Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 3 Αυγούστου 2023

Μετρό Γραμμή 4: Ξεκινούν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για επτά σταθμούς - Ποιοι είναι

 κείμενο από το ypodomes.com

Προχωρούν τα έργα στο Μετρό για τη νέα Γραμμή 4, παράλληλα όμως προχωρούν και οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για επτά σταθμούς με θέμα την διαμόρφωση των ευρύτερων επίγειων χώρων επτά σταθμών  Μετρό της γραμμής 4 που βρίσκονται στα διοικητικά όρια του Δήμου Αθηναίων όπως σας είχε ενημερώσει σχετικά το ypodomes.com. Τους διαγωνισμούς πραγματοποιεί ως αναθέτουσα αρχή η Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. η οποία για το σκοπό αυτό συνεργάζεται με την Αττικό Μετρό που υλοποιεί τα έργα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Ακαδημία, Αλεξάνδρας, Δικαστήρια, Εξάρχεια, Ευαγγελισμός, Κολωνάκι και Κυψέλη οι οποίοι βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Αθηναίων και για τους οποίους θα πραγματοποιηθούν ανοιχτοί διαγωνισμοί. Η Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. έχει λάβει ήδη την απόφαση για την προκήρυξη των επτά διαγωνισμών οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν στις 29 Σεπτεμβρίου με στόχο να ολοκληρωθούν στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Πιο συγκεκριμένα οι επτά σταθμοί χωρίστηκαν σε δύο clusters και έτσι προκύπτουν δύο αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί. Στον πρώτο περιλαμβάνονται οι σταθμοί: ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ και στον δεύτερο οι σταθμοί ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ. Στόχος είναι οι διαγωνισμοί αυτοί να αποτελέσουν πιλότο και σε μελλοντικά έργα μετρό σχετικά με τη διαμόρφωση των εξωτερικών χώρων, ώστε να αποκτούν μια ιδιαίτερη αρχιτεκτονική πινελιά.

Είναι η πρώτη φορά στη χώρα που στα πλαίσια ενός έργου Μετρό, εντάσσονται σε μεγάλη κλίμακα ανοιχτοί αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί που θα έχουν ως στόχο την βέλτιστη αξιοποίηση των ανοιχτών χώρων πάνω από τους υπό κατασκευή σταθμούς Μετρό.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων και της Ανάπλασης Αθήνας ΑΕ μαζί με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Αττικό Μετρό. Η δράση εντάσσεται στο μνημόνιο συναντίληψης που υπέγραψαν οι 4 φορείς το 2021 με αφορμή την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Σύμφωνα με πληροφορίες εχθές υπεβλήθη το τεχνικό δελτίο για τη χρηματοδότηση, ενώ είναι έτοιμα και τα τεύχη δημοπράτησης. Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέταξε την συγκεκριμένη πράξη στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη του υπουργείου για την περίοδο 2021-2025.

Το επόμενο βήμα είναι να εγκριθεί από το Δ.Σ. της Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. για να μπορέσει να βγει η προκήρυξη του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Στόχος είναι εντός του 2023 να βγει η νικητήρια πρόταση που θα δοθεί στην Αττικό Μετρό ως τον αρμόδιο φορέα υλοποίησης του έργου αλλά και στον Δήμο Αθηναίων ως τη διοικητική αρχή για τις παρεμβάσεις που θα προταθούν.

Το αντικείμενο των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών

Στο Μετρό της Αθήνας η Γραμμή 4 περνά από το κέντρο της πόλης, οπότε οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για τους επτά σταθμούς, έχουν ως αντικείμενο την ανάπλαση και τελική διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων και της ευρύτερης περιοχής. Η μελέτη που θα υλοποιηθεί θα πρέπει, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις της τέχνης και της επιστήμης καθώς και τις αρχές του βιοκλιματικού – περιβαλλοντικού σχεδιασμού.

Θα αποτελεί μια αρχιτεκτονική προσέγγιση που θα εξασφαλίζει λειτουργικότητα, αισθητική ποιότητα και κατασκευαστική αρτιότητα για την αναβάθμιση του αστικού κοινόχρηστου χώρου του σταθμού αλλά και του ευρύτερου περιβάλλοντος χώρου, σε συσχετισμό με ενδεχόμενες διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, πεζοδρομήσεις οδών και άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη ζώνη επιρροής του σταθμού.

Ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί τόσο στη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και τεχνικών, προκειμένου το αποτέλεσμα της πρότασης να συμβάλλει στην περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής προστασίας, όσο και στην προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία, αποσκοπώντας στη δημιουργία ενός ευχάριστου, ασφαλούς και προσβάσιμου από όλους δημόσιου χώρου.

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στην χώρα ενώ η ολοκλήρωση του επηρεάζει άμεσα τόσο τη λειτουργία της πόλης των Αθηνών όσο και τη ζωή των πολιτών της.

Το υπό κατασκευή τμήμα Α΄ της Γραμμής 4 του Μετρό έχει μήκος περίπου 13χλμ, περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή) και προβλέπεται να εξυπηρετεί τουλάχιστον 341.000 επιβάτες ημερησίως για το έτος 2030.

Προχωρά και η δράση για τη φύτευση 2.000 δέντρων

Το επόμενο διάστημα σύμφωνα με πηγές από την Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. αναμένεται παράλληλα να βγει και ο διαγωνισμος για τις φυτεύσεις για δύο χιλιάδες δέντρα οι οποίοι θα φυτευθούν σε όλη τη επικράτεια των Δήμου Αθηναίων αλλά και στους σταθμούς του Μετρό.

Η δράση αυτή επίσης εντάσσεται στο μνημόνιο συναντίληψης που υπεγράφη από Δήμο Αθηναίων, υπουργείο ΥΠΟΜΕ, Ανάπλαση Αθήνας και Αττικό Μετρό. Είναι ένα ανταποδοτικό μετρό για την κατασκευή των σταθμών μετρό που στόχο έχει την διασπορά των δέντρων όχι μόνο στους νέους σταθμούς αλλά και σε άλλες γειτονιές του Δήμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα