Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018

Αυστηροί κανόνες και συντήρηση το κλειδί για ασφαλείς γέφυρες, το παράδειγμα των Αυτοκινητόδρομων

κείμενο από το ypodomes.com
Βλέποντας τις καταστροφικές συνέπειες της κατάρρευσης της οδικής γέφυρας στη Γένοβα της Ιταλίας, δεν έχεις παρά να σκεφτείς: είμαι τελικά ασφαλής όταν οδηγώ; Μετά το θανατηφόρο δυστύχημα πολλά λέχθηκαν για τους λόγους που οδήγησαν σε αυτό το τραγικό γεγονός.
Αυτό που μπορούμε να πούμε σαν αρχή είναι ένα θέμα που εδώ στο ypodomes.com το έχουμε θίξει πολλές φορές. Συντήρηση. Είναι το πρώτο μέτρο που μπορεί να σκεφτεί κανείς για να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα ασφάλειας τεχνικά έργα στα οποία ο χρήστης δεν αντιλαμβάνεται (δεν μπορεί άλλωστε) αν είναι ασφαλή για να τα χρησιμοποιήσει.
Έχουμε δει και στο παρελθόν να συμβαίνουν καταρρεύσεις γεφυρών αλλά η συγκεκριμένη είχε δυστυχώς ένα καταστροφικό συνδυασμό. Να συμβεί έχοντας κίνηση και εν μέσω καταρρακτώδους βροχής.  Επίσης είδαμε κάτι που τουλάχιστον στην Ελλάδα, ευτυχώς δεν το έχουμε. Είδαμε κτίρια να είναι όχι μόνο κάτω από τους πυλώνες της γέφυρες, αλλά και κάποια από αυτά ήταν κολλημένα πάνω σε αυτούς τους πυλώνες.
Το ζητούμενο λοιπόν είναι εξαρχής να θέσεις τους αυστηρότερους κανόνες ασφάλειας προκειμένου να προστατεύσεις τους χρήστες των δρόμων από τέτοια γεγονότα. Δρας προληπτικά και αρχίζεις και σκέφτεσαι πως θα αποφύγεις όλα τα πιθανά σενάρια.
Εδώ στην Ελλάδα βλέπουμε λόγω της γεωμορφολογίας του εδάφους χιλιάδες γέφυρες διάσπαρτες στο εθνικό μας δίκτυο. Τελικά πόσες από αυτές είναι ασφαλείς; ποιος είναι υπεύθυνος για να τις ελέγξει, να τις συντηρήσει και τελικά να τις επιδιορθώσει ή να επέμβει ακόμα πιο δυναμικά αν χρειαστει;
Στην Ελλάδα της κρίσης αυτό είναι κάπως θολό, όμως σε ένα πεδίο αυτών των έργων αυτό αποτελεί μία ιερή υποχρέωση. Οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες, έχουν δεχθεί σκληρή κριτική για το κόστος και τα διόδια, όμως στιγμές σαν αυτές αναλογίζεσαι τελικά πόσο κοστίζει μία ανθρώπινη ζωή; Μπορείς να ζυγίσεις;  φυσικά και όχι.
Οι δρόμοι με παραχώρηση, όπως και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αλλά και η Αττική Οδός διέπονται από πολύ αυστηρούς κανόνες συντήρησης και οι υποδομές πρέπει να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας και αυτό άλλωστε φαίνεται από τηνκατάσταση των δρόμων. Μία τέτοια περίπτωση συναντάμε στην Νέα Οδό, την εταιρεία που διαχειρίζεται τους αυτοκινητόδρομους Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα) και Νέα Οδό (Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας) που πρόσφατα δημοσίευσε ένα βίντεο "παρουσίασης προγράμματος παρακολούθησης Δομικής Επάρκειας κατασκευών από σκυρόδεμα" δηλαδή με ποια μέθοδο εξασφαλίζεται η επάρκεια αυτών των κατασκευών.
Μέρος των διοδίων που πληρώνουμε κατευθύνεται σε επιθεωρήσεις, βαριά συντήρηση, ενίοτε επέμβαση στις μεγάλες γέφυρες που λειτουργούν στον αυτοκινητόδρομο δημιουργώντας ένα πέπλο ασφάλειας τόσο στις υποδομές όσο και στους χρήστες. 
Μιλώντας με τον Τεχνικό Διευθυντή Κώστα Φαϊδά μας εξηγεί πως γίνεται η συντήρηση στα μεγάλα τεχνικά έργα όπως είναι οι γέφυρες και γιατί είναι τόσο σημαντική αυτή η εργασία. Όπως τονίζει με έμφαση στο ypodomes.com "με την ολοκλήρωση κατασκευής του έργου ανοίγει το κεφάλαιο της διαρκούς και καθημερινής συντήρησης του". 
Τον ρωτήσαμε πως γίνεται η συντήρηση και πως εξασφαλίζεται ότι δεν θα έχουμε περιστατικά σαν και αυτά της Γένοβας ο κ.Φαϊδάς σημειώνει πως η τακτική επιθεώρηση των γεφυρών σε όλα τα κρίσιμα σημεία τους, η συστηματική καταγραφή των ευρημάτων και τέλος η σωστή αξιολόγηση τους, παρέχει την δυνατότητα στον λειτουργό, αφενός να έχει σαφή εικόνα των κατασκευών και  αφετέρου να προγραμματίζει εργασίες συντήρησης οι όποιες θα εξασφαλίσουν την διατήρηση της δομικής επάρκειας σε αποδεκτά επίπεδα.
Ο κ.Φαϊδάς μας απάντησε και τι γίνεται σε περίπτωση που από τους ελέγχους προκύψει το οποιοδήποτε σοβαρό εύρημα, ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται. Σε περίπτωση που μέσω της τακτικής επιθεώρησης εντοπιστεί το οποιοδήποτε σοβαρό εύρημα, προγραμματίζονται εργασίες συντήρησης το εύρος των οποίων καθαρίζεται από τη φύση των ευρημάτων και τη μελέτη αποκατάστασης που συντάσσεται, ενώ για την εκτέλεση των εργασιών, λαμβάνεται υπόψη η απρόσκοπτη
κυκλοφορία των οχημάτων, με τη μικρότερη δυνατή όχληση.
Σε βαριές υποδομές όπως οι Γέφυρες η συντήρηση είναι μέρος της καθημερινότητας και μάλιστα πρόσφατα οδηγώντας στην Ιόνια Οδό, είδα σήματα για έργα σε ακτίνα 10χλμ. Ο συνοδηγός μου διαμαρτυρήθηκε λέγοντας "μα συνέχεια έργα κάνουν, δεν θα τελειώσουν ποτέ". Μετάφερα την ερώτηση λοιπόν στον Τεχνικό Διευθυντή της Νέας Οδού ο οποίος ανέφερε "Η συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, είτε αυτή αφορά καθημερινές εργασίες ρουτίνας, είτε βαριά συντήρηση, επιβάλλεται να είναι διαρκής. Σχεδόν καθημερινή και στο σύνολο του μήκους, αλλά και εκατέρωθεν του κυρίως άξονα. Σε κάθε περίπτωση, κατά το σχεδιασμό εκτέλεσης των εργασιών καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια έτσι ώστε η κυκλοφορία να διεξάγεται ομαλά και με τη μικρότερη δυνατή όχληση για τους διερχόμενους oδηγούς, με την οδική ασφάλεια ωστόσο να παραμένει πάντα αδιαπραγμάτευτη. Οι αυτοκινητόδρομοι είναι ζωντανοί οργανισμοί και η προσπάθεια να εξασφαλιστεί διαχρονικά ένας δρόμος υψηλών προδιαγραφών και κυρίως ασφαλής για όλους τους οδηγούς, δε σταματά καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα