Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 20 Ιουνίου 2023

Σήραγγα Ηλιούπολης: Καρέας - Ελληνικό σε 10 λεπτά με το νέο υπόγειο τούνελ

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε φάση ωρίμανσης είναι και επίσημα το μεγάλο έργο υποδομής για την Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης που θα καταφέρει να συνδέσει τον Καρέα με το Ελληνικό σε δέκα λεπτά . Από την μια έχουμε τις μελέτες της Lamda Development που έχει αναλάβει για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και από την άλλη τις μελέτες του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ μέσω της Πρότυπης Πρότασης που έχει κατατεθεί.

Οι δύο αυτές μελέτες αν και ανεξάρτητες μεταξύ τους, ουσιαστικά βοηθούν στην ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου. Οι μελέτες της Lamda θα φτάσουν μέχρι το επίπεδο της εκπόνησης της περιβαλλοντικής μελέτης, δηλαδή ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της μελετητικής προετοιμασίας του έργου. Από την αλλή η μελέτη της Σήραγγας Ηλιούπολης από το σχήμα των τριών, είναι σύμφωνα με πληροφορίες, πολύ προχωρημένη και πολύ καλά προετοιμασμένη (όπως και οι άλλες μελέτες για τις επεκτάσεις προς Ραφήνα-Λαύριο).

Σύμφωνα με πληροφορίες οι μελέτες της Lamda εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ το πρώτο εξάμηνο του 2024 συμπληρώνοντας το παζλ των μελετών και έχοντας πλέον στα χέρια του την υπόθεση της υλοποίησης του μεγάλου αυτού έργου.

Η προτεραιοποίηση του project της Σήραγγας Ηλιούπολης ως επέκταση της Αττικής Οδού σε συνδυασμό με την ανισοπεδοποίηση της Λ.Βουλιαγμένης μέχρι το ύψος του Ελληνικού, θα βοηθήσει στην βελτίωση του κυκλοφοριακού κορεσμού που παρατηρείται τόσο στην Λεωφόρο Καρέα, όσο και στην Λ.Βουλιαγμένης, ειδικά τις ώρες αιχμής.

Γιατί είναι σημαντική η Σήραγγα Ηλιούπολης

Πρώτον, ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό ο "ελεύθερος" δακτύλιος στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας. Με τον Κηφισό, την Αττική Οδό, τη Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισόπεδη Λ.Βουλιαγμένης, η Αθήνα θα έχει ένα δίκτυο ελεύθερων από φανάρια αξόνων που θα εξυπηρετεί τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις τόσο βορρά-νότου όσο και ανατολής-δύσης. Με λίγα λόγια θα μπορεί κάποιος σε λίγα λεπτά να μετακινείται γρήγορα από τη μία περιοχή στην άλλη ακόμα και αν η απόσταση εντός αστικού ιστού θεωρείται μακρινή.

Δεύτερον, επιτυγχάνεται η γρήγορη σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και φυσικά με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Σήμερα για να μετακινηθεί κάποιος για παράδειγμα από τον Άλιμο μέχρι το Αεροδρόμιο χρειάζεται σε φυσιολογικές κυκλοφοριακές συνθήκες 45-50 λεπτά δια μέσω της Βάρης-Κορωπίου. Με την Σήραγγα Ηλιούπολης θα μειωθεί ο χρόνος κατά σχεδόν 15-20 λεπτά ενώ θα ανακουφιστεί κυκλοφοριακά και ο άξονας της Βάρης-Κορωπίου.

Τρίτον, θα υπάρχει πολύ γρηγορότερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, δεδομένου των προβλέψεων για δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά.  Με τη Σήραγγα Ηλιούπολης, η σύνδεση Καρέα με το Ελληνικό εκτιμάται ότι θα διανύεται σε 10 λεπτά. Αν φανταστούμε ότι σήμερα η Λ.Βουλιαγμένης είναι ιδιαίτερα κορεσμένη για αρκετές ώρες την ημέρα, με την λειτουργία του Ελληνικού το 2026, ο άξονας πρακτικά θα κοκκινήσει από την κίνηση. Με την ανισοπεδοποίηση της Λ.Βουλιαγμένης και την βοήθεια του Μετρό και του Τραμ η πρόσβαση στο χώρο της επένδυσης του Ελληνικού εκτιμάται ότι θα είναι πιο εύκολη.

Ένα παράδειγμα του τι σημαίνει η Λ.Βουλιαγμένης με τον χώρο του Ελληνικού χωρίς κάποια παρέμβαση, το ζήσαμε στις πρώτες ημέρες λειτουργίας του Experience Park όταν οι οδηγοί χρειάζονταν μέχρι και μισή ώρα για να μπορέσουν να προσεγγίσουν τον χώρο.

Εξίσου σημαντική θα μπορούσε να είναι και η σύνδεση του δικτύου του Τραμ με τον σταθμό Μετρό στη Λ.Βουλιαγμένης καθώς θα επιτρέψει την σύνδεση των δύο μεγάλων λεωφόρων που διασχίζουν τον πόλο του Ελληνικού, αποτρέποντας τη χρήση του ι.χ. Εντός του χώρου σχεδιάζεται η μετακίνηση της γραμμής που οδηγεί από την Λ.Ποσειδώνος στο Αμαξοστάστιο του Τραμ, εντός του διαδρόμου του μεγάλου περιπάτου από την Βουλιαγμένης στην Ποσειδώνος.

Με την σύνδεση του Τραμ με το σταθμό Μετρό θα επιτευχθεί η εύκολη μετάβαση εντός των διάφορων περιοχών εντός του Ελληνικού και κυρίως από την περιοχή της Βουλιαγμένης στην τουριστική ζώνη του Αγίου Κοσμά.

Ποια είναι η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης

Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης θα ξεκινά περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Για την κατάληξη της εξετάζονται διάφορα σενάρια για το που θα καταλήξει, δηλαδή σε ποιο ύψος της Λεωφόρου Βουλιαγμένης καθώς αυτό εξαρτάται από την τεχνική λύση η οποία θα επιλεγεί βάσει των μελετών που εκπονούνται. Όπου και αν κουμπώσει η σήραγγα, θα είναι με ανισόπεδο κόμβο στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Στη συνέχεια το έργο περιλαμβάνει ανισοπεδοποίηση όλων των κόμβων μέχρι το ύψος του Ελληνικού

Η σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 3 χιλιόμετρα και θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Θα διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε θέματα οδικής ασφάλειας. Στο project θα εφαρμοσθούν σύγχρονες τεχνικές , όσο και η τεχνολογία BIM, για να συγκρατηθεί το κόστος που σήμερα υπολογίζεται σε περίπου 450-500 εκατ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα