ξεκίνημα της κατασκευής των μεγάλων οδικών έργων, που έχουν «παγώσει» εδώ και περίπου τρία χρόνια, λόγω της κρίσης και της διακοπής χρηματοδότησης των τραπεζών. Η κατασκευή τους, όπως αναφέρεται, «θα σηματοδοτήσει την ανάκαμψη της χώρας και της οικονομίας, με ευεργετικά αποτελέσματα στην απασχόληση».
Ο κ. Χρυσοχοΐδης αποτινάσσει δεσμεύσεις χρονοδιαγραμμάτων για την επανεκκίνηση των έργων διαπιστώνοντας αφ' ενός μεν ότι δεν επιβεβαιώθηκαν οι εξαγγελίες του προκατόχου του Κ. Χατζηδάκη, ενώ εκτέθηκαν ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στη φιέστα της περασμένης άνοιξης στην Ολυμπία Οδό, αφ' ετέρου δε τη δυσκολία και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος, μέχρι την τελική συμφωνία πλήρους επανεκκίνηση των έργων.
Ειδικότερα εκκρεμούν τελικές αποφάσεις της Κομισιόν προκειμένου να καθοριστεί το ύψος των κονδυλίων που θα χορηγηθούν ως επιδότηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως επίσης το ύψος των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, που θα πρέπει να περικοπούν από άλλα έργα και να διοχετευτούν στους αυτοκινητοδρόμους, ως χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.
Επίσης είναι προς αντιμετώπιση θέματα που άπτονται του ανταγωνισμού και της εσωτερικής αγοράς.
Παράλληλα οι σκληρές διαπραγματεύσεις μεταξύ κυρίως των παραχωρησιούχων και των συνολικά 50 λίγων εγχώριων και πολλών ξένων τραπεζών συνεχίζονται σε τεντωμένο σχοινί, με απροσδιόριστη κατάληξη.
Ο Μ. Χρυσοχοΐδης δίνοντας το μήνυμα ότι πιστεύει πως θα υπάρξει τελική συμφωνία και τα έργα θα ξαναρχίσουν, δεν αποκλείει σε συνομιλητές του ακόμη και το ενδεχόμενο μιας ατυχούς κατάληξης, «η οποία θα ήταν καταστροφική όχι μόνο για τη χώρα και τα έργα, αλλά και για τις κατασκευαστικές εταιρείες και τις τράπεζες».
Ταυτοχρόνως ο κ. Χρυσοχοΐδης φέρεται να αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο περικοπής τμημάτων των έργων είτε ακόμη ιεράρχησης προτεραιοτήτων για την προώθηση των έργων ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες που θα εξασφαλιστούν. «Να ολοκληρώσουμε από τα έργα αυτά που κάνουμε με απλό τρόπο, στο πλαίσιο των αναγκών της χώρας», λέει ο υπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου