Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

Τα 7+3 πολύ μεγάλα project που θα μας απασχολήσουν την ερχόμενη δεκαετία

κείμενο από το ypodomes.com
Η κουβέντα γύρω απο τα μεγάλα έργα που θα αποτελέσουν την επόμενη γενιά μετά τους αυτοκινητόδρομους λίγο-πολύ έχει μπει στο αυλάκι και μάλλον δεν ικανοποιεί ιδιαίτερα τον τεχνικό κλάδο. Η Γραμμή 4, ο ΒΟΑΚ, νότιο και βόρειο τμήμα του Ε65, Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, Σιδηροδρομική ολοκλήρωση του ΠΑΘΕΠ κ.α. είναι το κυρίως μενού. Η συνέχεια όμως και κυρίως με την αυγή της νέας δεκαετίας υπόσχεται να είναι πιο συναρπαστική και ήδη πολλά έργα έχουν ξεκινήσει να συζητώνται ως τα επόμενα μεγάλα έργα. Η δεξαμενή αυτή όπως άλλωστε συνηθίζεται γεμίζει-γεμίζει και τελικά τα πιο "τυχερά" από αυτά τα έργα θα τα δούμε να προχωρούν προς υλοποίηση.
Σε αυτό το πλασίο, θα δούμε αρκετά έργα σιδηροδρομικά και Μετρό ενώ θα έχουμε και έργα-έκπληξη. Σήμερα στο ypodomes.com μαζέψαμε τα πιο ενδιαφέροντα από αυτά τα project με την υποσημείωση ότι ακόμα είναι ..μακέτες. Αν καταφέρουν και βρουν την πολιτική βούληση και τη χρηματοδότηση τότε θα μας απασχολήσουν πολύ τα επόμενα χρόνια. Για να δούμε τι ...μαζέψαμε:

1.SEA2SEA (Περίπου 2,5 δις ευρώ)
Εφόσον το σχέδιο της διακρατικής εταιρείας τύχει της υποστήριξης και της χρηματοδότησης και τα επόμενα χρόνια, μιλάμε για το πλέον οραματικό έργο που στο Ελληνικό τμήμα θα έχει projects της τάξης των 2,5δισ.ευρώ. Κυριότερη παρέμβαση είναι η νέα χάραξη για μονή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη που θα μειώσει εντυπωσιακά τους χρόνους. Στην καλύτερη περίπτωση μιλάμε για το 2021 και μετά.
2.Επεκτάσεις Γραμμής 4 Μετρό Αθήνας (περίπου 2δισ.ευρώ)
Τρεις μεγάλες επεκτάσεις είναι στην ουρά: Γουδή-Εθνική Οδός (11σταθμοί-1,1δισ.ευρώ), Περισσός-Πετρούπολη (6 σταθμοί-600εκατ.ευρώ), Ευαγγελισμός- Άνω Ηλιούπολη (3 σταθμοί-350εκατ.ευρώ). Αναζητείται χρηματοδότηση, πιθανότατα από το ΕΣΠΑ 2021-2017. Στα θετικά η ωριμότητα πολλών από τα παραπάνω τμημάτων.
3.Επεκτάσεις Αττικής Οδού (περίπου 1,5δισ.ευρώ)
Εδώ έχουμε "ζύμωση". Ανάλογα με το αντικείμενο που θα αποφασιστεί θα έχουμε και το κλείδωμα του κόστους. Στάνταρ θεωρούνται η αστική σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης, η επέκταση της Λ.Κύμης, και οι επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο πακέτα και με το σιδηρόδρομο. Προς το παρόν γίνονται μελέτες και πριν το 2020 δεν αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει.
4.Επεκτάσεις Μετρό Θεσσαλονίκης (περίπου 1,3δισ.ευρώ)
Εδώ, έχουμε τις επεκτάσεις που θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση ανάπτυξης του Μετρό της πόλης. Αφορά την κυκλική γραμμή Ν.Σ.Σταθμό-Κορδελιό-Ευκαρπία-Σταυρούπολη και την επέκταση προς Αεροδρόμιο (Μίκρα-Αεροδρόμιο Μακεδονία). Ήδη εξαγγέλθηκαν οι πρόδρομες εργασίες. Το πιο πιθανό σενάριο είναι να είναι το πρώτο έργο του ΕΣΠΑ 2021-2027 λόγω ωριμότητας αλλά ας κρατάμε μικρό καλάθι.
5.Athens Alive (περίπου 1,1 δισ.ευρώ)
Το έργο αυτό μας προέκυψε από το πουθενά. Αφορά την αξιοποίηση του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) με την διαμόρφωση σταδίων, την κατασκευή κτιρίων και την μετατροπή του σε ένα City. Μεγάλο, φιλόδοξο πλάνο που προς το παρόν σχεδιάζεται. Θα έλεγε κανείς ότι είναι ένα μικρό "Ελληνικό". Για τα έργα; μάλλον είναι νωρίς για να πούμε κάτι.
6.Επέκταση Αεροσταθμού Ελ.Βενιζέλος (300-500εκατ.ευρώ)
Ε-ε-έρχεται. Μετά το νέο περυσινό ρεκόρ αναμένουμε την μεγάλη ανακοίνωση για την επέκταση του Αεροσταθμού μιας και η συνεχώς αυξητική τάση έχει φέρει τον υφιστάμενο αεροσταθμό στα όρια της ικανότητας λειτουργίας του. Η επένδυση εκτιμάται ότι θα κυμανθεί σε 300-500εκατ.ευρώ όμως όλα θα γίνουν πιο συγκεκριμένα με την ανακοίνωση. Τα έργα πιθανόν να ξεκινήσουν μέχρι το 2020.
7.Ηλεκτρική Διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης 1,1δισ.ευρώ
Μεγάλο, πολύ μεγάλο ενεργειακό έργο που θα σημάνει την πλήρη ένωση της Κρήτης και τη δυνατότητα επόμενων μεγάλων επενδύσεων σε ΑΠΕ στο νησί. Ο διαγωνισμός ίσως βγει και το 2019, αλλά τα έργα πριν το 2020 δεν είναι ιδιαίτερα πιθανόν να τα δούμε.
Επιπλέον έχουμε και τρία έργα-αουτσάιντερ, δηλαδή έργα που δεν ξέρουμε αν βγουν στον αέρα, αλλά κατά καιρούς συζητώνται έντονα. Ποια είναι αυτά;
8.Βόρεια Οδική και Σιδηροδρομική Παράκαμψη Αττικής
Πολύ μεγάλο έργο που δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν βγει από τα συρτάρια. Κάτι η ραγδαία ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά, κάτι τα logistics που γιγαντώνονται, μπορεί να μας φέρει αυτό το νέο (αλλά παλιό) έργο. Η αρχή είναι στο Θριάσιο Πεδίο (Ασπρόπυργος) και το τέλος μετά τη Θήβα. Αν θυμάστε το οδικό σκέλος είχε δημοπρατηθεί το 2013 αλλά ακυρωθεί το 2016. Το κόστος αγγίζει το 1δισ.ευρώ.
9.Επέκταση Γραμμής 2 Μετρό Αθήνας προς Ίλιον
Έργο ώριμο μελετητικά αλλά στη σκιά της Γραμμής 4. Το κόστος φτάνει τα 350εκατ.ευρώ, ποσό που δύσκολα θα βρεθεί για τα 4χλμ και τους 3 σταθμούς αυτής τη επέκτασης.
10.Επέκταση Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά
Λίγο σύνθετη η κατάσταση. Ως γνωστό το τελευταίο διάστημα έχει εξεταστεί να συνδεθεί η επέκταση με το έργο παραχώρησης. Αν θα γίνει θα αποτελέσει μεγάλη επιτυχία και επί της ουσίας θα ολοκληρωθεί ο κάθετος άξονας που διασχίζει Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο. Αν όχι όμως θα πρέπει να αναζητηθούν κονδύλια που για μέρος του δρόμου είναι 340εκατ.ευρώ. Με αυτό το σκεπτικό πρόκειται για ένα έργο σημαντικό μεν, αμφίβολο αν θα το δούμε τουλάχιστον σύντομα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα