κείμενο από το ypodomes.com
Τα έργα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης απασχολούν τους φορείς του νησιού. Έδώ και ένα χρόνο με αφορμή τα πολύ μικρά κονδύλια για οδικά έργα αναβάθμισης του κεντρικού άξονα έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα απογοήτευσης.
Την ώρα που οι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας ολοκληρώνονται ο ΒΟΑΚ παραμένει ο φτωχός συγγενής και ένας από τους χειρότερους οδικούς άξονες στην Ελλάδα και την Ευρώπη με τα θύματα να μετριούνται σε δεκάδες κάθε έτος.
Αυτή την εποχή τα έργα του ΒΟΑΚ προχωρούν, με επιμέρους προβλήματα. Το έργο Γούρνες-Χερσόνησος, που είναι και το μεγαλύτερο είναι μπλεγμένο μεταξύ αρχαιολογίας, μελετών και απαλλοτριώσεων.
Όπως είπε καλά πληροφορημένη πηγή στο ypodomes.com το σοβαρότερο όλων είναι η μή απόδοση όλων των απαιτούμεων εκτάσεων στον ανάδοχο προκειμένου να τρέξουν τα έργα. Συγκεκριμένα έχουν αποδοθεί μόλις το 1/3 των εκτάσεων ενώ τα υπόλοιπα 2/3 ενώ έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση τους δεν έχουν αποδοθει καθώς πρέπει να αποψιλωθούν.
Για να ολοκληρωθεί η αποψίλωση και να μην υπάρξει διόγκωση του κόστους ο ΟΑΚ με μία εργολαβία πλειοδοτική ανέθεσε την εργασία αυτή σε μία εταιρεία και τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη. Για γίνει κατανοητό ο εργολάβος θα κόψει όποια δέντρα βρίσκονται στις απαλλοτριωμένες ζώνες δίνοντας στο Δημόσιο 40 ευρώ ανά τόνο.
Οι εργασίες σε αυτα τα τμήματα αναμένεται να ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι με καθυστέρηση που φτάνει τα 2 χρόνια. Το δεύτερο πρόβλημα της αρχαιολογίας είναι λόγω ευρημάτων αλλά δεν θεωρείται κρίσιμο, απομένει όμως η υπογραφή ενός μνημονίου μεταξύ του ΟΑΚ και της Αρχαιολογικής υπηρεσίες για ανασκαφές που θα απαιτήσουν περίπου 300.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν και πολλές διορθώσεις στις μελέτες καθώς έχουν εντοπιστεί αστοχίες.
Με όλα αυτά, το χρονοδιάγραμμα για το τέλος του 2016 δεν είναι αρκετό και οδηγούμαστε μαθηματικά σε παράταση, η έκταση της οποίας θα οριστεί αφούν έχουν προσδιορισθεί και ολοκληρωθεί όλες οι παραπάνω έργασίες.
Το πρόβλημα όμως που δημιουργείται σε αυτή την περίπτωση είναι πως θα πρέπει να εξευρεθεί η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ καθώς το έργο έχει προβλεφθεί να καλυφθεί χρηματοδοτικά από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
ΠΑΝΟΡΜΟΣ-ΕΞΑΝΤΗΣ
Πρόκειται για το νέο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ που όμως έχει καθυστερήσει πολύ. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας υπογραφής αλλά παραμένει μετέωρο. Πρόκειται για εργολαβία ύψους 60εκ.ευρώ στην περιοχή του Ρεθύμνου. Η υπογραφή αναμένεται μέσα στην Άνοιξη και θεωρητικά οι εργασίες θα μπορέσουν να ξεκινήσουν το καλοκαίρι.
ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ-ΑΠΟΜΑΡΜΑ
Το έργο αυτό δεν είναι πάνω στο βασικό άξονα του ΒΟΑΚ αλλά στον δρόμο Ηράκλειο-Μοίρες. Είναι το τρίτο έργο που ολοκληρώνει εργολαβίες συνολικού κόστους 120εκ.ευρώ.
Αυτή την εποχή το έργο των 47εκ.ευρώ βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται η έγκριση για να προχωρήσει η έγκριση από τη Βουλή των Ελλήνων και η τελική υπογραφή για να ξεκινήσουν τα έργα.
Τα έργα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης απασχολούν τους φορείς του νησιού. Έδώ και ένα χρόνο με αφορμή τα πολύ μικρά κονδύλια για οδικά έργα αναβάθμισης του κεντρικού άξονα έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα απογοήτευσης.
Την ώρα που οι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας ολοκληρώνονται ο ΒΟΑΚ παραμένει ο φτωχός συγγενής και ένας από τους χειρότερους οδικούς άξονες στην Ελλάδα και την Ευρώπη με τα θύματα να μετριούνται σε δεκάδες κάθε έτος.
Αυτή την εποχή τα έργα του ΒΟΑΚ προχωρούν, με επιμέρους προβλήματα. Το έργο Γούρνες-Χερσόνησος, που είναι και το μεγαλύτερο είναι μπλεγμένο μεταξύ αρχαιολογίας, μελετών και απαλλοτριώσεων.
Όπως είπε καλά πληροφορημένη πηγή στο ypodomes.com το σοβαρότερο όλων είναι η μή απόδοση όλων των απαιτούμεων εκτάσεων στον ανάδοχο προκειμένου να τρέξουν τα έργα. Συγκεκριμένα έχουν αποδοθεί μόλις το 1/3 των εκτάσεων ενώ τα υπόλοιπα 2/3 ενώ έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση τους δεν έχουν αποδοθει καθώς πρέπει να αποψιλωθούν.
Για να ολοκληρωθεί η αποψίλωση και να μην υπάρξει διόγκωση του κόστους ο ΟΑΚ με μία εργολαβία πλειοδοτική ανέθεσε την εργασία αυτή σε μία εταιρεία και τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη. Για γίνει κατανοητό ο εργολάβος θα κόψει όποια δέντρα βρίσκονται στις απαλλοτριωμένες ζώνες δίνοντας στο Δημόσιο 40 ευρώ ανά τόνο.
Οι εργασίες σε αυτα τα τμήματα αναμένεται να ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι με καθυστέρηση που φτάνει τα 2 χρόνια. Το δεύτερο πρόβλημα της αρχαιολογίας είναι λόγω ευρημάτων αλλά δεν θεωρείται κρίσιμο, απομένει όμως η υπογραφή ενός μνημονίου μεταξύ του ΟΑΚ και της Αρχαιολογικής υπηρεσίες για ανασκαφές που θα απαιτήσουν περίπου 300.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν και πολλές διορθώσεις στις μελέτες καθώς έχουν εντοπιστεί αστοχίες.
Με όλα αυτά, το χρονοδιάγραμμα για το τέλος του 2016 δεν είναι αρκετό και οδηγούμαστε μαθηματικά σε παράταση, η έκταση της οποίας θα οριστεί αφούν έχουν προσδιορισθεί και ολοκληρωθεί όλες οι παραπάνω έργασίες.
Το πρόβλημα όμως που δημιουργείται σε αυτή την περίπτωση είναι πως θα πρέπει να εξευρεθεί η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ καθώς το έργο έχει προβλεφθεί να καλυφθεί χρηματοδοτικά από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
ΠΑΝΟΡΜΟΣ-ΕΞΑΝΤΗΣ
Πρόκειται για το νέο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ που όμως έχει καθυστερήσει πολύ. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας υπογραφής αλλά παραμένει μετέωρο. Πρόκειται για εργολαβία ύψους 60εκ.ευρώ στην περιοχή του Ρεθύμνου. Η υπογραφή αναμένεται μέσα στην Άνοιξη και θεωρητικά οι εργασίες θα μπορέσουν να ξεκινήσουν το καλοκαίρι.
ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ-ΑΠΟΜΑΡΜΑ
Το έργο αυτό δεν είναι πάνω στο βασικό άξονα του ΒΟΑΚ αλλά στον δρόμο Ηράκλειο-Μοίρες. Είναι το τρίτο έργο που ολοκληρώνει εργολαβίες συνολικού κόστους 120εκ.ευρώ.
Αυτή την εποχή το έργο των 47εκ.ευρώ βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται η έγκριση για να προχωρήσει η έγκριση από τη Βουλή των Ελλήνων και η τελική υπογραφή για να ξεκινήσουν τα έργα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου