κείμενο από το ypodomes.com
Με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς η Αθήνα αρχίζει να αποκτά ένα σοβαρό δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς. Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι τα 2000 που άνοιξαν τις πύλες τους οι γραμμές 2 και 3, η πρωτεύουσα με μόνιμο πληθυσμό που ξεπερνούσε τα 4 εκατομμύρια είχε μόλις 1 γραμμή, σχεδόν εξ`ολοκλήρου επιφανειακή και 23 σταθμούς.
Σήμερα 14 σχεδόν χρόνια από το άνοιγμα των 2 γραμμών του Μετρό το δίκτυο του Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου έχει φτάσει αισίως τους 64 σταθμούς, ενώ με την προσθήκη ενός ακόμα σταθμού, (ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ) θα φτάσουμε τους 65.
Το δίκτυο Μετρό της πόλης συμπληρώνει και ένα μικρό δίκτυο Τραμ που ξεκίνησε την λειτουργία του το καλοκαίρι του 2004. Διαθέτει δύο βασικές κατευθύνσεις, η μία, γραμμή από το Παλαιό Φάληρο μέχρι το Σύνταγμα και μία παραλιακή γραμμή από το Νέο Φάληρο μέχρι τη Βούλα. Αυτό το μικρό δίκτυο έχει αναδειχθεί εδώ και χρόνια ο κύριος στυλοβάτη των Αθηναίων που επιθυμούν να κατέβουν προς την παραλιακή είτε για μπάνιο, είτε για διασκέδαση.
Πέρα από τα δύο αυτά μέσα, από το 2004 στην Αθήνα λειτουργεί και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος ο οποίος προς το παρόν δεν διαχειρίζεται πολλούς επιβάτες καθημερινά λόγω των αραιών δρομολογίων του και των συνεχόμενων έργων.
Πάρα ταύτα ο Προαστιακός της Αθήνας έχει μία βασική γραμμή από τον Πειραιά μέχρι τις Αχαρνές και μία γραμμή που μέσω της Αττικής Οδού ξεκινά από το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και καταλήγει βγαίνοντας από την Αθήνα, μέχρι το Κιάτο.
Αυτά τα 3 μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν σήμερα την μεγάλη προίκα της Αθήνας που υπόσχεται πως σε μερικά χρόνια θα έχει γίνει ακόμα μεγαλύτερη.
ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ
Στο Μετρό της Αθήνας υπό κατασκευή είναι μία επέκταση 7,5χλμ από το σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ μέχρι το κέντρο του Πειραιά, στο Δημοτικό Θέατρο. Η λειτουργία της τοποθετείται το 2017.
Στο Τραμ υπό κατασκευή είναι μία επέκταση από το Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με μήκος 5,4χλμ. Η λειτουργία της τοποθετείται το 2015.
Στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο υπό κατασκευή είναι 3 νέοι σταθμοί: ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΖΕΦΥΡΙ. Οι δύο πρώτοι σταθμοί θα λειτουργήσουν σε μερικούς μήνες ενώ ο τελευταίος σταθμός θα παραδοθεί το 2016.
Συνολικά υπολογίζεται πως μέχρι το 2017 η πόλη της Αθήνας θα έχει ένα πολύ σημαντικό δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς που θα καλύπτει περισσότερο από το 50% της πόλης δίνοντας την δυνατότητα σε Αθηναίους και επισκέπτες να μετακινούνται γρήγορα με ασφάλεια και άνεση και δεν θα θυμίζει σε τίποτα την κατάσταση στις συγκοινωνίες πριν το 2000 όταν ο βασιλιάς των δρόμων της Αθήνας ήταν το λεωφορείο.
Με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς η Αθήνα αρχίζει να αποκτά ένα σοβαρό δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς. Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι τα 2000 που άνοιξαν τις πύλες τους οι γραμμές 2 και 3, η πρωτεύουσα με μόνιμο πληθυσμό που ξεπερνούσε τα 4 εκατομμύρια είχε μόλις 1 γραμμή, σχεδόν εξ`ολοκλήρου επιφανειακή και 23 σταθμούς.
Σήμερα 14 σχεδόν χρόνια από το άνοιγμα των 2 γραμμών του Μετρό το δίκτυο του Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου έχει φτάσει αισίως τους 64 σταθμούς, ενώ με την προσθήκη ενός ακόμα σταθμού, (ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ) θα φτάσουμε τους 65.
Το δίκτυο Μετρό της πόλης συμπληρώνει και ένα μικρό δίκτυο Τραμ που ξεκίνησε την λειτουργία του το καλοκαίρι του 2004. Διαθέτει δύο βασικές κατευθύνσεις, η μία, γραμμή από το Παλαιό Φάληρο μέχρι το Σύνταγμα και μία παραλιακή γραμμή από το Νέο Φάληρο μέχρι τη Βούλα. Αυτό το μικρό δίκτυο έχει αναδειχθεί εδώ και χρόνια ο κύριος στυλοβάτη των Αθηναίων που επιθυμούν να κατέβουν προς την παραλιακή είτε για μπάνιο, είτε για διασκέδαση.
Πέρα από τα δύο αυτά μέσα, από το 2004 στην Αθήνα λειτουργεί και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος ο οποίος προς το παρόν δεν διαχειρίζεται πολλούς επιβάτες καθημερινά λόγω των αραιών δρομολογίων του και των συνεχόμενων έργων.
Πάρα ταύτα ο Προαστιακός της Αθήνας έχει μία βασική γραμμή από τον Πειραιά μέχρι τις Αχαρνές και μία γραμμή που μέσω της Αττικής Οδού ξεκινά από το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και καταλήγει βγαίνοντας από την Αθήνα, μέχρι το Κιάτο.
Αυτά τα 3 μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν σήμερα την μεγάλη προίκα της Αθήνας που υπόσχεται πως σε μερικά χρόνια θα έχει γίνει ακόμα μεγαλύτερη.
ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ
Στο Μετρό της Αθήνας υπό κατασκευή είναι μία επέκταση 7,5χλμ από το σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ μέχρι το κέντρο του Πειραιά, στο Δημοτικό Θέατρο. Η λειτουργία της τοποθετείται το 2017.
Στο Τραμ υπό κατασκευή είναι μία επέκταση από το Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με μήκος 5,4χλμ. Η λειτουργία της τοποθετείται το 2015.
Στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο υπό κατασκευή είναι 3 νέοι σταθμοί: ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΖΕΦΥΡΙ. Οι δύο πρώτοι σταθμοί θα λειτουργήσουν σε μερικούς μήνες ενώ ο τελευταίος σταθμός θα παραδοθεί το 2016.
Συνολικά υπολογίζεται πως μέχρι το 2017 η πόλη της Αθήνας θα έχει ένα πολύ σημαντικό δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς που θα καλύπτει περισσότερο από το 50% της πόλης δίνοντας την δυνατότητα σε Αθηναίους και επισκέπτες να μετακινούνται γρήγορα με ασφάλεια και άνεση και δεν θα θυμίζει σε τίποτα την κατάσταση στις συγκοινωνίες πριν το 2000 όταν ο βασιλιάς των δρόμων της Αθήνας ήταν το λεωφορείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου