Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

Υπεγράφη το έργο αναβάθμισης της γραμμής σύνδεσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ειδομένη

κείμενο από το ypodomes.com
Υπεγράφη και ξεκινά το σημαντικό έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το διάδρομο προς Ειδομένη. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι ο ΟΣΕ.
Το έργο αποσκοπεί στην αναβάθμιση των υποδομών της γραμμής και την αύξηση της χωρητικότητας τού σιδηροδρομικού φόρτου, μεταξύ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, του Εμπορικού Σταθμού και των Σταθμών Διαλογής της Θεσσαλονίκης. Συμπεριλαμβάνονται συγκεκριμένες Ι.Δ. (Ισόπεδες Διαβάσεις), εντός των παραπάνω τμημάτων.
Ανάδοχος είναι η Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ. Το αρχικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 8,68εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 7εκατ.ευρώ) και η σύμβαση υπεγράφη για 4,12εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 3,32εκατ.ευρώ). Η δημοπράτηση είχε πραγματοποιηθεί στις 27 Σεπτεμβρίου 2018 και οι προσφορές είχαν αποσφραγισθεί στις 3 Οκτωβρίου.
Η σύμβαση υπεγράφη στις 9 Φεβρουαρίου 2019 και η διάρκεια της είναι 24 μήνες, οπότε χωρίς να συνυπολογίσουμε τυχόν καθυστερήσεις το έργο θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2021.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η παρούσα εργολαβία αφορά στην αναβάθμιση - βελτίωση της γραμμής Θ-Ε, στο τμήμα από ΘΝ (Εμπορικός Σταθμός Θεσσαλονίκης) έως ΤΧ1 (είσοδος συμπλέγματος Θεσσαλονίκης) και συγκεκριμένα, από Χ.Θ. 0+400 γρ Θ-Ε έως Χ.Θ. 6+170 γρ Θ-Ε καθώς και της γραμμής σύνδεσης ΘΝ-Λιμάνι Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 0+600 γρ. Λιμανιού, Χ.Θ και η γραμμή σύνδεσης ΤΧ1-ΕΚΟ 0+020 έως Χ.Θ. 0+820 γρ. ΕΚΟ, συμπεριλαμβάνοντας συγκεκριμένες Ι.Δ. (Ισόπεδες Διαβάσεις), εντός των παραπάνω τμημάτων. Οι εργασίες που περιλαμβάνονται στο συμβατικό αντικείμενο του έργου, αφορούν:
Στην αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου στις προαναφερόμενες χιλιομετρικές θέσεις (Χ.Θ. 0+400 γρ Θ-Ε έως Χ.Θ. 6+170 γρ Θ-Ε), στη γραμμή ΕΚΟ και Λιμανιού, καθώς και τμήμα της ενωτικής γραμμής ΘΝ-ΕΣΘ, για διευκόλυνση κατά τη φάση κατασκευής του έργου. Η αναβάθμιση στο υπόψη τμήμα, επιτυγχάνεται με την πλήρη ανακαίνιση της επιδομής του υπάρχοντος σιδηροδρομικού διαδρόμου (στρωτήρες, σιδηροτροχιές, σκύρα, συσκευές γραμμής κ.λπ.). Την εξυγίανση της υποδομής με κατάλληλα δάνεια υλικά, σε όλη την κύρια γραμμή. Συγκεκριμένα:
1) χωματουργικές εργασίες: Τον καθαρισμό των υπαρχόντων εξωχανδάκων. Πλήρη αφαίρεση έρματος και εξυγίανση 99 έως 115 εκ. Προμηθέα και τοποθέτηση γαιωυφάσματος. Προμήθεια δανείων και κατασκευή υποστρώματος υποδομής. Την ανακαίνιση των υφισταμένων ισόπεδων διαβάσεων.
2) τεχνικές - υδραυλικές εργασίες:
Κατασκευή στραγγιστηριών με εργασίες εκσκαφών, αντιστηρίξεων, σωληνώσεων και επιχώσεων, καθώς επίσης και κατασκευή φρεατίων·
3) σιδηροδρομικές εργασίες: Αντικατάσταση στρωτήρων. Αποξήλωση γραμμών. Στρώση γραμμών. Συγκολλήσεις αυτογενείς και αλουμινοθερμικές. Τακτοποίηση γραμμών. Τακτοποίηση αλλαγών. Αποξήλωση αλλαγών. Συναρμολόγηση και στρώση αλλαγών. Προσκυροστρώσεις και σκυροστρώσεις. Απελευθέρωση τάσεων. Εξασφάλιση γραμμής και τοποθέτηση σιδηροδρομικών σημάτων·
4) ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες: Απεγκατάσταση και επανεγκατάσταση των υφιστάμενων συστημάτων Α.Σ.Ι.Δ.. Αποσύνδεση και επανασύνδεση των συνδέσμων σηματοδότησης από τη σιδηροδρομική γραμμή όπου και όσες φορές απαιτείται, άνευ παραμορφώσεων της αρχικής των μορφής από εξειδικευμένο συνεργείο, καθώς και των κυκλωμάτων ανίχνευσης. Αποξήλωση και επανατοποθέτηση χειριστηρίων αλλαγών τροχιάς. Εγκατάσταση βρόγχων και κυκλωμάτων γραμμής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα