Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022

ΕΥΔΑΠ: Νέες δημοπρατήσεις 280 εκατ. ευρώ το 2023 στην Ανατολική Αττική - Ποια έργα θα γίνουν

κείμενο από το ypodomes.com

Νέα έργα που φτάνουν τα 280 εκατ. ευρώ θα δημοπρατήσει η ΕΥΔΑΠ για το 2023, επιπρόσθετα των 150 εκατ. ευρώ που τρέχουν, συνεχίζοντας την υλοποίηση του προγράμματος της ύψους 800 εκατ. ευρώ για την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης και Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων στην Ανατολική Αττική. Αυτή η ανάγκη ουσιαστικά άλλαξε το DNA της ΕΥΔΑΠ καθώς, όπως σημειώνει στο ypodomes.com o κ. Αναστάσιος Τόσιος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ΕΥΔΑΠ, από μία εταιρεία που λειτουργεί και συντηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο υποδομών νερού στην Ελλάδα, και που μετασχηματίστηκε πολύ γρήγορα σε εταιρεία παραγωγής έργων.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη σταδιακή αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων της, με στόχο την εφαρμογή «έξυπνων» τεχνολογιών καθώς περνά στην ψηφιακή εποχή ενώ σημαντικές κινήσεις γίνονται και στον τομέα της κυκλικής οικονομίας με πολιτικές ανακύκλωσης του νερού που αγγίζουν σχεδόν το 100%.

Μέχρι σήμερα, η ΕΥΔΑΠ έχει δημοπρατήσει σχεδόν το 50 % των μεγάλων έργων που δημιουργούν τις κατάλληλες υποδομές αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική. Επίσης, υπεγράφησαν και εκτελούνται συμβάσεις κατασκευής 470 660 χιλιομέτρων δικτύων ακαθάρτων και 28.000 συνδέσεων στην Ανατολική Αττική.

Συνολικά μιλάμε για εγκατάσταση και λειτουργία 1.400 νέων χλμ δικτύου και 2 νέων Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ), μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια. «Οι πολίτες θα βλέπουν σταδιακά κάθε Δήμο της Ανατολικής Αττικής να αναβαθμίζεται, χάρη στα πολλαπλά οφέλη του σπουδαίου αυτού έργου υποδομής», λέει χαρακτηριστικά ο κ.Τόσιος.

Τα νέα έργα ύψους 280 εκατ. ευρώ

Όπως αναφέρει ο Αν. Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, το 2023 εκτός απροόπτου, θα προκηρυχθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού δημοπράτησης περίπου 280 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) που αφορούν στα ΚΕΛ των Δήμων Ραφήνας-Πικερμίου, Σπάτων-Αρτέμιδας και του Δήμου Μαραθώνος, στα δίκτυα αποχέτευσης ακαθάρτων του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδας, στα δίκτυα της Δημοτικής Ενότητας Καπανδριτίου του Δήμου Ωρωπού και τέλος στα δίκτυα της Δημοτικής Ενότητας Παιανίας του Δήμου Παιανίας.

Πρόκειται για ένα σημαντικό παζλ έργων το οποίο σε αγαστή συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και τους ενδιαφερόμενους Δήμους, επεκτείνει το δίκτυο ευθύνης της ΕΥΔΑΠ και μεγαλώνει ακόμα περισσότερο το κατασκευαστικό της αντικείμενο.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως από το 2021, κατασκευαστικές εργασίες πραγματοποιούνται σε 4 ακόμα Δήμους της Ανατολικης Αττικής και έχουν, ήδη, κατασκευαστεί:
- 28 χλμ αγωγών/600 εξ. διακλαδώσεις στην Ανθούσα, Γέρακα, και Παλλήνη του Δήμου Παλλήνης (έναρξη έργων Οκτώβριος 2021)
- 32 χλμ αγωγών/820 εξ. διακλαδώσεις στο Πικέρμι, Ντράφι, Διώνη, Καλλιτεχνούπολη, Νέο Βουτζά, Ραφήνα, του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου (έναρξη έργων Οκτώβριος 2021)
- 435 μ. σήραγγας για το ΚΕΛ Ραφήνας-Πικερμίου/Σπάτων-Αρτέμιδας (έναρξη έργων Οκτώβριος2021) στον Δήμο Σπάτων - Αρτέμιδας
- 6,2 χλμ αγωγών/ 95 εξ. διακλαδώσεις στη Νέα Μάκρη του Δ. Μαραθώνος (έναρξη έργων Σεπτέμβριος 2022)Επίσης, τον Ιούλιο 2021 υπογράφτηκε η προγραμματική σύμβαση με τον Δήμο Παιανίας για την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης και στη Δημοτική Ενότητα Παιανίας.

Πρόσφατα όπως έγινε γνωστό, ξεκίνησε η διαδικασία έκπτωσης του αναδόχου για τα έργα αποχέτευσης στα Γλυκά Νερά, ένα έργο προϋπολογισμού 10.785.210,70 ευρώ που ξεκίνησε τον Μάιο 2019. Μέχρι σήμερα, στο συγκεκριμένο έργο έχει υλοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος του έργου σε ποσοστό σχεδόν 75%, δηλαδή 42,5 από τα συνολικά 56χλμ αγωγών και 2.061 ) εξωτερικές διακλαδώσεις. Όπως αναφέρει ο κ. Τόσιος η συγκεκριμένη ενέργεια αποτέλεσε μοναδική επιλογή μετά από πολλές προσπάθειες που έγιναν ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και η εξασφαλιστεί η τεχνική επάρκεια του έργου, δίνοντας, παράλληλα, τέλος στην ταλαιπωρία των κατοίκων της Δημοτικής Ενότητας των Γλυκών Νερών.

Για το 2023, αρκετές εργολαβίες εισέρχονται σε ώριμη κατασκευαστική φάση και ολοκλήρωση των πρώτων έργων θα έχουμε σταδιακά από το 2025 και μετά για τα πρώτα έργα που μπήκαν σε τροχιά υλοποίησης. Ωστόσο, ένα έργο που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής και αφορά στο ΚΕΛ Κρωπίας-Παιανίας αναμένεται να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία στις αρχές του 2023. Πρόκειται για έργο εξέχουσας σημασίας που θα συμβάλει στην ορθή διαχείριση λυμάτων στην Ανατολική Αττική και το οποίο τελικά θα παραδοθεί στην ΕΥΔΑΠ.

Καλύπτει τους Δήμους Κρωπίας και Παιανίας, συμβάλλοντας στη σημαντική περιβαλλοντική αναβάθμιση των δύο δήμων, υποδεχόμενο στο μέλλον και το υπό σχεδιασμό δίκτυο αποχέτευσης του Δήμου Σαρωνικού. Μετά το 2024 προβλέπεται η δημοπράτηση του ΚΕΛ Δήμου Ωρωπού που θα καλύψει τους οικισμούς που βρίσκονται στην περιοχή αυτή. Τα έργα χρηματοδοτούνται κατά 90% από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αρκετά από αυτά θα είναι έργα-γέφυρες για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Είσοδος στην ψηφιακή εποχή και στην κυκλική οικονομία

«Ορθολογική» διαχείριση λυμάτων στην Ανατολική Αττική υπόσχεται η ΕΥΔΑΠ καθώς, όπως τονίζει ο κ.Τόσιος, το νερό από τα Κέντρα Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) της Ανατολικής Αττικής, θα παράγεται μετά από τριτοβάθμια επεξεργασία καθαρό και θα μπορεί να χρησιμοποιείται για απεριόριστη άρδευση γεωργικών εκτάσεων καθώς και αστική και περιαστική χρήση, όπως πότισμα πάρκων, καθάρισμα οδών. Παράλληλα, υπάρχει ο στόχος να αξιοποιηθεί η βιομάζα που θα προκύπτει από τη λειτουργία των ΚΕΛ για την παραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του κύκλου νερού.

Όπως υποστηρίζει ο Αν. Τόσιος, η ΕΥΔΑΠ περνά στην «έξυπνη» ψηφιακή εποχή σε πολλαπλά επίπεδα. Βασικές «έξυπνες» τεχνολογίες του συστήματος αποτελούν:
- η αυτοματοποίηση της λειτουργίας των αντλιοστασίων, μέσω παρακολούθησης με συστήματα τηλεχειρισμού-τηλεμετρίας (SCADA)
- η χρήση Κινητών Μονάδων Τηλεοπτικού Ελέγχου (Οχημάτων Τηλεοπτικής Επιθεώρησης), για τον έλεγχο και τον εντοπισμό βλαβών
- η “No Dig Technology” μέσω των Οχημάτων Τηλεοπτικής Επιθεώρησης, τα οποία διαθέτουν ρομποτικά μηχανήματα για επισκευές χωρίς εκσκαφή
- η λειτουργία 80.000 έξυπνων μετρητών στους Δήμους Χαλανδρίου και Π. Φαλήρου.
«Όλες αυτές οι πολύ σημαντικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται στα έργα της ΕΥΔΑΠ και αξιοποιούν τεχνολογία αιχμής, αναμένεται να οδηγήσουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας των λειτουργιών τη εταιρείας και κυρίως, στη βελτιστοποίηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους κατοίκους της Αττικής» σημειώνει ο κ. Τόσιος.

ΕΥΔΑΠ και Ελληνικό

Παρουσία όμως θα έχει η ΕΥΔΑΠ και στη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό. Έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την Lamda Development για την ύδρευση-άρδευση και αποχέτευση της περιοχής της επένδυσης. Η ΕΥΔΑΠ, στο πλαίσιο της συνεργασίας με την ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε., έχει εγκρίνει τις μελέτες ύδρευσης, αποχέτευσης, και αναμένεται η καταθεση των οριστικών μελετών επεξεργασίας των λυμάτων, παραγωγής και διάθεσης του ανακυκλωμένου νερού, ενώ, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών έργων, θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και διαχείρισή τους.

Μία καινοτομία του όλου εγχειρήματος, είναι η ενίσχυση της παραγωγής ανακυκλωμένου νερού από το ΚΕΛ του Ελληνικού με σύνδεση αυτού και με τα δίκτυα αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ, προκειμένου να παραχθεί η απαιτούμενη ποσότητα ανακυκλωμένου καθαρού νερού για την άρδευση του μητροπολιτικού Πάρκου από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της εγκατάστασης.

Η ΕΥΔΑΠ επίσης, θα εκτελέσει έργα μεγάλης εμβέλειας προκειμένου να διασφαλιστεί η επαρκής κάλυψη των αναγκών υδροδότησης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού που εκτιμώνται σε 17.000 κυβικά μέτρα την ημέρα στην πλήρη ανάπτυξή του, ενώ το τελευταίας τεχνολογίας ΚΕΛ σε πλήρη ανάπτυξη θα παράγει περίπου 7.000 κυβικά μέτρα ανακυκλωμένου καθαρού την ημέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα