Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

Εξοπλισμένες με θύρες ασφαλείας οι αποβάθρες των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης

Στην τελική ευθεία των κατασκευών και πολύ κοντά στην έναρξη μιας μακράς περιόδου δοκιμών σε σταθμούς και συρμούς εισέρχεται το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ένα από τα πλέον ταλαιπωρημένα έργα δείχνει να περνάει στην τελική τουφάση και η χρονιά που τρέχει είναι η καθοριστική για τη λειτουργία του.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ.Γιάννη Μυλόπουλο μέσα στο μήνα οριστικοποιείται στην Ιταλία, το τελικό τεστ για τους συρμούς προκειμένου να πάρουν το πράσινο φως για την αρτιότητα τους και μέχρι το τέλος Μαρτίου να φτάσει ο πρώτος (πιθανότατα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης). Στη συνέχεια και σε διάστημα περίπου ενός έτους θα παραληφθούν στο σύνολο τους οι 18 συρμοί που θα κληθούν να λειτουργήσουν στο αρχικό δίκτυο.
Όπως υποστηρίζει στο ypodomes.com, επόμενη κίνηση είναι να ξεκινήσουν τον Μάιο οι πρώτες δοκιμές και για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη να τρέξει συρμός Μετρό. Ο μεγάλος στόχος είναι όλα να είναι έτοιμα το Φθινόπωρο και να ξεκινήσουν επίσημα τα δοκιμαστικά δρομολόγια, αρχικά από το Αμαξοστάσιο μέχρι το Συντριβάνι και ακολούθως μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Ο λόγος είναι πως η επιδομή εξακολουθεί να στρώνεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί άνευ απροόπτου μέχρι το τέλος καλοκαιριού, ενώ η ηλεκτροδότηση στο σύνολο των γραμμών θα επιτευχθεί μέσα στο Φθινόπωρο.
Μία από τις μεγάλες καινοτομίες του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως τονίζει ο κ.Μυλόπουλος είναι πως στις αποβάθρες όλων των σταθμών θα υπάρχουν εκατέρωθεν θύρες ασφαλείας. Ο κάθε συρμός θα φτάνει στο σταθμό και οι πόρτες θα ανοίγουν συντονισμένα μαζί με τις θύρες, εξασφαλίζοντας κατά 100% την ασφάλεια των επιβατών. Αυτή η καινοτομία εισάγεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και την βρίσκουμε μόνο σε πολύ νέες γραμμές Μετρό στην Ευρώπη, όπως για παράδειγμα στο Μετρό της Κοπεγχάγης που θεωρείται "αδελφό σύστημα".
Η τοποθέτηση των θυρών ασφαλείας στις αποβάθρες είναι απαραίτητη για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια τον Φεβρουάριο και αρχικά θα τοποθετηθούν στους κεντρικούς σταθμούς και σταδιακά σε όλο το δίκτυο.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό οι σταθμοί είναι κατά 95% έτοιμοι κατασκευαστικά και μέσα στον Μάρτιο ολοκληρώνονται πλήρως ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ και ΠΑΠΑΦΗ ενώ με ένταση προχωρούν οι εργασίες στον σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ στην οποία όπως σημειώνει χαρακτηριστικά "θα δοθεί μάχη για να λειτουργήσει μαζί με τους άλλους 11 σταθμούς στα τέλη του 2020". Οι εργοταξιακές λαμαρίνες έφυγαν και οι δρόμοι άνοιξαν σε 11 από τους 13 σταθμούς, αποκαλύπτοντας "εγκλωβισμένα" μνημεία, όπως εκείνο του αγάλματος του βασιλιά Κωνσταντίνου στην Πλατεία Δημοκρατίας.
Σημαντικό νέο αποτελεί και η εντατικοποίηση των έργων στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ με την πλάκα οροφής να γίνεται πραγματικότητα το αμέσως επόμενο διάστημα. Να σημειώσουμε πως αυτός ο σταθμός εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2023.
Στην Γραμμή Καλαμαριάς τα έργα επίσης προχωρούν ικανοποιητικά τόσο σε επίπεδο σταθμών, όσο και σε επίπεδο στρωσίματος γραμμών και ακολούθως των Η/Μ και η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα λειτουργήσει το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Ακόμα δύο σημεία που είναι σημαντικά είναι πως ξεκινά ο διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ για να καλυφθούν οι πρώτες 28 θέσεις εργασίας για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Θα πρέπει να πούμε πως λόγω της φύσης των συρμών δεν θα υπάρχουν οδηγοί αλλά συνοδοί καθώς το όλο σύστημα θα λειτουργεί υπεραυτόματα από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Σε επίπεδο οργάνωσης συστάθηκε και η Διεύθυνση Υποστήριξης και Λειτουργίας/Νέων Έργων που μεταξύ άλλων θα είναι υπεύθυνο για την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (ΜΑΜ) Θεσσαλονίκης που θα υποδείξει τα επόμενα έργα που θα γίνουν στο δίκτυο της πόλης σε άξονα 10-20 ετών.
Μιλώντας την εξέλιξη των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης ο Γιάννης Μυλόπουλος σχολιάζει στο ypodomes.com πως "το έργο είναι στην τελική του φάση, το 2019 είναι χρονιά έλευσης των συρμών, τοποθέτησης Η/Μ συστημάτων και έναρξης της δοκιμαστικής περιόδου λειτουργίας. Είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος που θα μας φέρει μία ανάσα από την επίσημη έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τέλη του 2020".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα