Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018

Προς υπογραφές οδεύει η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ηλείας

Mε τον δήμαρχο Πύργου, Γαβρίλη Λιατσή και τον δήμαρχο Ήλιδας και πρόεδρο του ΦΟΔΣΑ Ηλείας, Χριστοδουλόπουλο Χρήστο, συναντήθηκε ο Αναπληρωτής υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος και συζήτησαν τις περιβαλλοντικές προτεραιότητες της περιοχής και πρωτίστως, την ανάγκη επιτάχυνσης των έργων διαχείρισης απορριμμάτων
Μετά τις συναντήσεις παραχώρησε μαζί με τους αιρετούς συνεντεύξεις Τύπου και αναφέρθηκε στα θέματα που συζητήθηκαν, καθώς και στις κινήσεις που θα γίνουν από πλευράς Υπουργείου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, ως πρώτη προτεραιότητα τέθηκε η επιτάχυνση της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) και η εγκατάσταση του εργολάβου. Μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί ο φάκελος για τη ΜΕΑ, προκειμένου να πάει η σύμβαση προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Έχουν προχωρήσει όλες οι διαδικασίες για τα νομιμοποιητικά έγγραφα της Κοινοπραξίας και αναμένεται να προχωρήσει άμεσα το έργο, γιατί όπως τόνισε ο Αν. ΥΠΕΝ αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες είναι να έχουν μια σύγχρονη μονάδα με χαμηλό κόστος. Έχει εξασφαλιστεί η μείωση της ελάχιστης εγγυημένη ποσότητας, με σκοπό τη μείωση του κόστους για τον πολίτη, καθώς και το ότι από την ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα θα αφαιρείται και η ανακύκλωση που θα πετυχαίνουν οι κάτοικοι της Ηλείας, οπότε θα μειώνεται περαιτέρω το κόστος για τους πολίτες.
Το ίδιο χρονικό διάστημα αναμένεται να υποβληθεί στο ΥΠΕΝ και στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης η μελέτη που αφορά τη Μονάδα Ανακύκλωσης, ώστε να προχωρήσει η δέσμευση των πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ύψους 1 εκατ. ευρώ. Μέρος του προϋπολογισμού θα χρησιμοποιηθεί και για μεταφορά των δεμάτων απορριμμάτων από τα Κονιδέικα, με επεξεργασία και με βάση τους όρους της περιβαλλοντικής αδειοδότησης στο συγκρότημα του ΧΥΤΥ στην Τριανταφυλλιά, όπου θα εγκατασταθεί και το Κέντρο Διαχείρισης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ).
Επίσης, ο Σωκράτης Φάμελλος αναφέρθηκε και στη χρηματοδότηση όλων των δήμων μέσω των ΠΕΠ για τον καφέ κάδο και για ειδικά απορριμματοφόρα για την ξεχωριστή συλλογή του οργανικού και τη μεταφορά του για επεξεργασία και κομποστοποίηση στη μονάδα ανακύκλωσης. Η χωριστή συλλογή οργανικών πρέπει να ξεκινήσει μέσα στο 2018.
Όσον αφορά στο Ποτόκι, σημείωσε ότι πρέπει να αξιολογηθεί η δυνατότητα αποκατάστασής του. Στην κατεύθυνση αυτή χρειάζεται μια σοβαρή επιστημονική μελέτη για την αποκατάσταση των δεματοποιημενων απορριμμάτων, με βάση τις ανάγκες τη περιοχής, ώστε να λύνει τα ζητήματα της γειτνίασης με κατοικίες, αλλά και με ένα μεγάλο υδατικό σύστημα, τον Αλφειό.
Για τη λίμνη της Μουριάς, ο Αν. ΥΠΕΝ σημείωσε ότι θα διερευνηθεί η δυνατότητα ένταξης της αποκατάστασής της στο σχέδιο διαχείρισης υδατικών πόρων, ώστε χωρίς βλάβες για το οικοσύστημα να επιστρέψει στο προηγούμενο περιβάλλον, από τη στιγμή που ως φαίνεται η αποξήρανση δεν επιτέλεσε τον σκοπό της.
Τέλος, αναφερόμενος στη διαχείριση των υδατικών πόρων, ο κ. Φάμελλος ανέφερε ότι έως το τέλος του χρόνου, όλες οι ΔΕΥΑ της χώρας είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν στην Ειδική Γραμματεία Υδάτων (ΕΓΥ) τις παραμέτρους διαχείρισης και ποιότητας και ποσότητας του νερού. Πλέον θα γίνεται ανάλυση της κοστολόγησης και της τιμολόγησης με βασικό περιβαλλοντικό σκοπό τη μείωση των απωλειών σε νερό, γιατί δυστυχώς οι απώλειες στα συστήματα ύδρευσης της χώρας φτάνουν στο 40% ή και 50%. Με ένα νέο σύστημα που θα εμπεριέχει και τηλεχειρισμό και παρακολούθηση θα πρέπει να περιοριστούν οι απώλειες και ταυτόχρονα να δημοσιοποιούνται στην κοινωνία οι παράμετροι του κόστους και της εξοικονόμησης, με τελικό στόχο ένα κοινωνικό τιμολόγιο νερού αντίστοιχο με το κοινωνικό τιμολόγιο για το ρεύμα, το οποίο σε περιπτώσεις μικρής κατανάλωσης να φτάνει μέχρι και σε μηδενισμό του κόστους νερού για τον πολίτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα