Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

Ποια έργα δημοπρατήθηκαν, υπογράφηκαν, ολοκληρώθηκαν ή ακυρώθηκαν το 2019

κείμενο από το ypodomes.com
Το 2019 φεύγοντας αυτό που μπορεί να διεκδικήσει ως τίτλο είναι η «χρονιά αμηχανίας». Τα πολλα έργα που περίμενε ο τεχνικός κόσμος δεν έχουν τρέξει. Όχι ότι δεν υπήρξε κινητικότητα, αλλά σίγουρα όχι η αναμενόμενη. Η εκλογική αναμέτρηση του Ιουλίου έφερε νέο αέρα ενώ το μπλοκάρισμα εκατοντάδων έργων λόγω της υπόθεσης του καρτέλ δημιούργησαν ένα δύσκολο κλίμα. Μέσα σε αυτό το έτος είδαμε πολλά, ακούσαμε πολλά και βέβαια τα καταγράψαμε στιγμή προς στιγμή για να ενημερωθείτε με συνέπεια, χωρίς κραυγές. Σε αυτό το ανασκοπικό άρθρο θα δούμε ποια νέα μεγάλα έργα δημοπρατήθηκαν, ποια έφτασαν να υπογραφούν, ποια έργα ολοκληρώθηκαν και ποια projects πάγωσαν ή ακυρώθηκαν. Είστε έτοιμοι;

ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΗΚΑΝ

Τα σημαντικότερα έργα που είδαμε να προκηρύσσονται μέσα στη χρονιά ήταν έργα-ΣΔΙΤ. Πιο συγκεκριμένα αναφερόμαστε στο μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη με 312εκατ.ευρώ που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων ομίλων, στο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ φοιτητικών εστιών στην Κρήτη με 255εκατ.ευρώ, οι σχολικές μονάδες στα Χανιά με 50εκατ.ευρώ, το Κέντρο Έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών με 89εκατ.ευρώ και
Με 20εκατ.ευρώ είχαμε τα έργα βελτίωσης του άξονα Πύργος-Καλό Νερό. Τον Μάρτιο προκηρύχθηκε το έργο για Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο γνωστό και ως «Θριάσιο 2». Έχει πάρει συνεχόμενες παρατάσεις με την πιο πρόσφατη για τον Ιανουάριο.  Τον ίδιο μήνα και η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Χερσόνησο Ηρακλείου.
Τον Απρίλιο προκηρύσσεται η αστική ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου στον Πειραιά. Η σύμβαση θα υπογραφεί τον Ιανουάριο στην ΤΕΚΑΛ. Τον Μάιο έχουμε το έργο αποχέτευσης και Βιολογικού στην Ερέτρια με 15,29εκατ.ευρώ. Ο μήνας κλείνει με τις προκηρύξεις των έργων αποχέτευσης στην Ορεστιάδα (12,6εκατ.ευρώ), αντιπλημμυρικού έργου στον Ασπρόπυργο (10,2εκατ) και κτιριακών έργων στα Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (28εκατ.ευρώ) και Μυτιλήνης (13εκατ.).
Τον Ιούνιο προκηρύσσεται το έργο ολοκλήρωσης υποδομών της Ποντοκώμης Κοζάνης με 24εκατ.ευρώ, το έργο προμήθειας 750 αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και δύο έργα αποκατάστασης οδοστρώματος στην Εγνατία Οδό με 22,4εκατ.ευρώ. Το δεύτερο έργο ακυρώθηκε.
Τον Ιούλιο βγαίνει στον αέρα το έργο των πρόδρομων εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά το οποίο τελικά πραγματοποιήθηκε με 2 παρατάσεις. Τον ίδιο μήνα δημοπρατείται η διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας-Αμβρακίας Οδού με 48εκατ.ευρώ.
Τον Αύγουστο προκηρύσσονται τα έργα: αντικατάστασης δικτύου ύδρευσης στα Τρίκαλα με 15εκατ.ευρώ, αντιπλημμυρικής προστασίας στο Ρέμα Εσχατιάς στη Δυτική Αθήνα με 86εκατ.ευρώ. Ο Σεπτέμβριος έρχεται και φεύγει άνυδρος.
Τον Οκτώβριο προκηρύσσονται τα έργα διευθέτησης του Ρέματος Καναπίτσας στο Μενίδι με 23,5εκατ.ευρώ, η οδική παραλιακή σύνδεση Λάρισας-Μαγνησίας με 15εκατ. και η Παράκαμψη Πυθαγορείου-Χώρας στη Σάμο με 17,4εκατ.ευρώ.
Τον Νοέμβριο βγαίνουν στον αέρα τα οδικά έργα τμήματος της Ε.Ο. Λαρίσης-Τρικάλων με 23,45εκατ.ευρώ και Καρδίτσα-Δέλτα με 32εκατ.ευρώ. Επίσης το έργο ύδρευσης στη Θέρμη με 10,5εκατ.ευρώ και η ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Κρήτης με 1,68δις.ευρώ.
Ο Δεκέμβριος ήταν αρκετά δραστήριος και έχουμε την προκήρυξη των έργων: Μονάδα Απορριμμάτων Ζακύνθου με 15,3εκατ.ευρώ, το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Ποτίδαιας με 9,6εκατ.ευρώ., η εργολαβία-σκούπα Θέρμη-Γαλάτιστα με 29εκατ.ευρώ, το έργο αποχέτευσης στο Σταυρό Χανίων με 11εκατ.ευρώ.

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΣΙΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ

Αρχές της χρονιάς δημοπρατήθηκε η εργολαβία-σκούπα για τον Περιφερειακό Κατερίνης, τον Οκτώβριο συμβασιοποιήθηκε με ανάδοχη την κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-ΠΕΤΡΗΣ. Το ίδιο συνέβη για την υπογειοποίηση της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου στη Νέα Φιλαδέλφεια που υπεγράφη στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Στα έργα που υπογράφηκαν ή ξεκίνησαν μέσα στο 2019, ξεχωρίζουν φυσικά δύο μεγάλα έργα: το πρώτο είναι για το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα και το δεύτερο για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Το πρώτο έχει τρέξει αρκετά και αναμένεται να ολοκληρωθί πλήρως στα τέλη του 2021. Στο δεύτερο η σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη στις 21 Φεβρουαρίου, όμως μέσα στο έτος περιοριστήκαμε σε κάποιες πρόδρομες εργασίες λόγω γραφειοκρατικών διαδικασίων. Οι κύριες εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του 2020.
Τον Ιανουάριο έχουμε την υπογραφή για την Μονάδα Απορριμμάτων Αλεξανδρούπολης που θα εξυπηρετεί όλο τον Έβρο. Ακολούθησε το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Ειδομένη.
Ο Απρίλιος ήταν ο επόμενος δραστήριος μήνας. Υπογράφονται αντιπλημμυρικά έργα σε Χαμοστέρνα, Ταύρο, Μοσχάτο και Ρέντη, η οδική παράκαμψη Συκεώνας στη Λάρισα, το έργο αποχέτευσης σε οικισμούς της Πάτας και 4 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος από το Μιντιλόγλι μέχρι τη Βάρδα.
Ο Μάιος επίσης με αρκετές υπογραφές: Για το έργο αποκατάστασης στο λιμάνι της Κω, επισκευής κτιρίων στο πρώην 401 στρατιωτικό νοσοκομείο, ανάπλασης τετραγώνου με χώρο στάθμευσης στη Νέα Ιωνία, αποχέτευση στο Χορτιάτη.
Τον Ιούνιο έχουμε συμβάσεις για την δημιουργία της Τεχνόπολης ΙΑΣΩΝ στο Βόλο, τις νέα διπλή σιδηροδρομική γέφυρα στο Γαλλικό Ποταμό, το έργο ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Ισθμός-Λουτράκι και την ανακατασκευή της οδού Σ.Νιάρχου στα Ιωάννινα. Επίσης ξεχωρίζει η υπογραφή των συμβάσεων υδρογονανθράκων για τα οικόπεδα της Κρήτης με ΕΛΠΕ – Total – ExxonMobil.
Στη συνέχεια λόγω εκλογών υπάρχει μία παύση στη δραστηριότητα υπογραφής συμβάσεων και θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον Σεπτέμβριο για να δούμε υπογραφές για έργα άνω των 10εκατ.ευρώ.
Ξεκινάμε με δύο κτιριακά έργα για τα Πανεπιστήμια Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης (το δεύτερο τον Οκτώβριο). Ακολουθούν τα έργα βελτίωσης του λιμένα Κολυμβαρίου στα Χανιά και της οδικής σύνδεσης Ηγουμενίτσας-Εγνατίας Οδού και το έργο αποπεράτωσης του Εθνικού Ωδείου στην Αθήνα.
Τον Οκτώβριο ξεχωρίζει το έργο του διασυνδετήριου αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) και έχουμε υπογραφές για το έργο ολοκλήρωσης του Α/Κ 16 της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που την ενώνει με τον ΠΑΘΕ, την κατασκευή διυλιστηρίου στις Σέρρες και τη μονάδα απορριμμάτων στο Αμάρι Ρεθύμνου. Τον ίδιο μήνα ξεκινά και το μεγάλο έργο της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας.
Τον Νοέμβριο υπογράφεται αποχετευτικό έργο στη Σίφνο και τον Δεκέμβριο η υπογειοποίηση της Π.Κωνσταντίνου στη Νέα Φιλαδέλφεια. Επίσης τον Δεκέμβριο ξεκίνησε επίσημα η κατασκευή του Ωνάσειου Εθνικού Μεταμοσχευτικού Κέντρου, του μεγαλύτερου κτιριακού έργου για φέτος.

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ

Τα έργα που ολοκληρώθηκαν μέσα στο 2019 είναι ομολογουμένως λίγα. Έργο στρατηγικής σημασίας για τις μεταφορές της χώρας είναι η ολοκλήρωση των έργων για τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στο τελευταίο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός. Η λειτουργία του αναμενόταν εδώ και χρόνια και αλλάζει το τοπίο των μεταφορών της χώρας και όλης της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης λόγω της γεω-στρατηγικής θέσης της γραμμής.
Ξεχωρίζει το πολύ σημαντικό έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28 στο Αεροδρόμιο Μακεδονία που δίνει άλλες δυνατότητες στη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα στην Κεντρική Μακεδονία. Εξίσου σημαντικό, το έργο ολοκλήρωσης του Προβλήτα ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά που δίνει μεγάλες προοπτικές στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προς την Ευρώπη. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι και τα τρία αυτά έργα είναι υποψήφια για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ του ypodomes.com.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα