Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

RescEU: Ο Επίτροπος Στυλιανίδης παρουσιάσε το νέο πρόγραμμα αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών στην Κοιλάδα του Αχελώου

κείμενο από το ypodomes.com
Το νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα RescEU θα σώσει ζωές και περιουσίες σε όλη την Ευρώπη. Αυτό τόνισε από την Κοιλάδα του Αχελώου, ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για Ανθρωπιστική βοήθεια και διαχείριση κρίσεων Χρήστος Στυλιανίδης. Περιοδεία στην Κοιλάδα του Αχελώου πραγματοποίησε ο Ευρωπαίος Επίτροπος, αρμόδιος για Ανθρωπιστική βοήθεια και διαχείριση κρίσεων, Χρήστος Στυλιανίδης, στις 22 Ιουνίου 2018. Στην περιοδεία συμμετείχαν επίσης οι ευρωβουλευτές Γιώργος Γραμματικάκης, Στέλιος Κούλογλου και ο βουλευτής Σπύρος Δανέλλης.
Ο κ. Στυλιανίδης παρουσίασε το RescEU, το νέο ευρωπαϊκό σύστημα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών, σε ημερίδα με θέμα “Η Ευρώπη σε σταυροδρόμι: Προκλήσεις και προοπτικές για το μέλλον”. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στην Κοιλάδα του Αχελώου την Παρασκευή 22 Ιουνίου στο Περδικάκι Αιτωλοακαρνανίας παρουσία τοπικών φορέων και αρχών ενώ η προσέλευση του κόσμου ήταν εντυπωσιακή. O Ευρωπαίος Επίτροποςς τόνισε ότι το πρόγραμμα rescEU είναι ο πιο σημαντικός ορισμός της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης. Το νέο πρόγραμμα, που αφορά «το σύνολο της Ευρώπης», έχει ήδη περάσει ομόφωνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και βρίσκεται στην συζήτηση με τα κράτη-μέλη.
Μέσα από το RescEU αναβαθμίζεται και βελτιώνεται η ευρωπαϊκή πολιτική προστασίας, με την δημιουργία μιας νέας κουλτούρας πρόληψης και διευκρίνισε, πως αυτός ο Ευρωπαϊκός μηχανισμός προστασίας ,δεν πρόκειται να υποκαταστήσει τα εθνικά μέσα, αλλά θα λειτουργεί ως δίχτυ προστασίας, ως πολλαπλασιαστής των δυνατοτήτων του κάθε κράτους- μέλους. Οι φυσικές καταστροφές που έχουν πλήξει περιοχές της Ευρώπης, όπως οι φονικές πυρκαγιές στην Πορτογαλία ,που ήταν πλήγμα για την ευρωπαϊκή πολιτική προστασία, επιβεβαιώνουν πως όταν οι προσπάθειες σε εθνικό επίπεδο δεν αρκούν χρειάζεται την υποστήριξη της Ευρώπης.
Σημαντικός πυλώνας του εγχειρήματος, πρόσθεσε ο κ. Στυλιανίδης, είναι η πρόληψη και η ετοιμότητα. Συγκεκριμένα, μέσα από το rescUE θα δοθούν οικονομικά κίνητρα στα κράτη-μέλη, προκειμένου να βελτιώσουν την πρόληψη των φυσικών καταστροφών, αλλά παράλληλα και να ενισχύσουν τα εθνικά μέτρα προστασίας. Γι αυτό, το RescEU αποτελεί ευκαιρία για την Ελλάδα να εκσυγχρονίσει τα μέσα αντιμετώπισης καταστροφών όπως τα αεροπορικά μέσα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ετοιμότητας.
Ο νέος μηχανισμός προστασίας, αποτελεί την ευρωπαϊκή απάντηση στα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής και στις σημερινές προκλήσεις, επισήμανε ο Ευρωπαίος Επίτροπος. Ωστόσο, διευκρίνισε, πως δεν επιδιώκεται συγκέντρωση αρμοδιοτήτων στις Βρυξέλλες, αλλά αντίθετα, ο στόχος είναι η αποκέντρωση: όταν ένα κράτος ζητήσει ευρωπαϊκή βοήθεια η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποφασίζει άμεσα και με βάση συγκεκριμένα κριτήρια την αποστολή βοήθειας, χωρίς υπερβολική γραφειοκρατία.
Ο Γιώργος Γραμματικάκης τόνισε τα εξής: «Σήμερα ήρθαμε σε αυτόν τον θαυμάσιο τόπο για να μεταφέρουμε το στίγμα της Ευρώπης. Το καινούργιο πρόγραμμα, το RescEU, που ελπίζουμε ότι θα αρχίσει να τρέχει από τον επόμενο χρόνο, θα αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο ευρωπαϊκής αλληλεγγύης σε στιγμές ύψιστης ανάγκης για τον πολίτη.
O Στέλιος Κούλογλου με τη σειρά του τόνισε ότι «τελειώνει η περιπέτεια της χώρας μπαίνουμε σε καινούργιο δρόμο και δεν πρέπει να επαναλάβουμε τα ίδια λάθη του παρελθόντος. Να υιοθετήσουμε ένα νέο τρόπο σκέψης για την χώρα. Να σκεφτόμαστε με παγκόσμιους όρους και να δρούμε τοπικά, μακριά από χρεωκοπημένες λογικές. Να δημιουργήσουμε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης με την σωστή αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων.»
Ο Σπύρος Δανέλλης αναφέρθηκε στην σημασία της ΕΕ τονίζοντας ότι αποτελεί πρότυπο ευέλικτης δομής φιλελεύθερης δημοκρατίας που επιτρέπει την ελεύθερη μετακίνηση ανθρώπων και κεφαλαίων, επιτυγχάνοντας τον εκδημοκρατισμό των οικονομικών ευκαιριών. Φυσικά αυτό δεν έρχεται χωρίς τίμημα.
Οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής που είχαν δυναμική συμμετοχή στη συζήτηση καλωσόρισαν και ευχαρίστησαν θερμά τους καλεσμένους. Στις παρεμβάσεις τους τόνισαν τη σημασία του νέου αυτού εργαλείου ειδικά για τις ευρωπαϊκές περιφέρειες ενώ κάλεσαν τον Επίτροπο και τους ευρωβουλευτές να εργαστούν ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η γραφειοκρατία για την χρήση του νέου εργαλείου.
Η μείωση της γραφειοκρατίας ήταν μάλιστα το κεντρικό αίτημα των κατοίκων αναφορικά και στα άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία της ΕΕ όπως τα διαρθρωτικά ταμεία και η κοινή αγροτική πολιτική ενόψει μάλιστα του νέου προϋπολογισμού της ΕΕ για την περίοδο 2021-2027. Από την πλευρά τους οι ομιλητές δεσμεύτηκαν ότι θα προωθήσουν τα αιτήματα των κατοίκων και ότι θα στηρίξουν την προσπάθεια τους για την ανάδειξη και ανάπτυξη μιας τόσο πλούσιας περιοχής τόσο σε φυσική ομορφιά, πολιτιστική κληρονομιά και ανθρώπινο δυναμικό.
Μετά την ημερίδα ο Επίτροπος και οι ευρωβουλευτές επισκέφτηκαν τη γέφυρα Αυλακίου-Καταφυλλίου, ένα από τα θαυμάσια πολιτιστικά μνημεία της Κοιλάδας του Αχελώου καθώς και το υδροηλεκτρικό έργο Δαφνοζωνάρα το οποίο έχει χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τέλος, φορείς και φιλόξενοι κάτοικοι της περιοχής υποδέχτηκαν τους καλεσμένους στην πλατεία του χωριού Αυλάκι και τους προσέφεραν παραδοσιακά προϊόντα της Κοιλάδας του Αχελώου για να γνωρίσουν τις γεύσεις τους που με την ιδιαίτερη ταυτότητα και την εξαιρετική ποιότητά τους εντοπίζουν και αναδεικνύουν τις παραδόσεις, την τοπική τεχνογνωσία και την ιστορία του τόπου. Τα προϊόντα ετοίμασε ο Σύλλογος Γυναικών «Λένω Μπότσαρη» ενώ την γαστρονομική εμπειρία συνόδευσε η παραδοσιακή μουσική από τους Δημήτρη Κωσταγιώργο, Λάζο Τσαμπά και Κωνσταντίνο Κάκο. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσαν οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Νέου Χαλκιόπουλου οι οποίοι δώρισαν πίνακες ζωγραφικής – που οι ίδιοι φιλοτέχνησαν - με μνημεία της περιοχής υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους κυρίας Νεκταρίας Στούκας.
Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Αντώνη Κοσσυβάκη στελέχους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με καταγωγή από την περιοχή. Εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων που έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια με σκοπό την ανάπτυξη της περιοχής και έχουν προσελκύσει σημαντικές προσωπικότητες τόσο από την Ελλάδα αλλά και από την Ευρώπη.
H ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ
Η περιοχή της Κοιλάδας του Αχελώου είναι από τις ελάχιστες "ανέγγιχτες" περιοχές της χώρας με μοναδική ομορφιά. Με κεντρικό τοπόσημο το ποτάμι του Αχελώου, είναι ένας από τους πλέον ανερχόμενους τουριστικούς και πολιτιστικούς προορισμούς της Ελλάδας μιας και συνδυάζει την αυθεντικότητα της περιοχής, την δυνατότητα πλήθους δραστηριοτήτων και πολλά ιστορικά σημεία όπως οι πέτρινες γέφυρες Κοράκου, Αυλακίου-Καταφυλίου, Τέμπλας, οι ιστορικές Μονές Σέλτσου, Μεγαλόχαρης, Μεσόπυργου, Βραγκιανών, Παναγιάς Σπηλιώτισσας κ.α. Η περιοχή ενδείκνυται για δραστηριότητες όπως πεζοπορία (trekking-hiking), ποδηλασία καθώς έχει αμέτρητα μονοπάτια που χρονολογούνται σε αιώνες καθώς ήταν μέχρι πρόσφατα ο μόνος τρόπος επικοινωνίας της περιοχής με την υπόλοιπο κόσμο.
Μοναδικής ομορφιάς σημεία αποτελούν τα χωριά Περδικάκι, από όπου μπορείς να δεις πανοραμικές, μαγευτικές εικόνες του Αχελώου και της Λίμνης Κρεμαστών, το Αυλάκι και το Βουλιαγμένο Μεσοπύργου που θυμίζουν έντονα Πήλιο αλλά και τα ορεινά χωριά Αστροχώρι, Μεγαλόχαρη, Καστανιά, Βραγκιανά, Καταφύλλι, Πρασιά, Ραπτόπουλο, Γρανίτσα όπου κρατούν το χρώμα και την αυθεντικότητα τους. Το ποτάμι του Αχελώου είναι προσβάσιμο σε πολλά σημεία. Το καλοκαίρι είναι ιδανικό για μπάνιο και το χειμώνα για δραστηριότητες όπως rafting και river-trekking.
Πρόκειται για μία περιοχή που τώρα αναπτύσσεται έχοντας την τύχη να "ακουμπά" σε 4 Περιφέρειες της χώρας (Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας). Αποτελεί ιδανικό χειμερινό και καλοκαιρινό προορισμό και είναι προσβασίμο από το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα, τα Ιωάννινα, την Καρδίτσα και το Καρπενήσι). Η περιοχή είναι προσβάσιμη και αεροπορικά μέσω των Αεροδρομίων Ιωαννίνων και Ακτίου.
Σε επίπεδο υποδομών γίνεται μία σοβαρή προσπάθεια να βελτιωθούν οι οδικές προσβάσεις και να συνδεθούν μεταξύ τους όλα τα χωριά που αποτελούν την Κοιλάδα του Αχελώου. Μέσα στο καλοκαίρι ξεκινά η ασφαλτόστρωση στο τμήμα Μεσόπυργος-Αυλάκι από την Περιφέρεια Ηπείρου, η δημιουργία μίας νέας γέφυρας, δίπλα από το πέτρινο γιοφύρι Τέμπλας η οποία θα συνδέει τα Βρουβιανά με το Δήμο Αγράφων.
Όπως σημειώνει στο ypodomes.com o Αντώνης Κοσσυβάκης "έχουν γίνει σημαντικά βήματα για να αναδειχθεί αυτή η μοναδικής ομορφιάς περιοχή της χώρας. Αυτά τα βήματα πρέπει να επιταχυνθούν και να δρομολογηθούν τα απαραίτητα οδικά έργα στο σύνολο της περιοχής που πλέον έχει μεν την τύχη να έχει περιμετρικά τους μεγάλους αυτοκινητόδορμους της χώρας όπως η Ιόνια και η Εγνατία Οδός αλλά και ο Ε65 αλλά η σύνδεση αυτών των αξόνων με τα χωριά της Κοιλάδας του Αχελώου είναι πλέον η πρώτη προτεραιότητα για να μπορέσει ο κόσμος να ανακαλύψει την περιοχή".
Όπως επισημαίνεται, το πρώτο βασικό έργο που πρέπει να γίνει είναι η βελτίωση της επαρχιακής οδού και χαρακτηρισμός της ως εθνικής της οδού Άρτας-Καρδίτσας γιατί έτσι επιτυγχάνεται και κάθετη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Ε65 καθώς η διαδρομή είναι (ξεκινώντας από την Ιόνια Οδό) Άρτα-Καλεντίνη- Ρετζιανά-Στρογγυλόκαμπος- Μηλιανά-Πηγές- Γέφυρα Κοράκου-Αργιθέα- Μουζάκι-Καρδίτσα (καταλήγοντας στον Ε65). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κάτοικοι ζητούν να γίνει σήραγγα κάτω απο τον Τύμπανο για να μην κλεινει ο δρόμος τον χειμώνα, ενώ υπάρχει μελέτη από την Περιφέρεια Θεσσαλίας που έχει παραδοθεί στο Υπουργείο Υποδομών από το 2012.
Εξίσου σημαντική για την βόρεια πρόσβαση στην περιοχή από τα Ιωάννινα και το Αεροδρόμιο της περιοχής είναι η βελτίωση του δρόμου Τζουμέρκα-Τετράκωμο- Καστανιά, έργου που προς το παρόν είναι ενταγμένο στο ΠΔΕ αλλά δεν έχει προχωρήσει η υλοποίηση του. Το σημαντικό βήμα εκεί έχει γίνει με το έργο σύνδεσης των Τζουμέρκων από την Περιφέρεια Ηπείρου, με τα έργα να έχουν μόλις ξεκινήσει.
Από εκεί και πέρα οι ανάγκες σε αναβαθμίσεις δρόμων αφορούν κυρίως την ασφαλτόστρωση δρόμων για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε: Κέδρα-Στεαφανιάδα, Πετρίλο-Άγραφα Ευρυτανίας, Βραγινά-Κέδρα, Φυλακτή-Πετρίλο - Ιερά Μονή Σπηλιάς- Βραγκιανά (αφορά την Αντ.Καρδίτσας για να ενωθεί η Κοιλάδα με τη Λίμνη Πλαστήρα), Πηγές-Μονές Σέλτσου, Ασπροχώρι-Μεγαλόχαρη- Μεσόπυργος (εκεί έχει γίνει ένα μικρό κομμάτι αλλά πρέπει να προχωρήσει και το υπόλοιπο τμήμα) και τέλος το Αχελώος-Μεσόπυργος- Βουλιαγμένο-Οροπέδιο Γαβρόγου και ενώνεται με την περιοχή της Σκουληκαριάς όπου βρίσκεται η ομώνυμη ιστορική Μονή και είναι η γενέτειρα του Γεώργιου Καραϊσκάκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα