Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023

Σε δημοπράτηση το νέο έργο - ΣΔΙΤ για 750 φοιτητικές εστίες στη Δυτική Μακεδονία

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε πορεία υλοποίησης και δημοπράτησης μπήκε ακόμα ένα έργο-ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες αυτή τη φορά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

Μετά τη Θράκη, την Κρήτη και τη Θεσσαλία, έρχεται το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας να βάλει μπρος ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή 750 φοιτητικών εστιών σε Πτολεμαΐδα, Φλώρινα και Κοζάνη. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και νέο πολυδύναμο συνεδριακό Κέντρο στην πανεπιστημιούπολης Κοζάνης.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει οριστεί για τις 2 Φεβρουαρίου 2024 και βέβαια εκεί θα διαπιστωθεί πόσο μεγάλο μπορεί να είναι το ενδιαφέρον και για αυτό το έργο. Φορέας Υλοποίησης είναι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 105,34 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 84,95 εκατ. ευρώ).

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας εξυπηρετεί 41.000 φοιτητές ενώ η έλλειψη ιδιόκτητων εστιών καθώς και η διασπορά των υφιστάμενων εγκαταστάσεων καθιστούν προβληματική τη λειτουργία και αυξάνουν το λειτουργικό κόστος του Πανεπιστημίου. Να θυμίσουμε ότι πριν από μερικές ημέρες εγκαινιάστηκε η νέα Πανεπιστημιούπολη στην Κοζάνη, αναβαθμίζοντας το επίπεδο παροχής μόρφωσης στους πολυάριθμους φοιτητές της.

Που θα κατασκευαστούν οι φοιτητικές εστίες

Αναλυτικότερα τώρα, οι 750 φοιτητικές εστίες για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας μοιράζονται ως εξής: 350 στην Πανεπιστημιούπολη Κοζάνης, 150 στην Φλώρινα, 150 στην Καστοριά και 100 στην Πτολεμαΐδα. Ενδιαφέρον θα έχει η συμμετοχή ενδιαφερόμενων επενδυτών με βάση την εμπειρία που ήδη υπάρχει από άλλους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες.

Στη σύμβαση ΣΔΙΤ περιλαμβάνεται η χρηματοδότηση, η κατασκευή, η λειτουργία, η τεχνική διαχείρισης και οι υπηρεσίες φύλαξης-καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων στις 4 πόλεις.

Αναλυτικά τα έργα στις 4 πόλεις

Ανέγερση φοιτητικών εστιών και συνεδριακού κέντρου (η αναγκαιότητα/απαιτήσεις του οποίου θα οριστικοποιηθούν στη Β΄ Φάση) στην πανεπιστημιούπολη ΖΕΠ Κοζάνης. Το προτεινόμενο συγκρότημα φοιτητικών εστιών προτείνεται να έχει συνολική δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 350 ατόμων. Η φοιτητική λέσχη αναμένεται να μπορεί να εξυπηρετεί τη σίτιση 700 – 800 ατόμων καθημερινά, ανεξάρτητα αν διαμένουν σε κάποια φοιτητική εστία του συγκροτήματος.

Όσον αφορά στο συνεδριακό κέντρο, τα επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά του οποίου θα οριστικοποιηθούν στη Β’ Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, αυτό θα αποτελεί ένα συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων που θα περιλαμβάνει ενδεικτικά αμφιθεατρική/ες αίθουσα/ες, κυλικείο, χώρους παράλληλων χρήσεων (αίθουσες συναντήσεων, συνεδριάσεων, προβολής, αποθήκες κλπ.), χώρο φιλοξενίας περιοδικών εκθέσεων, χώρους διοίκησης (γραφεία προσωπικού) και βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, Η/Μ εγκαταστάσεις). Η ανάπτυξη των φοιτητικών εστιών και του συνεδριακού κέντρου έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα εντός δύο Οικοδομικών Τετραγώνων της Πανεπιστημιούπολης Κοζάνης (συνολικού εμβαδού 948.087,20 τ.μ.), η οποία βρίσκεται εντός της Ζ.Ε.Π. Κοζάνης, σε απόσταση 4 χλμ. δυτικά από την πόλη της Κοζάνης.

Ανέγερση φοιτητικών εστιών στη Φλώρινα. Το συγκρότημα φοιτητικών εστιών προτείνεται να έχει συνολική δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 150 ατόμων και φοιτητική λέσχη δυναμικότητας 350 ατόμων. Το συγκρότημα των Φοιτητικών Εστιών Φλώρινας προτείνεται να ανεγερθεί εντός ακινήτου του ΠΔΜ, συνολικής έκτασης 49.999 τ.μ., το οποίο ευρίσκεται βόρεια σε απόσταση περίπου 3 χλμ. από την πόλη της Φλώρινας επί της κεντρικής λεωφόρου Μοναστηρίου.

Ανέγερση φοιτητικών εστιών στην πανεπιστημιούπολη Καστοριάς. Το προτεινόμενο συγκρότημα φοιτητικών εστιών προτείνεται να έχει συνολική δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 150 ατόμων. Η φοιτητική λέσχη αναμένεται να μπορεί να εξυπηρετεί τη σίτιση 400 ατόμων καθημερινά, ανεξάρτητα αν διαμένουν σε κάποια φοιτητική εστία του συγκροτήματος. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του έργου προγραμματίζεται να ανεγερθούν εντός της Πανεπιστημιούπολης Καστοριάς, σε κεντρικό σημείο του ακινήτου πίσω από τις υφιστάμενες υποδομές των εκπαιδευτηρίων. Το εν λόγω ακίνητο εξυπηρετείται περιμετρικά από οδικό δίκτυο και έχει συνολικό εμβαδό 68.469 τ.μ.

Ανέγερση φοιτητικών εστιών στην Πτολεμαΐδα. Η θέση του οικοπέδου όπου αναμένεται να κατασκευαστεί το νέο συγκρότημα των Φοιτητικών Εστιών Πτολεμαΐδας, χωροθετείται εντός του ακινήτου του πρώην στρατοπέδου «ΦΟΥΦΑ» και βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης. Η χωροθέτηση του συγκροτήματος της φοιτητικής μέριμνας προτείνεται να υλοποιηθεί εντός συνολικού εμβαδού 6.639,87 τ.μ. Το προτεινόμενο συγκρότημα φοιτητικών εστιών προτείνεται να έχει συνολική δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 100 ατόμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα