Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

Τέλος Δεκεμβρίου οι διαγωνισμοί για τα Φράγματα Μπραμιανού και Τσικνιά- Τι έργα περιλαμβάνονται

 κείμενο από το ypodomes.com

Στο τέλος Δεκεμβρίου ξεκινούν οι δύο μεγάλοι διαγωνισμοί για τα Φράγματα Μπραμιανιού στην Κρήτη και Τσικνιά στη Λέσβο. Για τα δύο έργα είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες δημοπράτησης με την δέσμευση του απαραίτητου ποσού από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πριν από λίγες ημέρες. Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου.


Φράγμα Μπραμιανού

Αναφορικά με το Φράγμα Μπραμιανού η προθεσμία παραλαβής των φακέλων είναι η 27η Δεκεμβρίου ενώ μια ημέρα μετά θα διεξαχθεί η διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών. Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 53,5 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 43,14 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει καθοριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Το έργο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και ως εκ τούτου υπάρχει ανελαστική ημερομηνία ολοκλήρωσης που είναι στα τέλη του 2025. Τα έργα θα κατασκευαστούν στην ευρύτερη περιοχή του Δ. Ιεράπετρας του Ν. Λασιθίου στη Νότια Κρήτη, μεταξύ των οικισμών Μύθων, Μύρτου, Γρα Λυγιάς και Μακρύλιας.


Το αντικείμενο του έργου

Στα πλαίσια της παρούσας εργολαβίας εκτελούνται οι συμπληρωματικές εργασίες που απαιτούνται για την ασφάλεια την λειτουργία και τη συντήρηση του φράγματος Μπραμιανού,κατασκευάζεται νέα περιμετρική παραλίμνια οδός καθώς και έργα ενίσχυσης του ταμιευτήρα του από την υδροληψία Καλαμαυκιανού.Επίσης κατασκευάζονται έργα διευθέτησης των ρεμάτων Μπραμιανού, Διαβατών και συμβαλλόντων ρεμάτων, καθώς και δίκτυα ομβρίων σε περιοχές του οικισμού Γρά Λυγιάς.

Επιπλέον κατασκευάζονται το φράγμα Μύρτου και η παραλίμνια οδός,αντλιοστάσιο ανύψωσης (Α1),έργα Η/Μ εγκαταστάσεων αντλιοστασίου (Α1) ανύψωσης στη δεξαμενή (Δ3) του αγωγού μεταφοράς νερού από τις πηγές Μύρτου στον ταμιευτήρα Μπραμιανού & καταθλιπτικός αγωγός ανύψωσης από το αντλιοστάσιο (Α1) στη δεξαμενή (Δ3).

Τέλος εγκαθίσταται σύστημα αυτόματου ελέγχου των έργων του φράγματος Μπραμιανού, του φράγματος Μύρτου και της δεξαμενής -αντλιοστασίου.


Το Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο

Για το Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο, η προθεσμία παραλαβής των φακέλων είναι στις 28 Δεκεμβρίου ενώ στις 9 Ιανουαρίου 2023 θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών.

Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 103,95 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 83,83 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει καθοριστεί σε 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.


Το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας αφορά στην κατασκευή :

• του φράγματος Τσικνιά μαζί με τον Η/Μ εξοπλισμό και της παρακολούθησης της 1ης πλήρωσης με προσωπικό κατάλληλης σχετικής εμπειρίας,

• της εγκατάστασης επεξεργασίας νερού (ΕΕΝ) του ταμιευτήρα του φράγματος Τσικνιά, έργα ΠΜ και ΗΜ & της δοκιμαστικής λειτουργίας και θέσης σε αποδοτική λειτουργία της ΕΕΝ,

• του κτιρίου του κεντρικού αντλιοστασίου με τον Η/Μ εξοπλισμό άντλησης έως τις δεξαμενές Αγ. Παρασκευής (νέα υφιστάμενη), Καλλονής (νέα) και δεξαμενή φόρτισης ΔΦ1 προς τη δεξαμενή Γυαλί (νέα),

• των δεξαμενών Καλλονής (500m3) και νέας δεξαμενής 3000 m3 στη θέση Γυαλί,

• της δεξαμενής φόρτισης ΔΦ1 (300 m3) Και ΦΔΕ1 (100 m3) ανάντη σήραγγας υδραγωγείου.

• των αγωγών υδραγωγείου :

– κεντρικού αντλιοστασίου – νέας υφιστάμενης δεξαμενής Αγ. Παρασκευής

– κεντρικού αντλιοστασίου – νέας δεξαμενής Καλλονής

– κεντρικού αντλιοστασίου – νέας δεξαμενής στη θέση Γυαλί

– Νέας δεξαμενής Γυαλί – Πόλη της Μυτιλήνης περιλαμβανομένης της σήραγγας μήκους 3.875 m και του Φρεατίου Διακοπής και Ελέγχου (ΦΔΕ1).

• του Κέντρου Παρακολούθησης και Ελέγχου της λειτουργίας της εγκατάστασης επεξεργασίας νερού και τηλεχειρισμού του Η/Μ εξοπλισμού του συνόλου των έργων

Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνεται επίσης και η λειτουργία & συντήρηση του έργου για 24 μήνες μετά τη βεβαίωση περαίωσης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα