Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2018

Μετρό Αθήνας: Μάχη με το χρόνο για τη λειτουργία των σταθμών ΑΓ.ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ

κείμενο από το ypodomes.com
Μάχη με το χρόνο δίνει η Κοινοπαξία J&P ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom για να λειτουργήσει το επόμενο καλοκαίρι κατά το ήμισυ η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά. Όπως είναι γνωστό έχει εξαγγελθεί αρκετές φορές από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, πως θα τεθούν σε εμπορική λειτουργία στο τέλος του 2019 οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ.
Αυτοί οι 3 σταθμοί είναι και οι πιο προχωρημένοι και αυτή την εποχή γίνεται οργασμός εργασιών μέσα στους σταθμούς προκειμένου να είναι έτοιμοι σε περίπου 10 μήνες από σήμερα.
Στο σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ έχουν ξεκινήσει τα αρχιτεκτονικά τελειώματα, στο σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ ολοκληρώνεται το στρώσιμο γρανιτών ενώ στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ συνεχίζονται αντίστοιχες εργασίες. Οι εργασίες επιδομής έχουν ολοκληρωθεί και στο επόμενο διάστημα θα γίνει η τοποθέτηση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει και η απελευθέρωση των επιφανειακών εργοταξίων στους χώρους που κατασκευάζονται οι σταθμοί αλλά και τα φρέατα (που βρίσκονται ενδιάμεσα των σταθμών). Φεύγοντας τα εργοτάξια θα αποκαλύψουν το νέο πρόσωπο των πλατειών που έχουν κατασκευαστεί οι σταθμοί.
Να σας θυμίσουμε ότι οι σταθμοί έχουν κατασκευαστεί στις ακόλουθες πλατείες: 
-ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: Πλατεία Αγ.Ελεούσας
-ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Πλατεία Ελευθερίας
-ΝΙΚΑΙΑ: Πλατεία Αγίου Νικολάου
Στόχος της Αττικό Μετρό είναι να έχουν ολοκληρωθεί τα πάντα μέχρι το τέλος Μαρτίου για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια τα οποία θα κρατήσουν περίπου 3 μήνες και στο τέλος Ιουνίου η μπλε γραμμή να ενσωματώσει τους 3 νέους σταθμούς στα δρομολόγια της.
Με τη λειτουργία του πρώτου αυτού τμήματος η Γραμμή 3 θα φτάσει τους 24 σταθμούς και η ΝΙΚΑΙΑ θα παίξει το ρόλο του τερματικού σταθμού για περίπου 2 έτη. Σε αυτό το διάστημα θα δούμε σημαντικές αλλαγές στην σύνδεση των τριών αυτών Δήμων μιας και η σύνδεση τους με το υπόλοιπο δίκτυο του Μετρό (και εμμέσως με Τραμ και Προαστιακό) θα σημάνει και την παύση λειτουργίας αρκετών λεωφορειακών γραμμών.
Αυτό που θα ζήσουν οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στις περιοχές αυτές είναι αυτό που ήδη απολαμβάνουν περίπου 1εκατ.επιβάτες του Μετρό καθημερινά, εύκολη και γρήγορη μετακίνηση προς το κέντρο της Αθήνας και πολλές επιλογές προς τα βόρεια, τα δυτικά και τα νότια προάστια της πόλης.
Χαρακτηριστικό είναι πως διαδρομή Νίκαια-Σύνταγμα θα διαρκεί μόλις 15 λεπτά ενώ για το Αεροδρόμιο η χρονοαπόασταση θα είναι κάτι παραπάνω από 50 λεπτά. Για να καταλάβουμε τη διαφορά, αντίστοιχα σήμερα με το λεωφορείο από τη Νίκαια απαιτούνται πάνω από 40 -45 λεπτά για το κέντρο της πόλης, δεν υπάρχει απαυθείας σύνδεση με Σύνταγμα και Αεροδρόμιο όπου απαιτείται μετεπιβίβαση. Για το αεροδρόμιο με τη χρήση 2 λεωφορείων ή το συνδυασμό λεωφορείου-Μετρό ο αντίστοιχος χρόνος κυμαίνεται από 80 λεπτά (στο ιδανικό σενάριο) έως και 100 λεπτά (που είναι το συνηθέστερο).
Οι αναβαθμισμένες πλατείες πάνω από τους σταθμούς ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ και ΝΙΚΑΙΑθα λειτουργήσουν ως "μελίσσι" για επιχειρήσεις και θα αναβαθμίσουν όχι μόνο τις περιοχές με 500 μέτρα ακτίνα γύρω από τους σταθμούς αλλά και το real estate στο σύνολο του, όπως συνέβη και σε άλλες περιοχές όπου λειτούργησε το Μετρό.
Οι συνδέσεις των περιοχών αυτών με το δίκτυο του Μετρό θα προσφέρει και πολλές άλλες επιλογές. Για παράδειγμα, με μία μετεπιβίβαση στην ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ θα μπορεί να πάει στο σταθμό ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ (mall) σε περίπου 35 λεπτά, και με μία μετεπιβίβαση στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ να πάει στο ΣΤΑΘΜΟ ΛΑΡΙΣΗΣ (στον Κεντρικό Σιδ.Σταθμό) ή στον ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ (Metro Mall) σε περίπου 25 λεπτά.
ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟ 2021
Η ...μάχη όμως δεν τελείωνει με την παράδοση αυτών των 3 σταθμών. Στους επόμενους 3 σταθμούς εξελίσσονται επίσης εργασίες και εδώ στόχος είναι το 2021 να δοθούν σε εμπορική λειτουργία.
Το στοίχημα που θα καθορίσει το πότε είναι η ολοκλήρωση της εκσκαφής του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Ο συγκεκριμένος σταθμός άργησε 3 χρόνια περίπου να ξεκινήσει λόγω αλλαγής έδρασης του σταθμού από αστοχία της μελέτης και αυτή τη χρονική στιγμή είμαστε περίπου στο 50%. Εφόσον η εκσκαφή ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2019, τότε το 2021 μοιάζει ως ρεαλιστικός χρόνος λειτουργίας.
Οι εργασίες στους άλλους δύο σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ συνεχίζονται με παράλληλες εκσκαφές τμημάτων του σταθμού και σκυροδετήσεις αντίστοιχα.
Το στρώσιμο των γραμμών αναμένεται να ξεκινήσει το 2020 ενώ παράλληλα θα γίνεται και η εγκατάσταση των Η/Μ με απώτερο σκοπό κάπου μέσα στο 2021 να δοθούν σε εμπορική λειτουργία οι 3 επιπλεόν σταθμοί, όλοι στα διοικητικά όρια του Δήμου Πειραιά που μαζί με το Σταθμό Φάληρο και Πειραιάς της Γραμμής 1 θα φτάσει συνολικά του 5 σταθμούς στο δίκτυο Μετρό της πόλης. Όπως και παραπάνω έτσι και εδώ αναμένεται μία μεταμόρφωση στις μετακινήσεις από και προς το μεγάλο λιμάνι που επιπλέον θα έχει ήδη τη λειτουργία και της επέκτασης του Τραμ από το 2019. Στον τερματικό σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα υπάρχει στάση Τραμ για την εύκολη μετεπιβίβαση ανάμεσα στα δύο μέσα δημιουργώντας παράλληλα στην περιοχή ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο.
Ο μεγαλύτερος κόμβος όλου του συστήματος μεταφορών της Αττικής θα δημιουργηθεί στο σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ με την ύπαρξη δύο γραμμών Μετρό, του λιμανιού, λεωφορείων και τρόλεϊ και σε κοντινή απόσταση σταθμούς Προαστιακού και Τραμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα