Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022

Το σχήμα ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ αναλαμβάνει το έργο-ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία

 κείμενο από το ypodomes.com

Το σχήμα ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος  στο μεγάλο κτιριακό έργο ΣΔΙΤ για τις 17 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία.  Αυτό προέκυψε από την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Για το έργο προσφορά είχαν επίσης καταθέσει και οι : ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΤΕΚΑΛ, Κ/Ξ ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ και  Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ. Για την Μυτιληναίος είναι ακόμα ένα έργο που μεγαλώνει το ανεκτέλεστο της και ακόμα ένα έργο-ΣΔΙΤ που αναλαμβάνει. Να θυμίσουμε πως μαζί με την ΑΒΑΞ έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι για το flyover στην Ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα είναι ακόμα ένα μεγάλο έργο στη σειρά έργων που έχει τεθεί ως ανάδοχος στην Ελλάδα δυναμώνοντας το κατασκευαστικό της αποτύπωμα. Τα σημαντικότερα από αυτά φέτος είναι τα σιδηροδρομικά έργα Κιάτο-Αίγιο και Αίγιο-Ρίο, η παράκαμψη Χαλκίδας. ο οδοφωτισμός του Δήμου Αθηναίων κ.α. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.

Κώστας Καραμανλής: Χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις, προσφέρουμε στους πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στους μαθητές, μια καλύτερη ποιότητα ζωής»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, με αφορμή την ολοκλήρωση και αυτού του κύκλου των διαδικασιών δήλωσε: «Στο σχεδιασμό μας, προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση των σχολικών μονάδων της χώρας, ειδικά σε περιοχές όπως η Δυτική Θεσσαλονίκη, που έχει ιδιαίτερη πληθυσμιακή ανάπτυξη. Νομίζω, ότι σήμερα, με την ανακοίνωση του προσωρινού αναδόχου του έργου προϋπολογισμού 128,4 εκατ. ευρώ, αποτυπώνεται πως δε μένουμε στα λόγια, αλλά κάνουμε πράξεις,

Αποδεικνύουμε επίσης πως στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν μας απασχολούν μόνο τα “μεγάλα” έργα, αλλά και τα λεγόμενα “μικρά” έργα, τα οποία όμως έχουν άμεσο αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών. Και έχουμε μία ιδιαίτερη ευαισθησία όταν πρόκειται για την ποιότητα ζωής των μαθητών.

H δημιουργία των 17 σύγχρονων βιοκλιματικών σχολικών μονάδων, προχωρεί τάχιστα με ΣΔΙΤ, γιατί η Κυβέρνηση δε βασίζεται μόνο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά χρησιμοποιεί και άλλα εργαλεία, ώστε να δημιουργηθεί ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον για τους μαθητές. Άλλωστε, τα ΣΔΙΤ είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο και για την κατασκευή σχολείων, καθώς αναλαμβάνεται και η συντήρηση και λειτουργία των σχολικών μονάδων, επομένως πρέπει να χρησιμοποιείται με τη μεγαλύτερη ευελιξία και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις, προσφέρουμε στους πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στα παιδιά μας, τους μαθητές, μια καλύτερη ποιότητα ζωής».

Γιώργος Καραγιάννης: «Ένα έργο εξαιρετικά υψηλής αξίας καθώς αφορά το πιο ενεργό και ελπιδοφόρο κομμάτι της κοινωνίας μας, τους νέους»

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Κινηθήκαμε με γρήγορους ρυθμούς για να ολοκληρώσουμε τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ των 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία και ειδικά τη Δυτική Θεσσαλονίκη όπου οι ελλείψεις στις υφιστάμενες υποδομές δημιουργούσαν έντονο πρόβλημα για τους μαθητές και τους δασκάλους. Πρόκειται για ένα έργο εξαιρετικά υψηλής αξίας καθώς αφορά το πιο ενεργό και ελπιδοφόρο κομμάτι της κοινωνίας μας, τους νέους. Είναι αποστολή και υποχρέωσή μας να βρισκόμαστε δίπλα στους πολίτες και αναβαθμίζουμε την καθημερινότητά τους. Το σχέδιό μας για τη Θεσσαλονίκη είναι ολοκληρωμένο και συνεκτικό, περιλαμβάνοντας ευρεία γκάμα έργων που θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης σε όλα τα επίπεδα».


Τα επόμενα βήματα

Αν δεν υπάρξουν προσφυγές ή ενστάσεις, θα ακολουθήσει η συγγραφή της σύμβασης, η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης του έργου (συνεργαζόμενες τράπεζες, ίδια κεφάλαια κλπ),  η αποστολή της στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση από τη Βουλή και η επίσημη τελετή των υπογραφών.  Τελευταία βήματα θα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων και η υπογραφή της που θα της δώσει σάρκα και οστά καθώς θα περάσουμε στην κατασκευαστική περίοδο της ΣΔΙΤ.

Μεγάλος στόχος για την ΚΤΥΠ είναι το έργο να υπογραφεί το πρώτο πεντάμηνο του 2023. Είναι το πρώτο κτιριακό εργο-ΣΔΙΤ (από το 2020) που φτάνει στην τελική του φάση και το ενδιαφέρον στρέφεται στο πόσοι τελικά θα είναι εκείνοι που θα συμμετέχουν σε αυτό.

Για την ΚΤΥΠ θα είναι το πρώτο έργο-ΣΔΙΤ μετά από περίπου εννιά χρόνια όταν ξεκίνησε η υλοποίηση του διπλού έργου για την υλοποίηση 24 σχολείων στην Αττική. Παράλληλα είναι το πρώτο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ για τη Θεσσαλονίκη καθώς στο παρελθόν είχε και πάλι επιχειρηθεί η κατασκευή σχολείων μέσω της μεθόδου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα χωρίς όμως επιτυχία.


Οι εταιρείες και το έργο

Ο ανάδοχος πρόκειται να αναλάβει τον σχεδιασμό, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε πέρυσι, στις 31 Μαϊου 2021 και πλεόν προχωρά στην τελική φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.  Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο-ΣΔΙΤ για σχολικές μονάδες το οποίο έχει αναλάβει να υλοποιήσει η ΚΤΥΠ Α.Ε. για την τρέχουσα δεκαετία.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 159,21 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 128,4 εκατ. ευρώ). Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που ακολουθεί το παράδειγμα της Αθήνας (με τα 24 σχολεία-ΣΔΙΤ) τα οποία αποτελούν πρότυπο δημόσιου σχολείου σήμερα. Τα κτιριακά συγκροτήματα είναι μοιρασμένα στην Περιφέρεια και συγκεκριμένα σε εννέα Δήμους.


Τα σχολικά συγκροτήματα είναι τα κάτωθι:

1. 7ο Νηπιαγωγείο Πεύκων στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

2. 4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκων στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

3. 1ο ΕΠΑΛ Συκεών στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

4. ΓΕΛ Ευκαρπίας στο Δήμο Παύλου Μελά

5. 4ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας στο Δήμο Παύλου Μελά

6. 3ο ΓΕΛ Πολίχνης στο Δήμο Παύλου Μελά

7. 1ο Λύκειο Πολίχνης στο Δήμο Παύλου Μελά

8. 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Δήμο Λαγκαδά

9. 3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου στο Δήμο Ωραιοκάστρου

10. 6ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου στο Δήμο Ωραιοκάστρου

11. 1ο ΓΕΛ Μίκρας στο Δήμο Θέρμης

12. 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων στο Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης

13. Ειδικό Δημοτικό Σχολείο & Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς στο Δήμο Καλαμαριάς

14. 3ο Γυμνάσιο Πυλαίας στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη

15. 3ο Λύκειο Πυλαίας Χορτιάτη ο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη

16. 3ο Δημοτικό Σχολείο Πανοράματος στο Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη

17. Μουσικό Γυμνάσιο Λύκειο Κατερίνης στο Δήμο Κατερίνης


27 χρόνια

 Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 324 μήνες, δηλαδή 27 έτη. Τα δύο πρώτα χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης θα αφορούν την κατασκευή των σχολικών συγκροτημάτων.

Ο ανάδοχος με την ολοκλήρωση του κατασκευαστικού αντικειμένου θα αναλάβει την λειτουργία-συντήρηση και φύλαξη των σχολείων. Αν λάβουμε υπόψη μας την εμπειρία της Αθήνας, πρόκειται για υποδομές-κόσμημα που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από ιδιωτικά σχολεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα