Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Σχεδόν παράλληλα θα τρέξουν τα έργα για τις Πρόδρομες εργασίες και το κυρίως έργο

κείμενο από το ypodomes.com
Μετά και την προκήρυξη του διαγωνισμού για τις Πρόδρομες εργασίες της κατασκευής της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, το σύνολο του έργου ενεργοποιήθηκε. Τώρα περιμένουμε την έναρξη της Β`φάσης του κατασκευαστικού αντικειμένου που σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com θα βγει στον αέρα τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.
Στόχος είναι να τρέξει γρήγορα ο διαγωνισμός και του χρόνου τέτοια εποχή να έχουμε ανάδοχο και μέχρι τα τέλη του 2019 να έχουν πέσει οι υπογραφές.
Αναφορικά με το διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες, αυτός αναμένεται να ολοκληρωθεί την ερχόμενη Άνοιξη. Εδώ γεννάται λοιπόν το ερώτημα αν μπορούν να τρέξουν ταυτόχρονα τα 2 έργα καθώς η χρονική διάρκεια για τις πρόδρομες είναι 30 μήνες δηλαδή 2,5 χρόνια.
Βέβαια, όπως αναφέρει πηγή από την Αττικό Μετρό, αυτό είναι το ανώτατο διάστημα γιατί η ολοκλήρωση τους κυρίως θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα ανταποκριθούν τόσο η αρχαιολογική υπηρεσία για τις ανασκφές, όσο και οι εταιρείες κοινής ωφέλειας που θα κληθούν να συντονιστούν με τον ανάδοχο για να γίνει η γνωστή "παράκαμψη των δικτύων".
Αυτή την εποχή στην Αττικό Μετρό κάνουν ασκήσεις επί χάρτου για το πως θα συντονιστεί το έργο ούτως ώστε να μην υπάρξει εμπλοκή και για όσο διάστημα χρειαστεί τα δύο έργα να τρέξουν παράλληλα.  
Εδώ, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, έχουμε το γεγονός ότι το κυρίως έργο θα χρειαστεί μήνες να πάρει μπρος γιατί θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες κατασκευής, οι μελέτες εφαρμογής ενώ οι Μετροπόντικες έχει υπολογιστεί ότι θα έρθουν περίπου 1 έτος μετά την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή χοντρικά στα τέλη του 2020. 
Τότε, αν δεν έχει συμβεί κάτι εξαιρετικά "στραβό" οι περισσότερες από τις πρόδρομες εργασίες θα έχουν τελειώσει οπότε θεωρητικά το έργο θα μπορέσει να προχωρήσει ανεμπόδιστα. Tα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος  σύμφωνα τις ίδιες πηγές είναι στο κέντρο της Αθήνας και κυρίως στο τμήμα από το σταθμό Ακαδημίας μέχρι και τον Ευαγγελισμό όπου είναι ζώνη "υψηλού κινδύνου.  Επίσης ένας δυνητικά αρνητικός παράγοντας θα ήταν η ανάληψη του έργου από μία εταιρεία αμφιβόλου ικανότητας που με μία σημαντική έκπτωση (όπως αυτές που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια) να θέσει το έργο σε ομηρεία.
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι όλα αυτά προς το παρόν είναι θεωρητικά. Η ενεργοποίηση της πρόβλεψης του νέου νόμου 4412/2016, για τον ξεχωρισμό των πρόδρομων εργασιών από την αγορά θεωρείται σωστός, όμως η εφαρμογή του για πρώτη φορά σε ένα τόσο μεγάλο έργο όπως αυτό της Γραμμής 4, με 13 χλμ εργοταξίων σε πυκνά δομημένο περιβάλλον όπως αυτό του κέντρου της Αθήνας και των ανατολικών προαστίων μπορεί να κρύβει εκπλήξεις και το κυρίως έργο να αναγκαστεί σε αναμονή ολοκλήρωσης του. Μην ξεχνάμε το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης όπου οι αρχαιολογικές εργασίες ξεχείλωσαν το χρονοδιάγραμμα του Μετρό στον υπέρτατο βαθμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα