κείμενο από το ypodomes.com
Θα έλεγε κανείς ότι τα τελευταία χρόνια «νικητής» στο δίπολο Αθήνα-Πειραιάς, είναι επιτέλους ο Πειραιάς. Το μεγάλο λιμάνι της χώρας, μία οντότητα με την Αθήνα, σχηματίζουν σε μεγάλο βαθμό τον πυρήνα του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας.
Από το 1990 και μετά όταν ξεκίνησαν τα μεγάλα έργα της Αθήνας, ο Πειραιάς απομονώθηκε, έμεινε πίσω. Τη στιγμή που το Μετρό αναπτυσσόταν, οι περιοχές του Πειραιά έμεναν «έξω» από αυτό το συγκοινωνιακό πάρτι.
Αυτή η αδικία, έληξε το 2012 όταν υπεγράφη το μεγάλο έργο για την επέκταση της γραμμής 3, του Μετρό της Αθήνας στο κέντρο του Πειραιά. Λίγους μήνες αργότερα ήρθε και η υπογραφή για την επέκταση του Τραμ από το Φάληρο, στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Στις αρχές του 2014, άλλο ένα μεγάλο έργο, αθόρυβο ήρθε να προστεθεί: εκείνο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης της πόλης που έμοιαζε εδώ και χρόνια «ξεχαρβαλωμένη».
Σήμερα ο Πειραιάς είναι όντως ένα μεγάλο εργοτάξιο σε αντίθεση με την «στείρα» από έργα Αθήνα, καθώς τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα θα του αλλάξουν σταδιακά από το 2016 μέχρι το 2018 οριστικά το πρόσωπο. Την ίδια ώρα οι μονοδρομήσεις σε βασικούς άξονες της πόλης έκαναν δύσκολη τη ζωή των Πειραιωτών όμως υπόσχονται με την λήξη των έργων μία εντελώς διαφορετική κίνηση στην καρδιά της Πειραϊκής Χερσονήσου.
ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό εδώ και περίπου 3 χρόνια είναι σε φάση κατασκευής της μεγάλης επέκτασης από το Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο (την καρδιά της πόλης). Η επέκταση έχει μήκος 7,5χλμ και 6 νέους σταθμούς σε ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑ με την ολοκλήρωση της κατασκευής θα μεταμορφώσει την περιοχή σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο που θα συναντιούνται το Μετρό (με 2 γραμμές), το Τραμ, ο Προαστιακός και δεκάδες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα είναι ο τερματικός σταθμός και θα έχει σύνδεση με το Τραμ. Από εκεί σε λιγότερο από 20 λεπτά κάποιος θα μπορεί να πηγαίνει στο Σύνταγμα και σε περίπου 1 ώρα στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Ο αντίκτυπος στη λειτουργία της πόλης αναμένεται να είναι εντυπωσιακά καλύτερος και να προσδώσει τον αέρα μητρόπολης. Ευνοούμενοι θα είναι οι χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στον Πειραιά αλλά και οι εμπορικές επιχειρήσεις που σήμερα στην κυριολεξία περνούν δύσκολες μέρες. Η λειτουργία της επέκτασης τοποθετείται στις αρχές του 2018.
ΤΡΑΜ
Το Τραμ επεκτείνεται εδώ και 2 χρόνια από το Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι της πόλης. Έχει μήκος 5,4 χλμ και είναι μία μονή γραμμή που ουσιαστικά δημιουργεί ένα κύκλο. Θα περνά από τις οδούς Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Β.Γεωργίου, θα τερματίζει δίπλα από την πλατεία Καραϊσκάκη και στην επιστροφή μέσω Ε.Αντιστάσεως, Ο.Σκυλίτση θα φτάνει στο ΣΕΦ όπου σήμερα είναι ο τερματικός σταθμός.
Η λειτουργία Τραμ και Μετρό θα φέρει την κατάργηση δεκάδων λεωφορειακών γραμμών που θα λειτουργούν τροφοδοτικά στα 2 μέσα. Ειδικά από-προς τα νότια προάστια το Τραμ αναμένεται να μεταφέρει πολλές χιλιάδες επιβάτες περισσότερους συγκριτικά με σήμερα ενώ η διασύνδεση με το Μετρό σε 2 σταθμούς (ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ) θα κάνει την μετακίνηση μέσα στον Πειραιά εύκολη υπόθεση. Η λειτουργία της επέκτασης τοποθετείται στα μέσα του 2016.
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
Τα έργα σκοπό έχουν τη συνολική ανάπλαση και αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης και όχι μόνο, σε επιφάνεια παρέμβασης των 165 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, στην περιοχή που περικλείει τον κεντρικό λιμένα και εκτείνεται από τις εγκαταστάσεις του Ο.Λ.Π. έως τα σύνορα του Δήμου Πειραιά με τη Δραπετσώνα, και περιοχές και δρόμους που γειτνιάζουν με το παραλιακό μέτωπο του κεντρικού λιμένα, αλλά και δρόμους που ανήκουν σε περιοχές πλησίον του παραλιακού μετώπου.
Τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου είναι τα εξής: Α) Κατασκευή σύγχρονων πεζοδρομίων, Β) Αναβάθμιση του αστικού πρασίνου, Γ) Ανακατασκευή οδοστρωμάτων με χρήση τροποποιημένης ασφάλτου, Δ) Νέο Δίκτυο Ηλεκτροφωτισμού, Ε) Ανακατασκευή πλατείας Κανάρη.
Με την ολοκλήρωση των έργων στις αρχές του 2016 η περιοχή θα είναι ριζικά μεταμορφωμένη και θα αναβαθμίσει την εικόνα κυρίως πέριξ του λιμανιού που σήμερα δεν είναι και η καλύτερη.
ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ
Πρόκειται για έργα που έχουν ολοκληρωθεί άλλα προς το παρόν λόγω των εκτεταμένων έργων δεν μπορεί να φανεί η αξία τους. Αν και πολλοί διαμαρτύρονται για προχειρότητα στην εφαρμογή της μελέτης, οι μονοδρομήσεις σκοπό έχουν τη διευκόλυνση της μετακίνησης. Προς το παρόν δεν έχει αντιμετωπιστεί το αιώνιο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης που δημιουργεί μεγάλες ανασχέσεις και προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μονοδρομημένων αξόνων.
ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Τα έργα στο Φαληρικό Δέλτα δεν είναι Πειραιάς, αλλά ουσιαστικά είναι στην «αυλή» του Πειραιά, το Φάληρο. Αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2016 και τότε μία ανάσα από την πόλη θα υπάρχει ένας εκπληκτικός χώρος πολιτισμού, αθλητισμού και πρασίνου που θα ανεβάσει συνολικά τις μετοχές της πόλης.
ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΑΝ
Δύο σημαντικά έργα είναι σε αυτή την κατηγορία. Το πρώτο αφορά την υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο στον Πειραιά που θα λήξει την ιδιότυπη αστική απομόνωση της Πειραϊκής Χερσονήσου με την υπόλοιπη πρωτεύουσα και θα αναδείξει μία νέα λεωφόρο που θα διαθέτει πλάτος όσο περίπου και η Λ.Μεσογείων. Το έργο έχει κόστος περίπου 100εκ.ευρώ, είναι μελετητικά και περιβαλλοντικά έτοιμο αλλά δεν προχώρησε χρηματοδοτικά λόγω έλλειψης κεφαλαίων.
Με χρηματοδοτικό πρόβλημα είναι και το μεγάλο έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, έργο 240εκ.ευρώ, που έχει 100% μελετητική και περιβαλλοντική ωριμότητα και αποτελεί ένα έργο που το θέλουν οι γύρω τοπικές κοινωνίες. Δυστυχώς το έργο προσέκρουσε στις Βρυξέλλες, ως έργο «βιτρίνας», χαρακτηρισμός όμως που αδικεί κατάφωρα την μεγάλη αξία που θα προσέδιδε στην περιοχή.
Από το 1990 και μετά όταν ξεκίνησαν τα μεγάλα έργα της Αθήνας, ο Πειραιάς απομονώθηκε, έμεινε πίσω. Τη στιγμή που το Μετρό αναπτυσσόταν, οι περιοχές του Πειραιά έμεναν «έξω» από αυτό το συγκοινωνιακό πάρτι.
Αυτή η αδικία, έληξε το 2012 όταν υπεγράφη το μεγάλο έργο για την επέκταση της γραμμής 3, του Μετρό της Αθήνας στο κέντρο του Πειραιά. Λίγους μήνες αργότερα ήρθε και η υπογραφή για την επέκταση του Τραμ από το Φάληρο, στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Στις αρχές του 2014, άλλο ένα μεγάλο έργο, αθόρυβο ήρθε να προστεθεί: εκείνο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης της πόλης που έμοιαζε εδώ και χρόνια «ξεχαρβαλωμένη».
Σήμερα ο Πειραιάς είναι όντως ένα μεγάλο εργοτάξιο σε αντίθεση με την «στείρα» από έργα Αθήνα, καθώς τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα θα του αλλάξουν σταδιακά από το 2016 μέχρι το 2018 οριστικά το πρόσωπο. Την ίδια ώρα οι μονοδρομήσεις σε βασικούς άξονες της πόλης έκαναν δύσκολη τη ζωή των Πειραιωτών όμως υπόσχονται με την λήξη των έργων μία εντελώς διαφορετική κίνηση στην καρδιά της Πειραϊκής Χερσονήσου.
ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό εδώ και περίπου 3 χρόνια είναι σε φάση κατασκευής της μεγάλης επέκτασης από το Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο (την καρδιά της πόλης). Η επέκταση έχει μήκος 7,5χλμ και 6 νέους σταθμούς σε ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑ με την ολοκλήρωση της κατασκευής θα μεταμορφώσει την περιοχή σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο που θα συναντιούνται το Μετρό (με 2 γραμμές), το Τραμ, ο Προαστιακός και δεκάδες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα είναι ο τερματικός σταθμός και θα έχει σύνδεση με το Τραμ. Από εκεί σε λιγότερο από 20 λεπτά κάποιος θα μπορεί να πηγαίνει στο Σύνταγμα και σε περίπου 1 ώρα στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Ο αντίκτυπος στη λειτουργία της πόλης αναμένεται να είναι εντυπωσιακά καλύτερος και να προσδώσει τον αέρα μητρόπολης. Ευνοούμενοι θα είναι οι χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στον Πειραιά αλλά και οι εμπορικές επιχειρήσεις που σήμερα στην κυριολεξία περνούν δύσκολες μέρες. Η λειτουργία της επέκτασης τοποθετείται στις αρχές του 2018.
ΤΡΑΜ
Το Τραμ επεκτείνεται εδώ και 2 χρόνια από το Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι της πόλης. Έχει μήκος 5,4 χλμ και είναι μία μονή γραμμή που ουσιαστικά δημιουργεί ένα κύκλο. Θα περνά από τις οδούς Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Β.Γεωργίου, θα τερματίζει δίπλα από την πλατεία Καραϊσκάκη και στην επιστροφή μέσω Ε.Αντιστάσεως, Ο.Σκυλίτση θα φτάνει στο ΣΕΦ όπου σήμερα είναι ο τερματικός σταθμός.
Η λειτουργία Τραμ και Μετρό θα φέρει την κατάργηση δεκάδων λεωφορειακών γραμμών που θα λειτουργούν τροφοδοτικά στα 2 μέσα. Ειδικά από-προς τα νότια προάστια το Τραμ αναμένεται να μεταφέρει πολλές χιλιάδες επιβάτες περισσότερους συγκριτικά με σήμερα ενώ η διασύνδεση με το Μετρό σε 2 σταθμούς (ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ) θα κάνει την μετακίνηση μέσα στον Πειραιά εύκολη υπόθεση. Η λειτουργία της επέκτασης τοποθετείται στα μέσα του 2016.
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
Τα έργα σκοπό έχουν τη συνολική ανάπλαση και αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης και όχι μόνο, σε επιφάνεια παρέμβασης των 165 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, στην περιοχή που περικλείει τον κεντρικό λιμένα και εκτείνεται από τις εγκαταστάσεις του Ο.Λ.Π. έως τα σύνορα του Δήμου Πειραιά με τη Δραπετσώνα, και περιοχές και δρόμους που γειτνιάζουν με το παραλιακό μέτωπο του κεντρικού λιμένα, αλλά και δρόμους που ανήκουν σε περιοχές πλησίον του παραλιακού μετώπου.
Τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου είναι τα εξής: Α) Κατασκευή σύγχρονων πεζοδρομίων, Β) Αναβάθμιση του αστικού πρασίνου, Γ) Ανακατασκευή οδοστρωμάτων με χρήση τροποποιημένης ασφάλτου, Δ) Νέο Δίκτυο Ηλεκτροφωτισμού, Ε) Ανακατασκευή πλατείας Κανάρη.
Με την ολοκλήρωση των έργων στις αρχές του 2016 η περιοχή θα είναι ριζικά μεταμορφωμένη και θα αναβαθμίσει την εικόνα κυρίως πέριξ του λιμανιού που σήμερα δεν είναι και η καλύτερη.
ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ
Πρόκειται για έργα που έχουν ολοκληρωθεί άλλα προς το παρόν λόγω των εκτεταμένων έργων δεν μπορεί να φανεί η αξία τους. Αν και πολλοί διαμαρτύρονται για προχειρότητα στην εφαρμογή της μελέτης, οι μονοδρομήσεις σκοπό έχουν τη διευκόλυνση της μετακίνησης. Προς το παρόν δεν έχει αντιμετωπιστεί το αιώνιο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης που δημιουργεί μεγάλες ανασχέσεις και προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μονοδρομημένων αξόνων.
ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Τα έργα στο Φαληρικό Δέλτα δεν είναι Πειραιάς, αλλά ουσιαστικά είναι στην «αυλή» του Πειραιά, το Φάληρο. Αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2016 και τότε μία ανάσα από την πόλη θα υπάρχει ένας εκπληκτικός χώρος πολιτισμού, αθλητισμού και πρασίνου που θα ανεβάσει συνολικά τις μετοχές της πόλης.
ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΑΝ
Δύο σημαντικά έργα είναι σε αυτή την κατηγορία. Το πρώτο αφορά την υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο στον Πειραιά που θα λήξει την ιδιότυπη αστική απομόνωση της Πειραϊκής Χερσονήσου με την υπόλοιπη πρωτεύουσα και θα αναδείξει μία νέα λεωφόρο που θα διαθέτει πλάτος όσο περίπου και η Λ.Μεσογείων. Το έργο έχει κόστος περίπου 100εκ.ευρώ, είναι μελετητικά και περιβαλλοντικά έτοιμο αλλά δεν προχώρησε χρηματοδοτικά λόγω έλλειψης κεφαλαίων.
Με χρηματοδοτικό πρόβλημα είναι και το μεγάλο έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, έργο 240εκ.ευρώ, που έχει 100% μελετητική και περιβαλλοντική ωριμότητα και αποτελεί ένα έργο που το θέλουν οι γύρω τοπικές κοινωνίες. Δυστυχώς το έργο προσέκρουσε στις Βρυξέλλες, ως έργο «βιτρίνας», χαρακτηρισμός όμως που αδικεί κατάφωρα την μεγάλη αξία που θα προσέδιδε στην περιοχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου