Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2018

Αεροδρόμιο Μακεδονία: Πήρε άδεια δόμησης και ξεκινά η μεγάλη επέκταση του Αεροσταθμού

κείμενο από το ypodomes.com
Την άδεια δόμησης για τη μεγάλη επέκταση του Αεροδρομίου Μακεδονία ενέκρινε και εξέδωσε το Υπουργείο Υποδομών και πλέον είμαστε μία ανάσα πριν να ξεκινήσει το μεγάλο έργο, κόστους 90εκατ.ευρώ (περίπου το 25% του συνολικού budget της Fraport για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com τα πρώτες εργασίες αναμένεται "δειλά" να ξεκινήσουν τον Ιούλιο να επιταχύνουν μέσα στο χειμώνα και τελικός στόχος είναι, το 2021 ο Αεροσταθμός Μακεδονία να έχει διπλάσιο χώρο από το σημερινό και να είναι πλέον ένα μεγάλο σύγχρονο Ευρωπαϊκό Αεροδρόμιο. H τελετή θεμελίωσης θα γίνει άνευ απροόπτου τον Σεπτέμβριο.
Παράλληλα αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται ο έλεγχος στο χώρο που θα κατασκευαστεί το νέο κτίριο για τυχόν βόμβες από τον Β` Παγκόσμιο Πόλεμο σε συνεργασία με την ΤΕΝΞ. Όπως ίσως θυμάστε στα έργα επέκτασης του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28, είχαν βρεθεί αρκετές και είχε χρειαστεί η επέμβαση αυτής της ειδικής ομάδας του Στρατού.
Στα έργα που αποτελούν το lifting του Μακεδονία ξεχωρίζει η αποκατάσταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και τροχοδρόμου ενώ σε πορεία ολοκλήρωσης είναι το έργο επέκτασης του 10-28, έργο που εκτελείται από το Υπουργείο Υποδομών και που σύμφωνα με το πιο πρόσφατο χρονοδιάγραμμα αναμένεται να παραδοθεί σε λειτουργία στα τέλη του έτους. Αυτό, θα είναι και το πρώτο μεγάλο άλμα για το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης που θα έχει τη δυνατότητα πλεόν να εξυπηρετεί υπερατλαντικές πτήσεις και μεγάλου μεγέθους αεροπλάνα, διπλασιάζοντας την ικανότητα προσέγγισης.
Εσωτερικά, στον υφιστάμενο χώρο του Αεροσταθμού ολοκληρώθηκε η πρώτη μεγάλη αναδιαρρύθμιση και πλέον ο επιβάτης με το που μπαίνει βλέπει μία άλλη "φρέσκια" εικόνα. Συγκεκριμένα οι επιβάτες ακολουθούν πλέον διαφορετική ροή στις αναχωρήσεις παιρνόντα από μηχανήματα ελέγχου τα όποια αυξήθηκαν και περπατώντας περνούν από τα αναδιαμορφωμένα duty free, ενώ "έφυγε" και ένας χώρος που περιόριζε και έγινε αναδιαμορφωση και καλύτερη διαχείριση των πυλών.
Επίσης το Μακεδονία απέκτησε νέους χώρους εστίασης ενώ έγινε ολική αναβάθμιση του μεγάλου κεντρικού εστιατορίου του Αεροδρομίου. Οι τουαλέτες αντικαταστάθηκαν και είναι πλέον πιο σύγχρονες και λειτουργικές αποκαθιστώντας την αποκαρδιωτική εικόνα που υπήρχε μέχρι και πριν λίγο καιρό.
Ο επιβάτης φτάνοντας στο Μακεδονία θα δει ότι όλη η πρόσοψη ειναι καλλυμένη με σκαλωσιές μιας και είναι σε εξέλιξη η τοποθέτηση νέας μόνωσης στην οροφή και ταυτόχρονα ανακαινίζεται η μεταλλική στέγη.
ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ
Σύμφωνα με την άδεια δόμησης, το νέο κτίσμα θα περιλαμβάνει 2 ορόφους, θα καταλάβει 16.632τμ ενώ το εμβαδόν δόμησης θα είναι 34.033τμ. Ο συνολικός όγκος του κτιρίου θα είναι 270.685κμ ενώ το μέγιστο ύψος θα φτάνεει τα 19,60 μέτρα. Στο νέο κτίριο οι θέσεις στάθμευσης θα είναι 32 και δεν διαθέτει τις γνωστές "φυσούνες".
Η νέα όψη του Αεροδρομίου θα είναι εντυπωσιακή και εσωτερικά και οι επιβάτες θα απολαμβάνουν υπηρεσίες πολύ υψηλού επιπέδου με έμφαση στην εμπορικότητα και την προσέλκυση όλο και περισσότερων αεροπορικών εταιρειών. Στόχος είναι το Μακεδονία να καθιερωθεί ως το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, εκμεταλλευόμενο την κομβική του θέση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα