Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018

Σε δημοπράτηση με 48εκατ.ευρώ οι Πρόδρομες Εργασίες για τη Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

κείμενο από το ypodomes.com
Σε δημοπράτηση βγήκαν οι πρόδρομες εργασίες για τη Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας στο τμήμα Άλσος Βεϊκου-Γουδή. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Αττικό Μετρό και το κόστος ανέρχεται σε 48,36εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 39εκατ.ευρώ).
Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 23 Ιουλίου και η αποσφράγιση των προσφρορών στις 27 Ιουλίου 2018. Το έργο αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 30 μήνες από τη σχετική υπογραφή, πράγμα που σημαίνει πως αν πέσουν οι υπογραφές το πρώτο εξάμηνο του 2019, να έχει ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2021. 
Πρόκειται για το έργο που ξεχωρίζει τα έργα πολιτικού μηχανικού και τρένων που βρίσκεται στο υπό δημοπράτηση από πέρυσι έργο κατασκευής της Γραμμής 4. Σε αυτό το έργο θα διεξαχθούν οι αρχαιολογικές εργασίες και μετατοπίσεις των δικτύων ΟΚΩ προκειμένου το άλλο έργο να τρέξει ανεμπόδιστα και να μην παρατηρούνται τα χρονικά ξεχειλώματα που συνήθως βλέπουμε σε τέτοιου είδους έργα. Να θυμίσουμε ότι το κυρίως έργο που αφορά την κατασκευή σήραγγα 13χλμ και 15 υπόγειους σταθμούς με κόστος 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ), έχει δημοπρατηθεί από πέρυσι τον Αύγουστο με 3 σχήματα να διεκδικούν το χρυσό συμβόλαιο.
Είναι το πρώτο μεγάλο έργο στην Ελλάδα που ενεργοποιεί μέσω του Νόμου 4412/2016 τον διαγχωρισμό των πρόδρομων εργασιών και του κυρίως φυσικού αντικειμένου. Σκοπός είναι όταν αναδειχθεί ο αναδοχός να μην υπάρχει η γάγγραινα των μετατοπήσεων δικτύων κοινής ωφέλειας και αρχαιολογικών εργασιών αλλά και απαλλοτριώσεων του. Η εφαρμογή του νόμου σε ένα τόσο μεγάλο έργο αποτελεί ένα σημαντικό crash test για την αποτελεσματικότητα αυτής της διάταξης.
Η χρηματοδότηση του έργου είναι σύνθετη καθώς έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017 (ενάριθμο έργο: 2017ΣΕ06550000), ως έργο προς ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α. 2014 - 2020 από το Ε.Π.-Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.. Πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και από δανειακές πιστώσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη η Αττικό Μετρό δεν θα προχωρήσει σε κοινοποίηση προς τον Ανάδοχο της εγκριτικής απόφασης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, πριν την ένταξη του έργου σε Ε.Π. του Ε.Σ.Π.Α.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η σύμβαση χωρίζεται σε 3 κύριες κατηγορίες εργασιών, όπως εμφαίνονται στο άρθρο 11.2 της διακήρυξης, που αφορούν, η πρώτη κατηγορία, στις μετατοπίσεις δικτύων Ο.Κ.Ω., στις κυκλοφοριακές παρακάμψεις και λοιπές εργασίες του άρθρου 12 της Συγγραφής Υποχρεώσεων (Σ.Υ.), η δεύτερη κατηγορία στις αρχαιολογικές εργασίες του άρθρου 11 της Σ.Υ. και η τρίτη κατηγορία στις απαιτούμενες μελέτες του άρθρου 17 της Σ.Υ.. Αναλυτικότερα, οι απαιτήσεις των απαραίτητων μελετών και το αντικείμενο των εργασιών αυτών, περιλαμβάνονται στα τεχνικά τεύχη του διαγωνισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα