Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022

Το 2024 η επέκταση προαστιακού σε Ραφήνα και Λαύριο

 Στα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται στην Ανατολική Αττική αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην Βουλή. 

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο κ. Καραμανλής μίλησε για το  ολοκληρωμένο σχέδιο έργων που εφαρμόζεται και αφορά τα οδικά, τα σιδηροδρομικά, αλλά και τα υδραυλικά έργα στην περιοχή. 

 Όσον αφορά τα σιδηροδρομικά έργα τόνισε ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια «έχει γίνει μια μικρή επανάσταση διότι καταφέραμε να διαχωρίσουμε τις αρμοδιότητες των εταιρειών ΟΣΕ κι ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς».  

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην προέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου πρoς το Κορωπί και το Λαύριο εξηγώντας πως πρόκειται για ένα έργο μήκους 31,7 χλμ, προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη. Αντίστοιχα, το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η σύνδεση του αεροδρομίου με τις  περιοχές της Ραφήνας και του Λαυρίου. «Δηλαδή με δύο λιμάνια που έχουν μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο» τόνισε. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα  308 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε έτη. 

Τα έργα αυτά βρίσκονται στην β’ φάση όπου γίνεται η διερεύνηση των τεχνικών και νομικών λύσεων και οι εργασίες της Διακήρυξης του έργου, αναμένονται εντός του 2024 και θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από τον Ευρωπαϊκό  Μηχανισμό CEF 2, «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021-2027». 

 «Αυτό που κάνουμε ως κυβέρνηση είναι ότι δεν μένουμε στις εξαγγελίες αυτών των έργων» δήλωσε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας πως η σύνδεση της Ανατολικής Αττικής με τον Προαστιακό σιδηρόδρομο αποτελούσε ένα αίτημα πολλών ετών που πλέον γίνεται πραγματικότητα. «Όπως έγινε πραγματικότητα και η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, του Πειραιά με το αεροδρόμιο». Υπογράμμισε μάλιστα πως  το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα ύψους 4,5 δισ. ευρώ τα οποία θα βγάλουν από μια ιδιότυπη απομόνωση πολλές περιοχές και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη τους. 

Ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως τα προηγούμενα χρόνια τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα αποτέλεσαν πεδίο απόλυτης αδιαφάνειας, καθυστερήσεων και υποδήλωναν το τι πρέπει να αποφεύγουμε ως ελληνικό δημόσιο. «Το αποτέλεσμα ήταν οι προϋπολογισμοί να εκτοξεύονται και τα έργα να μην υλοποιούνταν ποτέ στην ώρα τους» συμπλήρωσε. 

«Εμείς ως κυβέρνηση πριν δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα κάναμε ένα σοβαρό  σχεδιασμό και κάναμε μια σοβαρή διαπραγμάτευση με την ΕΕ» δήλωσε συμπληρώνοντας ότι στο εξής τα έργα θα γίνονται με μια εργολαβία και το έργο θα παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι». «Αυτό κάνουμε τώρα με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Κάτι το οποίο γίνεται και σε όλη την ΕΕ. Πήραμε τα  καλά παραδείγματα του εξωτερικού και τα εφαρμόσαμε στην Ελλάδα» είπε. 

 Παράλληλα ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι με αυτή την πρακτική τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα  και υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. 

«Αυτό συνήθως δεν γίνονταν στο παρελθόν» σημείωσε και πρόσθεσε ότι κάποιοι πολιτικοί πριν τις εκλογές συνήθιζαν να δημοπρατούν έργα προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια των πολιτών. 

«Εμείς δεν δημοπρατούμε και δεν ανακοινώνουμε έργα αν δεν έχουμε δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις: εξασφαλισμένη  χρηματοδότηση και  χρονοδιαγράμματα» τόνισε.   

Όσον αφορά τα οδικά έργα ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επέκταση της λεωφόρου  Κύμης που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και στις οδικές επεκτάσεις προς το Λαύριο και την Ραφήνα, αλλά και στα 10 αντιπλημμυρικά έργα εκ των οποίων τα 6 βρίσκονται στην Ανατολική Αττική.  

 «Επομένως αυτό που διαπιστώνεται είναι πως τόσο τα σιδηροδρομικά έργα όσο και τα οδικά έργα στην Ανατολική Αττική, μπαίνουν σε μια σειρά επειδή η περιοχή αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αλλά και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κορεσμό που θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια» σημείωσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα