Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 10 Αυγούστου 2023

Flyover: Κινητικότητα και προετοιμασίες ενόψει της έναρξης των έργων στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης

 κείμενο από το ypodomes.com

Το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη, αυτό του flyover είναι πλέον του νούμερο ένα θέμα που απασχολεί την πόλη καθώς επίκειται η έναρξη των έργων. Αντικείμενο του έργου είναι ένας νέος, υπέργειος σε μεγάλο τμήμα άξονας, στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής οδού της πόλης. Στόχος του έργου είναι να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην ολοένα και μεγαλύτερη κίνηση οχημάτων που παρουσιάζει ο περιφερειακός δρόμος που συνδέει την δυτική με την ανατολική Θεσσαλονίκη, το αεροδρόμιο αλλά και τον νομό με την Χαλκιδική.

Ωστόσο ως σημαντικό θέμα είναι πως θα γίνουν τα έργα χωρίς να "φρακάρει" συγκοινωνιακά η πόλη. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει δείξει έντονο ενδιαφέρον και από τις πρώτες συσκέψεις της νέας ηγεσίας ήταν στη Θεσσαλονίκη και για το συγκεκριμένο θέμα. Έχει επίσης συσταθεί μια ομάδα εργασίας για το πως θα μπορέσει κατά τον πιο εύρυθμο τρόπο, στα μέτρα του δυνατού, και το έργο να εκτελεστεί αλλά και να μπορεί να λειτουργεί επαρκώς το οδικό κύκλωμα του πολεοδομικού συγκροτήματος.

To Flyover με τη λειτουργία του σε συνδυασμό με την υφιστάμενη Περιφερειακή αναμένεται να μπορεί να εξυπηρετεί έως και 10.000 οχήματα ανά ώρα. Στο απώγειο του ο σημερινός δρόμος έφτανε να εξυπηρετεί μέχρι και 150.000 οχήματα ημερησίως (τα περισσότερα φυσικά τις ώρες αιχμής). Ουσιαστικά το Flyover υπόσχεται να αυξήσει σημαντικά την χωρητικότητα του αστικού αυτοκινητόδρομου.

Για το έργο υπάρχουν φυσικά διαμαρτυρίες και αντιθέσεις. Τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις του έργου έχουν εκφράσει τόσο η Περιφέρεια όσο και ο Δήμος Θεσσαλονίκης καθώς αναμένεται η κυκλοφοριακή μελέτη που θα υποδείξει πως θα λειτουργεί επί της ουσίας ο Περιφερειακός κατά την διάρκεια των έργων που έχει υπολογιστεί σε περιπου 4 από την ημέρα που θα ξεκινήσουν επισήμως.

Προχθές υπήρξε και μια διαμαρτυρία κατοίκων για την κοπή δέντρων για τις ανάγκες του έργου ένω υπάρχει και μια προσφυγή πολιτών κατά των περιβαλλοντικών όρων. Η συζήτηση ορίστηκε για τις 4 Οκτωβρίου.

Σε αυτή τη φάση οι μελέτες προχωρούν και αναμένεται να υπάρξει πληροφόρηση των χρηστών όταν τα έργα θα ξεκινήσουν για τις εναλλακτικές επιλογές τους. Υπό έγκριση από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ είναι η μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του ανάδοχου σχήματος ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Η κυκλοφοριακή μελέτη απασχόλησε το συντονιστικό όργανο που συστάθηκε πριν λίγες ημέρες. Τη μέριμνα για τη μελέτη, η οποία θα εμπλουτίζεται με επικαιροποιημένα στοιχεία, αναλαμβάνει ο ΟΣΕΘ.

Η μελέτη θα καταγράψει τις μετακινήσεις που γίνονται στην πόλη, θα αναδείξει τις πραγματικές ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου όπως αυτές αποτυπώνονται στην καθημερινότητα όλων μας και θα προτείνει διαχειριστικές παρεμβάσεις με χρονική κλιμάκωση.

Το Υφυπουργείο Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, αναλαμβάνει το συντονιστικό ρόλο των αρμοδίων και εμπλεκόμενων φορέων.

Φυσικά έργα τέτοιας εμβέλειας χωρίς να υπάρξει ταλαιπωρία δεν γίνεται. Το έργο εκτελείται στην ανατολική πλευρά, Η γέφυρα, μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων, θα αρχίζει από το ύψος του «Παπαγεωργίου» και θα καταλήγει λίγο πριν από τα Κωνσταντινουπολίτικα, ενώ στη συνέχεια και μέχρι τον Κ12 (στην έξοδο προς Μουδανιών) θα γίνει διαπλάτυνση του δρόμου και ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού.

Με την λειτουργία του flyover η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης θα είναι πλέον ένας αστικός αυτοκινητόδρομος στα επίπεδα της Αττικής Οδού στην Αθήνα καθώς δεν θα υπάρχουν ισόπεδες διαβάσεις και υπόσχεται πως θα επιτρέπει την διαμπερή οδική μετακίνηση χωρίς ανασχέσεις, την μείωση των αποστάσεων μεταξύ ανατολικού και δυτικού τμήματος και την γρηγορότερη πρόσβαση στο νότιο τμήμα του νομού αλλά και στη Χαλκιδική.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα