Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

Υπογράφηκε η συμφωνία-ορόσημο για την κατασκευή του αγωγού EastMed

κείμενο από το ypodomes.com
Δυναμικό ποδαρικό επεφύλαξε η αρχή της νέας δεκαετίας για τον κλάδο της Ενέργειας, όχι μόνο σε εγχώριο αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο καθότι προ ολίγου υπεγράφη στο Ζάππειο, με κάθε επισημότητα, η συμφωνία-σταθμός μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ για την κατασκευή του αγωγού EastMed, που υπόσχεται να ανατρέψει τα δεδομένα στον γεωπολιτικό χάρτη της ευρύτερης περιοχής της ΝΑ Μεσογείου.

Οι τελετή της υπογραφής έγινε παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη, του Ισραηλινού Πρωθυπουργού, Μπενιαμίν Νετανιάχου καθώς και των Υπουργών Ενέργειας των 3 κρατών.

Επιστέγασμα «στρατηγικής σύμπλευσης»
Ο Έλληνας Πρωθυπουργός υπογράμμισε κατά την ομιλία του την ιστορική σημασία της σημερινής ημέρας, αναφερόμενος στην ειδική βαρύτητα της υπογραφείσας συμφωνίας. Τόνισε επίσης ότι ο EastMed αποτελεί κρίσιμο βήμα για την ενίσχυση της Ενεργειακής Ένωσης, προσθέτοντας ότι παράλληλα θα σημάνει ενδυνάμωση της ενεργειακής ασφάλειας της ηπειρωτικής Ευρώπης και της Κύπρου.

Όπως σχολίασε χαρακτηριστικά, η Ενέργεια θα πρέπει να αποτελεί κρίκο συνεργασίας μεταξύ των κρατών και όχι αφορμή συγκρούσεων προσθέτοντας με νόημα -όπως και οι ομόλογοί του άλλωστε- ότι ο αγωγός που θα κατασκευαστεί δεν αποτελεί απειλή για κανέναν.



Αποτιμώντας τις σημερινές υπογραφές, ο Πρωθυπουργός είπε ότι σήμερα δεν υπεγράφη απλά μία συμφέρουσα συμφωνία αλλά επιστεγάστηκε μία στρατηγική σύμπλευση σε θέματα ασφάλειας και ανάπτυξης που τόσο έχει ανάγκη η περιοχή.

Πρόσθεσε επίσης ότι η σημερινή συμφωνία προσδίδει «στρατηγικό βάθος» σε ό,τι αφορά  την πολυεπίπεδη συνεργασία της χώρας και με το Ισραήλ ενώ τόνισε ότι ο αγωγός θα αποτελέσει κομβικό παράγοντα στην προσπάθεια απολιγνιτοποίησης της Ελλάδας, καθότι στη διάρκεια της ενεργειακής μετάβασης, η χώρα θα έχει ανάγκη από πρόσβαση σε φθηνό φυσικό αέριο.

Ο Νίκος Αναστασιάδης, σχολιάζοντας τη σημερινή εξέλιξη, μίλησε για μία τριμερή συνεργασία η οποία εδράζεται σε ένα σχήμα αυτονόητης γεωπολιτικής αξίας. Ο Κύπριος Πρόεδρος έκανε -και από μεριάς του- λόγο για μία ιστορική ημέρα κατά την οποία επιβεβαιώνεται με απτό τρόπο ότι η συνεργασία των κρατών δεν περιορίζεται απλά σε θεωρητικό επίπεδο.



Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο τεράστιο οικονομικό και γεωπολιτικό όφελος που προσδοκάται από τη νέα ενεργειακή υποδομή, τονίζοντας ότι η συνεργασία που έχει αναπτυχθεί γίνεται με απόλυτο σεβασμό στις αρχές του διεθνούς δικαίου.

Τέλος, ο Ισραηλινός Πρωθυπουργός, Μπένιαμιν Νετανιάχου μίλησε για μεγάλες οικονομικές απολαβές και για το καλό του Ισραήλ μέσα από ένα έργο που έρχεται για να ενισχύσει την ειρήνη, την ευημερία, χαιρετίζοντας, σε αυτή τη βάση, τη συνεργασία με Κύπρο και Ελλάδα.

Η σημερινή συμφωνία έρχεται να διατρανώσει τη σαφή στόχευση των τριών κρατών να θέσουν σε τροχιά υλοποίησης τον στρατηγικό αγωγό φυσικού αερίου και συνακόλουθα να συσφίξουν ουσιαστικά τη συνεργασία τους στα ενεργειακά θέματα.



Εξίσου σημαντικό όμως είναι ότι με τις σημερινές υπογραφές τίθενται ρεαλιστικές βάσεις για τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, με παραγωγή ενέργειας -για πρώτη φορά- από την περιοχή της ΝΑ Μεσογείου, γεγονός που αφενός θα ανακόψει την τουρκική προκλητικότητα και αφετέρου θα ενισχύσει το ρόλο της Ελλάδας ως ενός ισχυρού διαμετακομιστικού κόμβου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ενδεικτική του χαρακτήρα των σημερινών υπογραφών ήταν η δήλωση στην οποία προχώρησε νωρίτερα και ο Ελληνας Υπουργός ΠΕΝ, Κωστής Χατζηδάκης: «O EastMed είναι ένα σχέδιο ειρήνης και συνεργασίας στη ΝΑ Μεσόγειο, σε μια περιοχή δυστυχώς διαχρονικά γνωστή για μια σειρά εντάσεων και συγκρούσεων. Είναι ένα σχέδιο που φέρνει πιο κοντά την Ελλάδα με την Κύπρο και το Ισραήλ.»

Το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε ένα ακόμη σημαντικό βήμα για τον μελλοντικό αγωγό EastMed, με την υπογραφή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας του Προσυμφώνου Συνεργασίας (Letter of Intent) μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Energean Oil & Gas, για την προμήθεια ποσοσοτήτων της τάξης των 2 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου μέσω του αγωγού.

Η κινητικότητα για τον αγωγό είχε ξεκινήσει ήδη από τη θερινή περίοδο του 2019 με τη σύγκλιση της πρώτης τετραμερούς Ενεργειακής Υπουργικής Διάσκεψης, με τη συμμετοχή των Υπουργών που χειρίζονται το ενεργειακό χαρτοφυλάκιο από την Ελλάδα, την Κύπρο, το Ισραήλ και τις ΗΠΑ, αναδεικνύοντας την αποφασιστικότητα και την πολιτική βούληση που έχει πλέον διαμορφωθεί στο να «τρέξουν» τα σημαντικά διακρατικά ενεργειακά έργα στην ΝΑ Μεσόγειο, με αιχμή του δόρατος, τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αγωγού
Ο αγωγός εκτός από στρατηγικής σημασίας θα είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο και από κατασκευαστικής άποψης.

Με συνολικό μήκος 1.900 χλμ., εκ των οποίων τα 1.300 υποθαλάσσια, ο EastMed θα έχει ως σημείο εκκίνησης το κοίτασμα φυσικού αερίου στη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου. Με εκτιμώμενη δυναμικότητα 320-350 GWh/d, που θα μπορούσε να αγγίξει και τις 510 GWh/d, αναλόγως και των ευρημάτων ανοιχτά της Κρήτης από όπου και θα διέρχεται, ο EastMed αποτελεί ένα τεράστιο ενεργειακό project με κόστος που θα αγγίξει τα 5,2 δισ. ευρώ ενώ αναμένεται να είναι ο βαθύτερος και μακρύτερος υποθαλάσσιος αγωγός στον κόσμο. Σε επίπεδο ετήσιας δυναμικότητας, η αρχική χωρητικότητα του αγωγού θα ανέρχεται σε 10 δισ. κ.μ. με πρόβλεψη για επέκταση σε έως και 20 δισ. κ.μ.



Ο EastMed σε αδρές γραμμές, θα ακολουθήσει την εξής όδευση: Κοίτασμα Ανατολικής Μεσογείου-Κύπρος-Κρήτη-Πελοπόννησος-Δυτική Ελλάδα, όπου και θα συνδέεται με τον αγωγό Poseidon με κατεύθυνση τις Ιταλικές ακτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα