Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2018

Οι Αυτοκινητόδρομοι έφεραν σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων το πρώτο εξάμηνο του 2018

κείμενο από το ypodomes.com
Η πλήρης λειτουργία του δικτύου των αυτοκινητόδρομων το πρώτο εξάμηνο του 2018, έφερε τα πρώτα σημαντικά αποτελέσματα στην μάχη της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Hellastron που έχει στα χέρια τoυ το ypodomes.com στο διάστημα αυτό είχαμε 294 νεκρούς έναντι 314 το ίδιο διάστημα το 2017 από τροχαία, δείχνοντας ότι φέτος, εφόσον η τάση συνεχίσει να είναι η ίδια, να έχουμε νέο ρεκόρ μείωσης φέρνοντας παράλληλα ένα μήνυμα ελπίδας.
Για να δούμε τον παραλληλισμό δεν έχουμε παρά να δούμε την περυσινή και προπέρσινη χρονιά. Το 2016 είχαμε 807 θανατηφόρα περιστατικά και το 2017 μειώθηκαν σε 730 σημειώνοντας ρεκόρ. Αν αυτός ο αριθμός δεν σας λέει κάτι σκεφτείτε ότι 20 χρόνια πριν το 1997 είχαμε 2.105 θανατηφόρα και 10 χρόνια πριν, το 2007 είχαμε 1.657.
Αυτή η σταθερή μείωση συνέχισε να υφίσταται μέχει το 2015 (793 θανατηφόρα), είχε μικρή αύξηση το 2016 και έπεσε σημαντικά το 2017. Πλέον με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία του 2018, φαίνεται ότι πάμε για νέο ρεκόρ μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων που πρωτίστως αποδίδεται στη λειτουργία του δικτύου των αυτοκινητόδρομων.
Επίσης και σε άλλα επιμέρους στοιχεία βλέπουμε βελτίωση, δηλαδή στους βαριά τραυματίες (298 αντί για 311) και ελαφρά τραυματίες (5.578 αντί για 5.713). Η ενθαρρυντική αυτή διαπίστωση δείχνει ότι πάμε σε μία ασφαλέστερη για τους οδηγούς και τους συνεπιβάτες εποχή στους ελληνικούς δρόμους και καταδεικνύει την ανάγκη τόσο για αυτοκινητόδρομους σε πανελλήνιο δίκτυο όσο και για βελτιωμένους δρόμους για το τοπικό και επαρχιακό δίκτυο σε συνάρτηση πάντα με την αστυνόμευση και την διαρκή ενημέρωση για τους κανόνες οδικής ασφάλειας.
Επίσης δικαιώνει την Ελληνική Πολιτεία αλλά και τους παραχωρησιούχους που επένδυσαν αρκετά δισ.ευρώ για τη δημιουργία αυτού του εκτεταμένου δικτύου μιας και η κριτική που έχουν δεχθεί για αυτή την επιλογή έχει υπάρξει στο παρελθόν πολύ έντονη. Η μείωση των θανάτων στους δρόμους είναι το ισχυρότερο μήνυμα και για την ύπαρξη αυτών των δρόμων αλλά και για την ανάγκη επέκτασης τους εκεί που υπάρχει πραγματική ανάγκη.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω ευρήματα ο Πρόεδρος της Hellastron Βασίλης Χαλκιάς είπε στο ypodomes.com: "τα στοιχεία τα οποία συλλέγει ο Επικεφαλής της Στατιστικής Επιτροπής της HELLASTRON,  Διευθυντής Κυκλοφορίας και Συντήρησης της «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» Φάνης Παπαδημητρίου, είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά για όλους εμάς που εργαζόμαστε εντατικά ώστε το επίπεδο ασφάλειας στους αυτοκινητόδρομους να είναι το υψηλότερο δυνατό. Θα πρέπει να περιμένουμε και τα στοιχεία του Β`εξαμήνου όπου τότε η σύγκριση θα είναι ακόμα πιο ακριβής μιας και θα αντιστοιχίζει παρόμοια μεγέθη, μην ξεχνάμε ότι πέρυσι το καλοκαίρι λειτούργησαν στο σύνολο τους όλοι οι νέοι άξονες με εξαίρεση τον Ε65. Είμαι αισιόδοξος ότι οι δρόμοι μας θα συμβάλουν αποφασιστικά στην μάχη της οδικής ασφάλειας και θα ανεβάζουν χρονιά με τη χρονιά συστηματικά τη χώρα στους σχετικούς πίνακες. Η Hellastron μπορεί να υποσχεθεί ότι θα συνεχίσει την καλή δουλειά που έχει κάνει μέχρι σήμερα και σε αυτόν τον τομέα".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα