Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022

Βόλος: Στα σκαριά νέα σιδηροδρομική γραμμή 35χλμ Αλμυρός-Ν.Αγχίαλος-Αερινό

 κείμενο από το ypodomes.com

Στα σκαριά είναι η έναρξη της μελέτης για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αλμυρός-Νέα Αγχίαλος-Αερινό και την σύνδεση της με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο διαγωνισμός για την εύρεση μελετητή έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα η υπογραφή της. Η μελέτη γίνεται για λογαριασμό του ΟΣΕ που είναι και ο Φορέας Υλοποίησης. Το κόστος της μελέτης θα φτάσει το 1,4 εκατ. ευρώ.

Τα έργα αφορούν στην σύνδεση της ΒΙΠΕ Βόλου και της ΒΙΠΕ Βελεστίνου, του λιμανιού και του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου η οποία θα λειτουργεί ως επέκταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος. Επιπρόσθετα θα κατασκευαστεί ένας νέος σταθμός στην ΒΙΠΕ Βελεστίνου για την εξυπηρέτηση των εκεί βιομηχανιών

Συνολικά η νέα γραμμή θα έχει μήκος 35 χιλιομέτρων και θα διαθέτει τους εξής σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις:
- σταθμός στο Λατομείο,
- νέα σιδηροδρομική στάση στο Αερινό
- νέα σιδηροδρομική στάση στις Μικροθήβες
- νέα σιδηροδρομική στάση Αεροδρομίου στη Νέα Αγχίαλο
- νέος σιδηροδρομικός σταθμός στον Αλμυρό

Με τα έργα θα επιτευχθεί βέβαια και η σύνδεση του λιμανιού του Βόλου (που είναι κατά βάση εμπορικός) με το σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής. Αυτό μπορεί να φέρει σημαντικές εξελίξεις και στην μεταφορά προϊόντων από/προς τον Βόλο αλλά και την πύκνωση εμπορικών δρομολογίων και εκμετάλλευσης της γραμμής.

Τέλος, προβλέπεται και η κατασκευή ενός νέου σιδηροδρομικού σταθμού στο Αερινό προκειμένου να εξυπηρετήσει το μελλοντικό εμπορευματικό και βιοτεχνικό πάρκο που προβλέπεται στην περιοχή. Στόχος είναι με την ολοκλήρωση των μελετών να βρεθούν ευρωπαϊκά κονδύλια και να ξεκινήσει η φάση υλοποίησης με την κατασκευή της νέας αυτής σιδηροδρομικής γραμμής. Θα είναι η πρώτη επέκταση του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου ύστερα από ένα και πλέον αιώνα.

Προχωρά η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος

Παράλληλα έχουν ξεκινήσει εδώ και κάποιους μήνες τα έργα για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS στην γραμμή Λάρισα-Βόλος. Τα έργα έχει αναλάβει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ από την ΕΡΓΟΣΕ.

Σε αυτή τη φάση προχωρούν οι χωματουργικές εργασίες και η ολοκλήρωση των απαραίτητων μελετών. Με την λειτουργία των νέων συστημάτων το 2025 θα μπορεί το ηλεκτροκίνητο τρένο (που θα φτάνει σε ταχύτητες μέχρι και 120χλμ/ώρα) να διανύσει την απόσταση μεταξύ των δύο μεγάλων Θεσσαλικών πόλεων σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Πρόσφατα υπεγράφη και το έργο για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα με ανάδοχο την ΑΒΑΞ. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του  και να μπορεί να συνδέεται σε λιγότερο από 3 ώρες η Αθήνα με τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα.

Αυτά τα δύο έργα ολοκληρώνουν την αναβάθμιση του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου που θα είναι πλέον πλήρως εξηλεκτρισμένος και θα μπορεί να εξυπηρετεί χάρη στα νέα συστήματα πολλά περισσότερα τρένα σε ημερήσια βάση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα