Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

Ποιες δύο εταιρείες διεκδικούν την προμήθεια για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα βήμα μπρος κάνει ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 650 αστικών λεωφορείων από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αυτό αφορά στο ένα από τα τέσσερα ενεργά τμήματα του διαγωνισμού για την προμήθεια για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, δώδεκα μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180χλμ σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με το πρακτικό του διαγωνισμού που εγκρίθηκε από τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, για αυτό το τμήμα, οι δύο εταιρείες που περνούν στην τρίτη και τελική φάση της διαδικασίας είναι η ισπανική IRIZAR και η κινεζική YUTONG BUS. Αντίθετα ο φάκελος της κινεζικής BYD κρίθηκε ανεπαρκής και αποκλείστηκε από τη συνέχεια του διαγωνισμού.

Οι δύο εταιρείες που προκρίθηκαν, θεωρήθηκε πως έχουν πλήρη φάκελο συμμετοχής και τεχνικής προσφοράς. Ελαφρό προβάδισμα στην βαθμολογία της τεχνικής προσφοράς έλαβε η YUTONG BUS CO LTD με 146,181 μονάδες και ακολουθεί η IRIZAR E-MOBILITY S.L. που έλαβε 128,65 μονάδες.

Βέβαια όλα μπορεί να αλλάξουν ανάλογα με την οικονομική προσφορά που έχουν καταθέσει και η οποία τελικά θα κρίνει τι τύπο ηλεκτρικού λεωφορείου θα αποκτήσουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί εντός Νοεμβρίου.

Πρόκειται για το σημαντικό και πιο υψηλό κοστολογικά, τμήμα του διαγωνισμού καθώς ο προϋπολογισμός του εκτιμάται σε 154,62 εκατ. ευρώ. H προμήθεια για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προμηθευτεί το ελληνικό κράτος θα είναι τα πρώτα που θα κυκλοφορήσουν σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Ωστόσο θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η Αθήνα έχει εδώ και δεκαετίες λεωφορεία που κινούνται με ηλεκτρισμο με τα γνωστά σε όλους τρόλεϊ που κυκλοφορούν καλύπτοντας σημαντικά δρομολόγια σε μεγάλο μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματος.


Τι γίνεται με τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού

Αναφορικά με τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού, σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, ίσως και εντός της εβδομάδας να γίνει γνωστό ποιες εταιρείες θα διεκδικήσουν την προμήθεια των 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ. Το κόστος τους έχει υπολογιστεί σε 53,32 εκατ. ευρώ. Προσφορά σύμφωνα με πληροφορίες έχει καταθέσει η IVECO.

Μέσα στον Νοέμβριο θα ακολουθήσουν και οι αποφάσεις για τις εταιρείες που περνούν στην τελική φάση για την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI ύψους 73,16 εκατ. ευρώ. Εδώ συμμετέχουν οι IVECO και η ITA.

To ίδιο και για τα επιπλέον 100 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. ύψους 56,26 εκατ. ευρώ. Συμμετέχουν οι IVECO, BYD, IRIZAR, VAN HOOL.

Να θυμίσουμε πως από τον περασμένο Μάιο, ακυρώθηκε το τμήμα του διαγωνισμού για 100 απλά αστικά λεωφορεία 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Ο προϋπολογισμός αυτού του τμήματος ήταν 46,12 εκατ. ευρώ.


Συμβάσεις το 2023

Εφόσον δεν συνεχιστούν οι δικαστικές μάχες που μπορεί να καθυστερήσουν τα διαφορετικά τμήματα του διαγωνισμού, στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι οι συμβάσεις να υπογραφούν τους πρώτους μήνες του 2023. Το κάθε τμήμα εξάλλου κινείται αυτόνομα οπότε οι ημερομηνίες των υπογραφών θα ποικίλλουν.

Το περασμένο Σεπτέμβριο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής είχε σημειώσει για το θέμα πως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα είναι οι μοναδικές πόλεις στην Ευρώπη, που θα έχουν τόσα πολλά ηλεκτρικά και CNG λεωφορεία στον στόλο τους (σ.σ. σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις).

Η προμήθεια των οχημάτων θα γίνει εντός 520-580 ημερών και αυτό σημαίνει πως συνολικά τα 650 λεωφορεία θα έχουν παραδοθεί σε διάστημα 1,5 έτους δηλαδή περίπου μέχρι το τέλος του 2024. Στην Ελλάδα οι εκπρόσωποι των παραπάνω συμμετεχουσών εταιρειών είναι οι όμιλοι Π.Πετρόπουλος, Σαρακάκης, Σφακιανάκης και Κοντέλλης.


Αντικατάσταση στόλου

Τα νέα οχήματα θα κληθούν να ανανεώσουν εν μέρει τον γερασμένο στόλο που διαθέτουν οι δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας κάνοντας ένα μεγάλο άλμα στο “πρασίνισμα των συγκοινωνιών”. Από τα 650 λεωφορεία τα 350 είναι ηλεκτρικά και τα άλλα 300 φυσικού αερίου που θεωρείται πιο φιλοπεριβαλλοντικό.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, το μεγαλύτερο μέρος των οχημάτων θα δοθούν στον ΟΑΣΑ (και ακολούθως στην ΟΣΥ) και ένα σημαντικό τμήμα στον ΟΑΣΘ. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη προβλέπεται η προμήθεια μόνο των ηλεκτρικών λεωφορείων καθώς στα αμαξοστάσια της συμπρωτεύουσας δεν υπάρχουν δεξαμενες αποθήκευσης CNG.

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση αυτή θα προέλθει από δύο πηγές, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο δεύτερο, πριν από περίπου 3 μήνες εντάχθηκε η χρηματοδότηση για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία.

Επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη ενός ακόμα διαγωνισμού για αστικά λεωφορεία με το πιθανότερο σενάριο πλέον να είναι 100% για ηλεκτρικά οχήματα. Ο συνολικός προγραμματισμός είναι η προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων σε Αθήνα  και Θεσσαλονίκη (1000 και 300 περίπου).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα