Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2023

Πως προχωρούν οι διαγωνισμοί 2,8 δισ. ευρώ για 14+1 κτιριακά έργα - ΣΔΙΤ

 κείμενο από το ypodomes.com

Τα τελευταία χρόνια τα έργα με την μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα έχει κυριολεκτικά απογειωθεί.

Πολλά από τα έργα που δυσκολεύονται ή δεν μπορούν να πάρουν χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια οδηγούνται σε υλοποίηση μέσω ΣΔΙΤ, Στα κτιριακά έργα αυτή τη στιγμή τρέχουν 14 μεγάλοι διαγωνισμοί ενώ υπάρχει και ακόμα ένα κτιριακό έργο που συμπληρώνει το παζλ,

Στο σύνολό τους τα έργα αυτά έχουν αρχικό προϋπολογισμό που αγγίζετα τα 2,8 δισ. ευρώ και αφορά έργα για φοιτητικές εστίες, Δικαστικά και Αστυνομικά Μέγαρα, Σχολεία, Φυλακές και κυβερνητικά κτίρια. Σε αυτά έχουμε μεγάλες συμμετοχές όμως έχουμε και μεγάλες καθυστερήσεις. Οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ που τρέχουν για τα κτιριακά έργα, κινούνται με σχετικά αργούς ρυθμούς καθώς έχουμε διαγωνισμούς σε κάποιες περιπτώσεις από το 2020 και το 2021 που αγκομαχούν να φτάσουν στο πολυπόθητο σημείο που δεν είναι άλλο από την συμβασιοποίηση τους.

Το μεγαλύτερο από αυτά τα έργα είναι οι νέες Φυλακές Ασπροπύργου, ένα κτιριακό έργο 765,31 εκατ. ευρώ. Στον διαγωνισμό που ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο από το ΤΑΙΠΕΔ για λογαριασμό του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, συμμετέχουν οι: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ.  Το αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης είναι η χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, προμήθεια εξοπλισμού, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των υποδομών που θα στεγάσουν το Δικαστικό Σωφρονιστικό Συγκρότημα Αθηνών (ΔΣΣΑ) και τη Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής (ΔΜΔΑ) στην περιοχή του Θριάσιου Πεδίου. Μέσα στο 2024 αναμένεται να περάσουμε στη Β`φάση του διαγωνισμού.

Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο είναι οι Φοιτητικές Εστίες του Πανεπιστημίου Κρήτης με κόστος 255 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός του Πανεπιστημίου Κρήτης  ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2020 και αγγίζει πλέον τα 4 έτη. Προσωρινή ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η σύμβαση ΣΔΙΤ αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο 2024 και λίγο αργότερα να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα.

Πρόκειται για την κατασκευή νέων κτιριακών συγκροτημάτων στις 2 Πανεπιστημιουπόλεις, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου. Πιο συγκεκριμένα θα κατασκευαστούν 2.000 φοιτητικές κατοικίες στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου και 1.000 κατοικίες στο Ηράκλειο. Περιλαμβάνεται επίσης και η μελέτη κατασκευής του αμφιθέατρου στου Γάλλου το οποίο θα αξιοποιηθεί και ως συνεδριακό κέντρο.

Τρίτο μεγαλύτερο έργο είναι το έργο για το Νέο Πρωτοδικείο Αθηνών. Το έργο είναι κόστους 254,46 εκατ. ευρώ και ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα τέλη Ιανουαρίου του 2023. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από το ΤΑΙΠΕΔ για λογαριασμό του υπουργείου Δικαιοσύνης. Μέσα στο 2024 αναμένεται να περάσει στη Β`φάση και πολύ πιθανόν να έχουμε και την ανάδειξη του αναδόχου.

Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετείχαν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-TEKAΛ. Το αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης είναι η χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των κτιριακών υποδομών που θα στεγάσουν το Πρωτοδικείο και την Εισαγγελία Αθηνών κατά μέγιστο για διάστημα εικοσιπέντε ετών.

Τέταρτο μεγαλύτερο έργο είναι ο διπλός διαγωνισμός για 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας. Ο διαγωνισμός τρέχει από τις 15 Φεβρουαρίου 2021 από την ΚΤΥΠ, ωστόσο δεν έχουμε ακόμα την ανακοίνωση των αναδόχων. Αυτό αναμένεται εντός του 2024.

Αφορά στην κατασκευή Κέντρων Πολιτικής Προστασίας ανά Περιφέρεια. Έχουν χωριστεί σε δύο clusters. Στο πρώτο cluster περιλαμβάνονται έξι ΠΕΚΕΠΠ κόστους 60,7 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και στο δεύτερο επτά ΠΕΚΕΠΠ κόστους 70,8 εκατ.ε ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η συνολική διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 324 μήνες (27 έτη) εκ των οποίων 24 μήνες κατασκευής και οι υπόλοιποι 300 μήνες (25 χρόνια) λειτουργία και διαχείριση. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Πέμπτο μεγαλύτερο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ με 159,21 εκατ. ευρώ είναι αυτό για τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία. Ο διαγωνισμός τρέχει από την ΚΤΥΠ από τα τέλη Μαΐου του 2021. Προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί το σχήμα Μ Παραχωρήσεις-ΑΤΕΣΕ. Στην Β φάση πέρασαν τα εξής σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Dimand η Κ/Ξ Intrakat-Redex. Προσφορα δόθηκε από το σχήμα Intrakat-Redex. Ο διαγωνισμός είναι προχωρημένος και εντός του 2024 αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για να περάσουμε στην αρχική κατασκευαστική περίοδο.

Αφορά τον σχεδιασμό και την κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω Σ.Δ.Ι.Τ. Τα κτιριακά συγκροτήματα είναι μοιρασμένα στην Περιφέρεια και συγκεκριμένα σε εννέα Δήμους. Η συνολική διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 324 μήνες εκ των οποίων 24 μήνες κατασκευής και οι υπόλοιποι 300 μήνες (25 χρόνια) λειτουργία και διαχείριση.

Έκτο στη σειρά έρχεται το κτιριακό έργο για τα Δικαστικά Μέγαρα σε Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Έδεσσα και Σέρρες. Ο διαγωνισμός με προϋπολογισμό 148,81 εκατ. ευρώ πραγματοποιείται από την ΚΤΥΠ και ξεκίνησε στις 15 Νοεμβρίου 2021.

Στον διαγωνισμό κατέβηκαν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΤΕΚΑΛ-JCC (ΛΙΒΑΝΟΣ), ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX. Μέσα στο 2024 αναμένεται η ανακήρυξη του αναδόχου μέσα από την τελική φάση του διαγωνισμού.

Στο αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης περιλαμβάνεται η λειτουργική ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης και η ανέγερση τριών (3) νέων Δικαστικών Μεγάρων στο Κιλκίς, την Έδεσσα και τις Σέρρες

Στην έβδομη θέση έχουμε το έργο-ΣΔΙΤ για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην Οδό Πειραιώς με κόστος 139,6 εκατ. ευρώ. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος ξεκίνησε στις 10 Σεπτεμβρίου 2021 και προσωρινός ανάδοχος είναι το σχήμα INTRAKAT-REDEX. Μέσα στο 2024 αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης-ΣΔΙΤ.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο αφορά στην «Ανέγερση κτιριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου· μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.».

Το αντικείμενο της προς ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του υπ.ΥΠΟΜΕ και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του βιοκλιματικού σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια, και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), και 1 πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτίριο.

Όγδοο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ είναι αυτό για τις Φοιτητικές Εστίες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο διαγωνισμός εκτελείται από το ίδιο το ίδρυμα και ξεκίνησε στις 17 Ιουλίου 2020. Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ και εκτιμάται πως μέσα στο 2024 θα μπορέσει να υπογραφεί η σχετική σύμβαση. Αυτό θα επιτρέψει την υλοποίηση του έργου που έχει κόστος 116 εκατ. ευρώ.

Αντικείμενο της σύμβασης σύμπραξης είναι η εκτέλεση του έργου:

α) ολοκληρωμένη παρέμβαση αστικής ανάπλασης και αξιοποίησης τού βιομηχανικού ακινήτου της βαμβακουργίας στη Νέα Ιωνία Βόλου, για τη δημιουργία φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων, και κοινωνικών υποδομών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και β) δημιουργία φοιτητικών εστιών, και εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποδομών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στη Λαμία.

Στην ένατη θέση τοποθετείται το αντίστοιχο έργο για τις Φοιτητικές Εστίες στο Πανεπιστήμιο Θράκης. Ο διαγωνισμός που πραγματοποιείται από το "Δημοκρίτειο" ξεκίνησε στις 23 Ιουνίου 2020 και δεν έχει βγάλει ακόμα ανάδοχο. Τα πέντε σχήματα που έχουν περάσει στη Β`φάση είναι οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το έργο έχει κόστος που αγγίζει τα 107,3 εκατ. ευρώ.

Στην δέκατη θέση είναι το νέο έργο για τις φοιτητικές εστίες στη Δυτική Μακεδονία. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και έχει κόστος 105 εκατ. ευρώ.  Η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει οριστεί για τις 2 Φεβρουαρίου 2024.

Το έργο αυτό το Πανεπιστήμο Δυτικής Μακεδονίας θέλει να δώσει μέσω σύμβασης ΣΔΙΤ τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των παρακάτω κτιριακών εγκαταστάσεων του ΠΔΜ:
• Ανέγερση φοιτητικών εστιών και συνεδριακού κέντρου στην πανεπιστημιούπολη ΖΕΠ Κοζάνης.
• Ανέγερση φοιτητικών εστιών στη Φλώρινα.
• Ανέγερση φοιτητικών εστιών στην πανεπιστημιούπολη Καστοριάς.
• Ανέγερση φοιτητικών εστιών στην Πτολεμαΐδα.

Στην ενδέκατη θέση ακόμα ένα "φρέσκο" κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ. Αφορά τα Δικαστικά Μέγαρα Ηρακλείου και Ρεθύμνου. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και είναι ύψους 86,15 εκατ. ευρώ.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι για τις 23 Ιανουαρίου 2024. Στο αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης περιλαμβάνεται η ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου με τον απαραίτητο εξοπλισμό του, η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου των ανωτέρω κτιριακών εγκαταστάσεων καθώς και η συντήρηση και διαχείριση των Δικαστικών Μεγάρων για διάστημα τριάντα (30) ετών.

Στην δωδέκατη θέση είναι το έργο για τα πέντε Αστυνομικά Μέγαρα. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από τις 22 Νοεμβρίου 2022 και ανάδοχος έχει αναδειχθεί το σχήμα ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από την ΚΤΥΠ και έχει προϋπολογισμό 70,43 εκατ. ευρώ. Εντός του 2024 εκτιμάται ότι θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση ΣΔΙΤ διάρκεια 324 μηνών. Οι 24 μήνες αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο.

Περιλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή χρηματοδότηση και τεχνική διαχείριση των Αστυνομικών Μεγάρων στην Πάτρα, τη Λευκάδα, την Καρδίτσα, την Βέροια και την Αλεξανδρούπολη.

Στην δέκατη τρίτη βρίσκουμε το έργο για τα Δικαστικά Μέγαρα σε Λαμία, Βόλο, Καρδίτσα και Τρίκαλα. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Ξεκίνησε στις 30 Ιανουαρίου 2023 και θα έχει διάρκεια 360 μήνες (36 μήνες κατασκευή).

Το κόστος έχει εκτιμηθεί σε 59,91 εκατ. ευρώ και τα σχήματα που πέρασαν στη Β` φάση του διαγωνισμού είναι: ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ.

Ο διαγωνισμός που διεξάγεται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ περιλαμβάνει: την ανέγερση νέων Δικαστικών Μεγάρων στη Λαμία, τον Βόλο, νέα πτέρυγα στην Καρδίτσα και ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου στα Τρίκαλα. Στο έργο περιλαμβάνεται η διαχείριση και συντήρηση των κτιρίων αυτών.

Τέλος, στην δέκατη τέταρτη θέση συναντάμε το κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ για 13 σχολεία στη Ρόδο. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 20 Φεβρουαρίου 2023. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από τον Δήμο Ρόδου (είναι ο μοναδικός Δήμος στην Ελλάδα που βρίσκεται ανάμεσα στα 13 κτιριακά έργα-ΣΔΙΤ). Έχει κόστος 55,92 εκατ. ευρώ και διάρκεια 324 μήνες εκ των οποίων οι 24 αφορά στην κατασκευαστική περίοδο.

Εκδήλωση ενδιαφέροντος κατέθεσαν οι ΑΒΑΞ, ΤΕΚΑΛ, ΑΤΕΣΕ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Εντός του 2024 αναμένεται να προχωρήσει η Β` φάση του διαγωνισμού.

Το κυβερνητικό πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ

Το +1 έργο είναι ένα νέο μεγάλο κτιριακό κυρίως έργο - ΣΔΙΤ που έχει να κάνει με την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ στην περιοχή Δάφνης-Υμηττού. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει το 2024 και θα πραγματοποιηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Θεωρείται ένα μεγάλο έργο αλλά και ένα έργο στο οποίο υπάρχουν φωνές που αντιδρούν.

Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 300-320 εκατ. ευρώ και εφόσον ξεκινήσει η διαδικασία ωρίμανσης από το ΤΑΙΠΕΔ θα χρειαστεί η πρόσληψη συμβούλων που θα το οδηγήσουν μέχρι τα τεύχη δημοπράτησης αλλά να πάρει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις με κορυφαία την περιβαλλοντική του μελέτη.

Η υλοποίηση του έργου με πρόχειρες εκτιμήσεις θα απαιτήσει περίπου τρία χρόνια ενώ η μετεγκατάσταση των κυβερνητικών φορέων θα γίνει σταδιακά. Θα υλοποιηθεί  στην έκταση των 154,8 στρεμμάτων που θα αναπτυχθεί το Κυβερνητικό Πάρκο με την ονομασία “Ανδρέας Λεντάκης”. Πρόκειται για έκταση 154,9 στρεμμάτων που καταλαμβάνεται από 93 εγκαταστάσεις (91 από αυτά κτήρια) συνολικής κάλυψης 68.084,95 τ.μ. και δόμησης 88.670,7 τ.μ.

Στο νέο κυβερνητικό πάρκο θα στεγαστούν οι κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Εργασίας, Υγείας, Πολιτισμού και της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Στις εγκαταστάσεις της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ θα παραμείνουν διατηρούμενα κτίρια έκτασης 47.704 τ.μ., τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε τρεις αρχιτεκτονικές περιόδους (1890-1930, 1930-1950 και 1950-2000) τα οποία καλύπτουν επιφάνεια 27,7 περίπου στρεμμάτων. Η επιφάνειά τους θα αυξηθεί κατά 55% -με εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν- και θα φτάσει τα 64.314 τ.μ. Τα βιομηχανικά κτίρια θα διατηρηθούν κατόπιν στατικής ενίσχυσης, ριζικής ανακαίνισης και επέκτασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα