Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022

Σιδηρόδρομος: Πως τρέχει η εργολαβία ηλεκτροκίνησης στο Λάρισα-Βόλος

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που κατασκευάζονται σήμερα είναι το έργο ηλεκτροκίνησης μεταξύ Λάρισας και Βόλου. Με αυτό το έργο εκσυγχρονίζεται η γραμμή καθώς θα εγκατασταθούν συστήματα Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα- Βόλος ενώ παράλληλα θα γίνει αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από το Λατομείο - ΒΙΠΕ – Βόλος».

Η σύμβαση του έργου υπεγράφη την 4 η Μαΐου 2022, με ημερομηνία περαίωσης των εργασιών την 4η Μαΐου 2025, ήτοι τριάντα έξι μήνες από την υπογραφή της και επιπλέον προβλέπεται χρονικό διάστημα 36 μηνών, ως χρόνος υποχρεωτικής συντήρησης (εγγύησης) από την βεβαιωμένη περάτωση των εργασιών.

Ο Προϋπολογισμός της Σύμβασης ανέρχεται σε 41.168.328,99€ πλέον ΦΠΑ και αναθεώρησης. Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ ενώ το έργο έχει αναλάβει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αυτή την εποχή εκτελούνται χωματουργικές εργασίες για τη διαμόρφωση των χώρων, ενώ εκπονούνται οι απαραίτητες μελέτες για την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης και των άλλων συστημάτων.


Πιο αναλυτικά που βρισκόμαστε σήμερα

 έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος και η ομάδα επίβλεψης της ΕΡΓΟΣΕ σε εργοταξιακά γραφεία.

 κατ’ εφαρμογή των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων έχουν ενημερωθεί και έχουν γίνει οι προβλεπόμενες ενέργειες προς τους αρμόδιους φορείς (Δασαρχείο, Εφορίες Αρχαιοτήτων κ.ο.κ.)

 έχουν ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο οι τοπογραφικές εργασίες αποτύπωσης της σιδηροδρομικής γραμμής, με σκοπό την απόκτηση του υποβάθρου για την εκπόνηση των μελετών εφαρμογής του έργου.

 είναι σε εξέλιξη η διαδικασία εκπόνησης από τον ανάδοχο των μελετών εφαρμογής του έργου και υποβολής αυτών στην Υπηρεσία προς έλεγχο και έγκριση, βάσει των συμβατικών όρων και της κείμενης νομοθεσίας δημοσίων έργων.

 έχει ολοκληρωθεί η αποξήλωση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από Σ.Σ.Λατομείου έως Περιοχή Διαλογής Σ.Σ. Βόλου.

 είναι σε εξέλιξη χωματουργικές εργασίες για την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – Διαλογή Βόλου.

 γίνεται η διερεύνηση και διευθέτηση των σημείων εμπλοκής με τα δίκτυα ΟΚΩ.

Με την ολοκλήρωση του έργου το εν λόγω τμήμα θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα, που θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια, την άνεση και τη μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο θα είναι εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Δικτύων.


Η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου

Το σιδηροδρομικό τμήμα Σ.Σ. Λάρισα - Σ.Σ. Βόλου αποτελεί τμήμα του εκτεταμένου σιδ/κού δικτύου (comprehensive) του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ) και συνδετήρια γραμμή (connecting line) του Εμπορευματικού Διαδρόμου 7 (RFC 7), ο οποίος μετονομάστηκε σε Εμπορευματικό Διάδρομο «Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος» (ΟΕΜ RFC).

Λόγω της ενεργειακής κρίσης που υπάρχει παγκοσμίως, αυξάνεται συνεχώς η σπουδαιότητα των σιδηροδρόμων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η κατανάλωση ενέργειας για τη μεταφορά ορισμένου βάρους φορτίου με το σιδηρόδρομο είναι μικρότερη από ότι με τα άλλα μέσα μεταφοράς.

Για το λόγο αυτό η λειτουργία του σιδηροδρομικού τμήματος Λάρισα – Βόλος με ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει ζωτικής σημασίας παρέμβαση για την

ανακοπή της πτωτικής πορείας της συμμετοχής του σιδηροδρόμου στο συνολικό μεταφορικό και επιβατικό έργο προσελκύοντας εμπορευματικό έργο από το οδικό δίκτυο, μειώνοντας τα φαινόμενα συμφόρησης, αυξάνοντας το επίπεδο ασφαλείας των μετακινήσεων κατά μήκος της γραμμής αλλά και προάγοντας φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης.


Mε την υλοποίηση του έργου θα επιτευχθεί:

-αύξηση του επιπέδου ασφαλείας των μετακινήσεων κατά μήκος της γραμμής, τόσο από την εγκατάσταση του συστήματος ETCS όσο και από την κατάργηση πέντε (5) ισόπεδων διαβάσεων, εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος του Βόλου

-περιβαλλοντική αναβάθμιση από τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και ειδικότερα εντός του οικισμού της Νέας Ιωνίας Βόλου, λόγω άρσης της ηχητικής όχλησης και αποφυγής της διαταραχής του οικιστικού ιστού,

-αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης καθώς και ταχύτερη και

οικονομικότερη μετακίνηση επιβατών και αγαθών, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.


Συνοπτικά το αντικείμενο του έργου αφορά:

-την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους στο τμήμα από την Χ.Θ. 49+184 (πριν από την είσοδο του Σ.Σ. Λατομείου) έως τη Χ.Θ. 59+677 (είσοδος Σ.Σ. Βόλου) προς αντικατάσταση της υπάρχουσας μη λειτουργούσας, μετρικού ή μικτού εύρους, γραμμής στο ίδιο τμήμα.

-την πλήρη κατασκευή του Συστήματος Ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.

-την κατασκευή νέας στάσης για επιβατική χρήση στη περιοχή της ΒΙΠΕ από τη Χ.Θ. 54+480 έως τη Χ.Θ. 54+600 της νέας παραλλαγής, για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων της ΒΙΠΕ.

-Η/Μ εγκαταστάσεις των τεχνικών δωματίων των υφιστάμενων σταθμών καθώς και τωνΗ/Μ εγκαταστάσεων της νέας σιδηροδρομικής στάσης στην περιοχή της ΒΙΠΕ.

-την κατασκευή δίδυμου οχετού διαστάσεων 2x5μx3μ στην Χ.Θ. 55+422 σε αντικατάσταση υφιστάμενης γέφυρας αποτελούμενης από απλό μεταλλικό ζεύγμα.

-λοιπές εργασίες που αφορούν σε έργα Πολιτικού Μηχανικού μικρής κλίμακας στους Σταθμούς και στην ανοικτή γραμμή που φορούν την αντιπλημμυρική προστασία καθώς και την αποκατάσταση του παράπλευρου οδικού δικτύου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα