Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

Η τακτική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στο νέο τοπίο των μεγάλων έργων

κείμενο από το ypodomes.com
Σε μία δύσκολη συγκυρία, προχωραά η "αναδόμηση" της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Μετά την χιτσκοκική περυσινή αλλαγή διοίκησης και τα όσα ακολούθησαν με επιστέγασμα την πώληση των μετοχών του Δημήτρη Κούτρα, ο ισχυρός ελληνικός όμιλος κοιτά μπροστά έχοντας πλέον νέες προτεραιότητες. Η συγχώνευση της ΕΛ.ΤΕΧ.Άνεμος με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ που είναι σε τελική φάση είναι μία από αυτές και σηματοδοτεί τη στροφή του ομίλου σε κερδοφόρες δραστηριότητες όπως οι ΑΠΕ.
Βέβαια οι κατασκευές παραμένουν η καρδιά και η ψυχή του ομίλου και αυτό άλλωστε φαίνεται από την συμμετοχή σε όλα τα μεγάλα έργα που τρέχουν αυτή την εποχή. Ένα από αυτά είναι και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το έργο παρά τον τεράστιο για τα ελληνικά δεδομένα προϋπολογισμό του, σύμφωνα με πηγές κοντά στην διοίκηση "δεν έχει λίπος" και θεωρούν πως θέλει πολύ προσοχή και πως η προσφορά που θα δοθεί θα πρέπει να είναι μετρημένη καθώς μπορεί "σε βάλει μέσα". "Η Γραμμή 4 μπορεί να σε σηκώσει αλλά μπορεί και να σε καταστρέψει" λένε με νόημα. Οι προσφορές αναμένεται να δοθούν στο τέλος του μήνα αν δεν υπάρξει νέα περαιτέρω καθυστέρηση και το έργο δεν αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα από το 2020.
Σήμερα το ανεκτέλεστο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι πάνω από 2 δισ.ευρώ με περίπου 30 υπό εκτέλεση μεγάλα έργα στην Ελλάδα. Επίσης οι ΑΚΤΩΡ και ΤΟΜΗ είναι μειοδότριες σε σειρά μεγάλων έργων: ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, στην εργολαβία σκούπα της Αμβρακίας Οδού (μαζί με την ΤΕΡΝΑ), στο κλειστό γυμναστήριο Νέας Σμύρνης, στην επέκταση του Πανεπιστημίου Πατρών κ.α. Επίσης ο όμιλος προετοιμάζει την κάθοδο του στα μεγάλα έργα υποδομών που προγραμματίζονται στη χώρα μας αλλά και στις γειτονικές χώρες, κυρίως στη Ρουμανία.
Το μέγα ζητούμενο πλέον είναι η δρομολόγηση μίας νέας γενιάς μεγάλων έργων. Με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους και το σιδηρόδρομο εν πολλοίς ολοκληρωμένα είμαστε σε αναμονή. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές μέχρι τώρα δεν έχουμε δει να συμβαίνει αυτό. Τονίζουν πως πέρα από τη Γραμμή 4 άλλο πολύ μεγάλο έργο σύντομα δεν θα έχουμε, θα περιμένουμε μέχρι το 2020 για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας ενώ αργεί ακόμα το έργο του ΒΟΑΚ καθώς η διαδικασία του εκτιμάται πως θα είναι χρονοβόρα.
Η λύση της επέκτασης των συμβάσεων των αυτοκινητόδρομων υποστηρίζεται από τον όμιλο καθώς είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος χρηματοδότησης νέων μεγάλων οδικών έργων ενώ αναμένουν μια πιο ξεκάθαρη στρατηγική για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Οπως σημειώνεται με νόημα θα πρέπει ρεαλιστικά να συγκεκριμενοποιήουμε τις ανάγκες που υπάρχουν, τις δυνατότητες που έχουμε και τελικά να δούμε πιο ζεστά τα μοντέλα των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ που μπορούν να δώσουν διέξοδο στην έλλειψη χρηματοδότησης με δημόσιους ή Ευρωπαϊκούς πόρους και ταυτόχρονα να δώσουν νέα πνοή στον τεχνικό κλάδο.
Ένα ακόμα σημείο που διαφοροποιείται ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ από το παρελθόν είναι στο θέμα των εκπτώσεων. Όπως επισημαίνεται πλέον δίδεται μεγάλη έμφαση στην κερδοφορία και πως οι πρακτικές της ανάληψης έργων απλά για να υπάρχει αντικείμενο ακόμα και αν το έργο είναι ζημιογόνο δεν έχουν χώρο στην συγχρονη αντίληψη του ομίλου που στρέφεται σε μία μοντέρνα διακυβέρνηση που σέβεται τους μετόχους και παλεύει για να κρατήσει τα σκήπτρα στην Ελλάδα σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα