Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2023

Kατασκευαστικό γεγονός της χρονιάς η 40ωρη συνεχής θεμελίωση του Riviera Tower στο Ελληνικό

 κείμενο από το ypodomes.com

Μέσα από την φετινή χρονιά είδαμε αρκετά έργα να προχωρούν, άλλα να ξεκινούν και άλλα να ολοκληρώνονται.

Σε αυτή την πορεία καινοτομίες, νέες τεχνικές, δύσκολες εφαρμογές χρειάστηκε να γίνουν για να μπορέσουν τα έργα υποδομής να πάνε ένα βήμα μπρος. Μέσα στο 2023 από τις τεχνικές που εφαρμόστηκαν και ξεχώρισαν για την καινοτομία, τον βαθμό δυσκολίας αλλά και την τελική επίδοση και επιτυχία, ξεχώρισε ένα μεγάλο κτιριακό έργο στον χώρο της επένδυσης του Ελληνικού.

Σε αυτό το έργο έγινε εφικτό σε ένα μόλις Σαββατοκύριακο και χρειάστηκε να ενώσουν τις δυνάμεις τους τόσο το κατασκευαστικό σχήμα BOUYGUES-INTRAKAT, οι μελετήτες, ο project manager του έργου, η εταιρεία σκυροδέματος ΗΡΑΚΛΗΣ, μηχανικοί, τεχνικοί, εργατικό προσωπικό και άλλοι πολλοί για να καταφέρουν να θεμελιώσουν τον νέο μεγαλύτερο παράκτιο πύργο της χώρας, τον Riviera Tower (μέχρι σήμερα ο μοναδικός παράκτιος πύργος της χώρας είναι ο Πύργος Πειραιά).

Η θεμελίωση ξεκίνησε με μια πρωτοποριακή για την Ελλάδα το Σάββατο 20 Οκτωβρίου. Πιο συγκεκριμένα, τα ξημερώματα Σαββάτου το σχήμα Bouygues-Intrakat, ξεκίνησε τη θελεμίωση με την μέθοδο Raft Foundation (που λέγεται και Mat Foundation) και διήρκησε συνολικά 40 ώρες. Ήταν η πρώτη φορά που επιχειρήθηκε αυτός ο τρόπος και στέφθηκε με απόλυτην επιτυχία. Αντίστοιχη τεχνική συναντάμε σε εμβληματικούς ουρανοξύστες ανά τον κόσμο όπως το Burj Khalifa και το Petronas Towers.

Το συνολικό σκυρόδεμα που απαιτήθηκε έφτασε τα 7.500 κυβικά μέτρα και χρειάστηκαν ταυτόχρονα οκτώ αντλίες σκυροδέματος και περισσότερα από 120 οχήματα μεταφοράς σκυροδέματος (βαρέλες) που εκτέλεσαν πάνω από 1.000 δρομολόγια από 5 διαφορετικά παρασκευαστήρια σκυροδέματος της Αττικής. Ο συνολικός σιδηρός οπλισμός ανήλθε σε 1.760 τόνους.

https://www.youtube.com/watch?v=VLaW0vLAr1E

Τι είναι η Raft θεμελίωση

Η Raft θεμελίωση (ή mat), είναι ένας τύπος θεμελίωσης που απλώνεται εξ ολοκλήρου στην περιοχή του κτιρίου που υποστηρίζει βαριά φορτία από κολώνες ή τοίχους, παρόμοια με μια πλάκα στο έδαφος. Χρησιμοποιείται συχνότερα με την κατασκευή υπογείου όπου ολόκληρη η πλάκα του υπογείου λειτουργεί ως θεμέλιο.

Το ματ θεμέλιο επιλέγεται όταν το κτίριο υποστηρίζεται από αδύναμο έδαφος. Έτσι τα κτιριακά φορτία κατανέμονται σε μια εξαιρετικά μεγάλη έκταση. Αυτό αποτρέπει τη διαφορική διευθέτηση που θα επικρατούσε με μεμονωμένες βάσεις.

Αυτός είναι ο πιο κατάλληλος και οικονομικός για χρήση τύπος όταν το αποτύπωμα του κτιρίου είναι σχετικά μικρό ή εάν οι κολώνες είναι κοντά μεταξύ τους. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ο Riviera Tower πέρα του ότι είναι ο υψηλότερος πύργος στην Ελλάδα, είναι και αυτός που βρίσκεται σχεδόν σε άμεση επαφή, είναι τόσο κοντά στη θάλασσα. Είναι ένας παράκτιος πύργος.

Σήμερα ο Riviera Tower έχει αρχίσει να ανυψώνεται και οι πρώτοι όροφοι αρχίζουν να φαίνονται στον ορίζοντα του Ελληνικού. Στην τελική του μορφή ο Riviera Tower θα έχει ύψος περίπου 200 μέτρων και θα διαθέτει 50 ορόφους. Θα είναι ο υψηλότερος όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης. Στην Ελλάδα θα πάρει τα σκήπτρα από τον Πύργο Αθηνών (με 103 ορόφους και 28 μέτρα).

Παράλληλα θα είναι ένα από τα πρώτα κτίσματα που θα ολοκληρωθούν στην πρώτη φάση της επένδυσης του Ελληνικού ενώ θεωρείται πως θα καταστεί ένα τοπόσημο για την Αθήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα