Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Αυξήθηκαν οι διελεύσεις το 2018, έρχονται έργα συντήρησης 30εκατ.ευρώ

κείμενο από το ypodomes.com
Με αυξημένες διελεύσεις κατά 7% έκλεισε το 2018 για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, την εταιρεία που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί Ημαθίας του αυτοκινητόδρομου Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Μάλιστα η αύξηση ήρθε σε μία χρονική συγκυρία που έχοντας ολοκληρώσει το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου ΑΘΕ, του κύριου οδικού δικτύου της χώρας, μειώθηκαν σημαντικά οι χρόνοι μετακίνησης και οι χρονοαποστάσεις.

Σχολιάζοντας στο ypodomes.com αυτή την αύξηση ο Γενικός Διευθυντής, Δημήτριος Γκατσώνης, αναφέρει πως «οι αιτίες για την αύξηση της κυκλοφορίας, είναι ποικίλες, κατά κύριο λόγο όμως έχουν να κάνουν με την αισθητή μείωση του χρόνου μετακίνησης και την αύξηση της οδικής ασφάλειας και άνεσης, μετά την ολοκλήρωση των νέων τμημάτων με τις τρεις νέες σήραγγες. Η ανταπόκριση ειδικά στις περιοχές που διανύει ο νεος αυτοκινητόδρομος και οι τρεις σήραγγες ήταν ιδιαίτερα θετική».

Ο κ. Γκατσώνης αναμένει ότι η άνοδος της κυκλοφορίας θα συνεχιστεί και το 2019 αλλα σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Hellastron, η μέση ημερήσια κυκλοφορία του αυτοκινητοδρόμου ανήλθε, το 2018, στις 10.704 διελεύσεις, με το 21% των συναλλαγών να πραγματοποιείται με ηλεκτρονικούς πομποδέκτες, μέσω των οποίων υλοποιούνται προγράμματα κινητοποίησης παρέχοντας σημαντικές εκπτώσεις.

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Παρα την αύξηση της κυκλοφορίας το 2018, μειώθηκαν περαιτέρω τα τροχαία ατυχήματα και οι θάνατοι εξ’ αυτών σε σχέση με το 2017. Όπως σημειώνει ο Γενικός Διευθυντής της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, "η Οδική Ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό σκοπό της εταιρίας μας, και κατά τη διάρκεια του 2018 το τμήμα οδικής ασφάλειας συνέταξε Οδηγία εργασίας με αντικείμενο τη Διαχείριση Κινδύνων Οδικής Ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο, με βάση την εξαετία 2012 - 2017. Η Οδηγία αυτή έχει ως σκοπό την συστηματική αναγνώριση των σημαντικότερων κινδύνων που σχετίζονται με την Οδική Ασφάλεια, την αξιολόγησή τους, την επέμβαση όπου κρίνεται απαραίτητο, και τη λήψη μέτρων πρόληψης. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο λήψης αποφάσεων και προτεραιοποίησης επεμβάσεων, με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο".

Αξίζει να αναφέρουμε πως στις αρχές του 2018 ξεκίνησε επίσης η λειτουργία ενός πιλοτικού προγράμματος ανίχνευσης των αντίθετα κινούμενων οχημάτων μέσω ανάλυσης εικόνας (Automatic Video Incident Detection - AVID) στον αυτοκινητόδρομο και συγκεκριμένα στον κόμβο Λεπτοκαρυάς.

Μπορεί όμως οι υποδομές των αυτοκινητόδρομων να έχουν βελτιωθεί σημαντικά, η κύρια όμως αιτία των ατυχημάτων συνεχίζει να είναι η οδηγική συμπεριφορά των οδηγών και οι υψηλές ταχύτητες, κυρίως στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Εδώ η χώρα μας δυστυχώς έχει να διανύσει ακόμα πολύ δρόμο, κατέχοντας μια από τις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη σε θανατηφόρα ατυχήματα με 739 νεκρούς το 2017, όπως αναφέρει ο κ. Γκατσώνης, ο οποίος τελεί και μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς.

ΔΙΑΡΚΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΣΦΑΛΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ
Μετά την ολοκλήρωση των νέων τμημάτων η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου συνεχίζει με την ουσιαστική συντήρηση των υφιστάμενων τμημάτων περιλαμβάνοντας τεχνικούς έλεγχους και παρεμβάσεις εντός και περί του οδικού άξονα για να διατηρείται ο αυτοκινητόδρομος σε υψηλό επίπεδο ασφάλειας, άνεσης και αξιοπιστίας.

Οι εργασίες συντήρησης εκτελούνται προγραμματισμένα και διαρκώς κάθε χρόνο.

Oπως αναφέρει ο Τεχνικός Διευθυντής, κ. Κώστας Καλογήρου, το 2018 δόθηκε έμφαση στις εξής εργασίες:

1. Εγκατάσταση φωτιστικών LED κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου.
Η αντικατάσταση όλων των συμβατικών φωτιστικών του αυτοκινητόδρομου με φωτιστικά LED πραγματοποιήθηκε σε ποσοστό άνω του 80% εντός του 2018 και θα ολοκληρωθεί εντός του 2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τη βελτίωση της ορατότητας των οδηγών η εγκατάσταση των LED έχει επιφέρει μεγάλη ενεργειακή μείωση άνω του 60%.

2. Εργασίες Ασφαλτικών.
Εντός του 2018 πραγματοποιήθηκαν εργασίες ασφαλτικών σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Με γνώμονα την πρόληψη και κατά συνέπεια τη διατήρηση των επιφανειακών και δομικών χαρακτηριστικών του οδοστρώματος πάντα σε υψηλά επίπεδα διαστρώθηκαν εντός του 2018 συνολικά:
α) 750.000μ2 αντιολισθηρής στρώσης, και
β) 125.000μ2 ασφαλτοσκυροδέματος τύπου AC-20 στις βαθύτερες στρώσεις.

3. Εργασίες Διαγράμμισης.
Πραγματοποιήθηκε νέα οικολογική διαγράμμιση σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου με υλικό που φέρει πιστοποίηση “NF Environment” και συμβάλλει στην οικολογικά βιώσιμη ανάπτυξη.

Συνολικά εκτελέσθηκαν:
α) 300.000μ2 οριζόντιας διαγράμμισης
β) 9.500μ2 ζέβρες
γ) 1.900τεμ. βέλη

4. Αναβάθμιση δικτύου Αποστράγγισης σήραγγας C&C Κατερίνης.
Στο τεχνικό υπογειοποίησης της Κατερίνης πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες εργασίες αναβάθμισης:
a) Αναβαθμίστηκε το σύστημα αποστράγγισης με την εγκατάσταση φλογοπαγίδων και την κατασκευή νέου συστήματος απορροής με ρείθρα σχισμής από σκυρόδεμα.
b) Πραγματοποιήθηκε εγκατάσταση συλλεκτήριων υδρορροών στην οροφή της σήραγγας, κάτω από κάθε αρμό διαστολής.
c) Κατασκευάστηκε σύστημα συλλογής & απομάκρυνσης υπόγειων νερών στον υπόγειο διάδρομο εγκαταστάσεων.

5. Έλεγχος των επιφανειακών και δομικών χαρακτηριστικών του οδοστρώματος.
Διενεργήθηκε έλεγχος των επιφανειακών και δομικών χαρακτηριστικών του οδοστρώματος (αντιολισθηρότητα, ομαλότητα κλπ) και αξιολόγηση αυτών σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου (1.600χλμ λωρίδες αυτοκινητοδρόμου και «παλαιάς» εθνικής οδού και 32 κόμβους). Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένη εταιρεία του εξωτερικού με τη βοήθεια ειδικών οχημάτων εξοπλισμένων με καταγραφικές συσκευές laser.

6. Εξαμηνιαίες Επιθεωρήσεις και εργασίες συντήρησης των πρανών και των συστημάτων βραχοπροστασίας.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και εντός του 2018 πραγματοποιήθηκαν 2 εξαμηνιαίοι έλεγχοι των πρανών και των συστημάτων βραχοπροστασίας στην κοιλάδα των Τεμπών, στα πρανή του Νέου Παντελεήμονα και στα πρανή της περιοχής των Ραχών Φθιώτιδας.
Ταυτόχρονα με τις εξαμηνιαίες επιθεωρήσεις πραγματοποιήθηκαν και οι απαιτούμενες εργασίες συντήρησης σε όλα τα συστήματα βραχοπροστασίας, όπου εντοπίζονταν λειτουργικά προβλήματα και φθορές.
Όλες οι εργασίες επιθεώρησης και συντήρησης διενεργήθηκαν από εξειδικευμένες Ελβετικές εταιρείες.

7. Συντήρηση Γεφυρών.
Το 2018 υλοποιήθηκαν εργασίες συντήρησης στα εξής πεδία με εφαρμογή των νεότερων τεχνικών προδιαγραφών:

Επισκευή αρμών διαστολής γεφυρών (αντικατάσταση φθαρμένων τεμαχίων και μεταβατικών λωρίδων, αποκατάσταση βάσης έδρασης τεμαχίων αρμών, έλεγχος αγκυρώσεων).

Ενδεικτικές Ποσότητες:
Σύνολο γεφυρών με αρμούς που επισκευάστηκαν: 67 γέφυρες (~3.500μ αρμών)
Μήκος αρμών που αντικαταστάθηκαν πλήρως: 430μ

Επιπλέον εκπονήθηκε πλήθος μελετών τεχνικών παρεμβάσεων σε γέφυρες που αφορούν σε ενίσχυση φορέων και βάθρων και αντικατάσταση καταστρώματος ή πεζοδρομίων. Έχουν ξεκινήσει ήδη οι πρώτες παρεμβάσεις, όπως στην παλαιά γέφυρα Πηνειού και σύντομα αναμένεται η υλοποίηση παρεμβάσεων σε ακόμη 96 γέφυρες, με 16 απ’ αυτές να χαρακτηρίζονται ως δομικής ενίσχυσης.

25-30 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΒΑΡΙΑΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟ 2019
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Γκατσώνης το 2019 θα είναι άλλη μια χρονιά με σημαντικές εργασίες βαριάς συντήρησης. "Όπως καταλαβαίνετε, η κάθε χρονιά είναι ξεχωριστή από άποψη εργασιών. Για το 2019 θα κάνουμε παρεμβάσεις συνολικού κόστους 25-30 εκατ. ευρώ περίπου, προκειμένου ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου να παραμείνει ένας ασφαλής και υψηλής ποιότητας οδικός άξονας".

Οι εργασίες αυτές θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
• Ασφαλτικές επεμβάσεις
• Επεμβάσεις σε γέφυρες
• Ανακατασκευή/ ενίσχυση γεφυρών με χρηματοδότηση του Δημοσίου
• Επιθεώρηση και συντήρηση μέτρων βραχοπροστασίας
• Σήραγγα Κατερίνης – Εφαρμογή συστήματος παθητικής πυροπροστασίας και εργασίες Η/Μ
• Διαγράμμιση
• Συνδέσεις αυτ/μου με παράπλευρο δίκτυο, για καλύτερη πρόσβαση από οχήματα άμεσης ανάγκης κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα