κείμενο από το ypodomes.com
Με δηλώσεις από το σύλλογο ΕΠΙΒΑΤΗΣ έγινε γνωστή η αντίδραση τους για το μέλλον του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας. Όπως είναι πλέον γνωστό η ΕΡΓΟΣΕ δημοπρατεί τον Μάρτιο τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο.
Σε αυτό το τμήμα επηρεάζεται για πρώτη φορά το παρόν δίκτυο του πετυχημένου Προαστιακού Πάτρας. Το ypodomes.com ψάχνοντας την απάντηση στα ερωτήματα που τίθενται για ουσιαστική υποβάθμιση του Προαστιακού Πάτρας, επικοινώνησε με τον πρώην Πρόεδρο και Δ/νων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο.
Η απάντηση του στο ypodomes.com ήταν σαφής: «Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για υποβάθμιση του Προαστιακού, το αντίθετο μάλιστα. Η σημερινή κατάσταση με την παρούσα γραμμή, ιδιαίτερα στον αστικό ιστό δεν είναι αποδεκτή ούτε από τον Δήμο, ούτε από το ΤΕΕ.
Αυτό που γίνεται λοιπόν είναι ο εκσυγχρονισμός της γραμμής που από μονή μετρική θα γίνει διπλή σύγχρονη και ηλεκτροκίνητη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα επόμενα χρόνια όταν ολοκληρωθεί η επέκταση μέχρι το Ρίο και τα Μποζαϊτικα και μελλοντικά μέχρι το λιμάνι της πόλης, θα μπορούμε να έχουμε πιο πολλά δρομολόγια και κυρίως ηλεκτροκίνητα. Εδώ μιλάμε όχι μόνο για σιδηροδρομική αλλά και για περιβαλλοντική αναβάθμιση.»
Σε ερώτηση μας για το μέλλον της γραμμής μέσα στην πόλη αλλά και για την κατάργηση στάσεων είπε: "καμία κατάργηση στάσεων. Ακόμα εξετάζεται η τοποθέτηση ακόμα και περισσότερων στάσεων από τις σημερινές αλλά με σύγχρονα χαρακτηριστικά. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, δηλαδή τα έργα μέχρι Ρίο, η γραμμή θα μπορέσει να επεκταθεί μέχρι τον Ψαθύπυργο. Άρα για ποια υποβάθμιση μιλάμε;"
Αναφορικά με το κομμάτι που βρίσκεται μέσα στην πόλη ανέφερε: «Η πρόταση που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ και έγινε καταρχάς δεκτή από το Δήμο ήταν διπλή. Να γίνει ένα υπόγειο τμήμα μέσα στην πόλη (με cut&cover τμήμα) και αποκλειστικά για τον Προαστιακό να γίνει ένα slub truck. Αυτό σημαίνει μία γραμμή πάνω ακριβώς από το cut&cover, μία επίγεια γραμμή που να εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες του Προαστιακού και μην μπερδεύεται με την υπεραστική ή την εμπορευματική κίνηση.
Ο Κώστας Σπηλιόπουλος μίλησε και για τη μεγάλη ανάγκη να φτάσει το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο στο λιμάνι. «Είναι στρατηγικός στόχος να φτάσει ο νέος σιδηρόδρομος και μέσα στην πόλη αλλά και μέσα στο λιμάνι. Είδατε τι έγινε με το λιμάνι του Πειραιά και την μεγάλη εμπορευματική κίνηση. Θα μεταμορφώσει την πόλη και θα βοηθήσει την τοπική οικονομία. Είναι κάτι που το δούλεψα μέχρι την τελευταία ημέρα που ήμουν στην ΕΡΓΟΣΕ. Πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις, να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να φτάσει το ταχύτερο δυνατό το τρένο στην Πάτρα και το λιμάνι της.»
Με δηλώσεις από το σύλλογο ΕΠΙΒΑΤΗΣ έγινε γνωστή η αντίδραση τους για το μέλλον του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας. Όπως είναι πλέον γνωστό η ΕΡΓΟΣΕ δημοπρατεί τον Μάρτιο τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο.
Σε αυτό το τμήμα επηρεάζεται για πρώτη φορά το παρόν δίκτυο του πετυχημένου Προαστιακού Πάτρας. Το ypodomes.com ψάχνοντας την απάντηση στα ερωτήματα που τίθενται για ουσιαστική υποβάθμιση του Προαστιακού Πάτρας, επικοινώνησε με τον πρώην Πρόεδρο και Δ/νων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο.
Η απάντηση του στο ypodomes.com ήταν σαφής: «Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για υποβάθμιση του Προαστιακού, το αντίθετο μάλιστα. Η σημερινή κατάσταση με την παρούσα γραμμή, ιδιαίτερα στον αστικό ιστό δεν είναι αποδεκτή ούτε από τον Δήμο, ούτε από το ΤΕΕ.
Αυτό που γίνεται λοιπόν είναι ο εκσυγχρονισμός της γραμμής που από μονή μετρική θα γίνει διπλή σύγχρονη και ηλεκτροκίνητη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα επόμενα χρόνια όταν ολοκληρωθεί η επέκταση μέχρι το Ρίο και τα Μποζαϊτικα και μελλοντικά μέχρι το λιμάνι της πόλης, θα μπορούμε να έχουμε πιο πολλά δρομολόγια και κυρίως ηλεκτροκίνητα. Εδώ μιλάμε όχι μόνο για σιδηροδρομική αλλά και για περιβαλλοντική αναβάθμιση.»
Σε ερώτηση μας για το μέλλον της γραμμής μέσα στην πόλη αλλά και για την κατάργηση στάσεων είπε: "καμία κατάργηση στάσεων. Ακόμα εξετάζεται η τοποθέτηση ακόμα και περισσότερων στάσεων από τις σημερινές αλλά με σύγχρονα χαρακτηριστικά. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, δηλαδή τα έργα μέχρι Ρίο, η γραμμή θα μπορέσει να επεκταθεί μέχρι τον Ψαθύπυργο. Άρα για ποια υποβάθμιση μιλάμε;"
Αναφορικά με το κομμάτι που βρίσκεται μέσα στην πόλη ανέφερε: «Η πρόταση που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ και έγινε καταρχάς δεκτή από το Δήμο ήταν διπλή. Να γίνει ένα υπόγειο τμήμα μέσα στην πόλη (με cut&cover τμήμα) και αποκλειστικά για τον Προαστιακό να γίνει ένα slub truck. Αυτό σημαίνει μία γραμμή πάνω ακριβώς από το cut&cover, μία επίγεια γραμμή που να εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες του Προαστιακού και μην μπερδεύεται με την υπεραστική ή την εμπορευματική κίνηση.
Ο Κώστας Σπηλιόπουλος μίλησε και για τη μεγάλη ανάγκη να φτάσει το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο στο λιμάνι. «Είναι στρατηγικός στόχος να φτάσει ο νέος σιδηρόδρομος και μέσα στην πόλη αλλά και μέσα στο λιμάνι. Είδατε τι έγινε με το λιμάνι του Πειραιά και την μεγάλη εμπορευματική κίνηση. Θα μεταμορφώσει την πόλη και θα βοηθήσει την τοπική οικονομία. Είναι κάτι που το δούλεψα μέχρι την τελευταία ημέρα που ήμουν στην ΕΡΓΟΣΕ. Πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις, να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να φτάσει το ταχύτερο δυνατό το τρένο στην Πάτρα και το λιμάνι της.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου