Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2024

Μετρό Αθήνας: Προχωρά ο Μετροπόντικας προς το κέντρο της Αθήνας

 κείμενο από το ypodomes.com

Το πέρασμα του από τον πρώτο σταθμό για τη Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας έκανε πριν από λίγες ημέρες ο Μετροπόντικας "Αθηνά". Σύμφωνα με πληροφορίες, το βαρύ μηχάνημα πέρασε χωρίς τυμπανοκρουσίες από το σημείο που θα κατασκευαστεί ο μελλοντικά τερματικός σταθμός ΓΟΥΔΗ και πλέον κατευθύνεται προς τον επόμενο σταθμό ΖΩΓΡΑΦΟΥ.

Το ΤΒΜ καθημερινά διανοίγει 13-15 μέτρα και με την ταχύτητα αυτή υπολογίζεται ότι θα περάσει και από τον σταθμό ΖΩΓΡΑΦΟΥ προς τα τέλη Φθινοπώρου. Στόχος είναι στα τέλη του 2025, αρχές του 2026 να έχει φτάσει μέχρι το σημείο στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ από όπου και θα εξέλθει.

Παράλληλα ο δεύτερος μετροπόντικας "Νίκη" στο φρέαρ ΒΕΙΚΟΥ, προετοιμάζεται για να ξεκινήσει την διάνοιξη καθώς έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση του. Στόχος είναι το μηχάνημα να ξεκινήσει το επόμενο χρονικό διάστημα και να ολοκληρώσει την πορεία του μέχρι τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Ελληνικό Μετρό, μέχρι τα μέσα του 2026.

Το έργο για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι σήμερα το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας με προϋπολογισμό που αγγίζει με τον ΦΠΑ τα 1,8 δισ. ευρώ. Για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής για την πρωτεύουσα και την μάχη ενάντια στο κυκλοφοριακό.

Παραλαμβάνει σταθμούς η AVAX

Εξελίξεις όμως έχουμε και στο πεδίο κατασκευής των σταθμών. Μέχρι και πρόσφατα το σχήμα AVAX - GHELLA - ALSTOM είχε παραλάβει 5 σταθμούς από την ΕΡΕΤΒΟ που εκτελεί τις πρόδρομες εργασίες. Το τελευταίο διάστημα με ένα μπαράζ, ο βασικός εργολάβος παρέλαβε ακόμα πέντε σταθμούς και πλέον μπορεί να εκτελεί εργασίες σε 10 από τους 15 σταθμούς της γραμμής.

Πιο συγκεκριμένα πλέον έχει παραλάβει τους σταθμούς ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΙΛΙΣΙΑ. Αυτό σημαίνει πως το επόμενο διάστημα θα δούμε να εξελίσσονται οι εργασίες εκσκαφής και διάνοιξης των χώρων για την κατασκευή των σταθμών της γραμμής 4.

Οι 5 σταθμοί που ακόμα δεν έχουν παραληφθεί από το σχήμα με leader την AVAX, είναι οι: ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΗ. Πρακτικά αν εξαιρέσουμε τον σταθμό στα Εξάρχεια, όλοι οι σταθμοί στη δυτική πλευρά και μέχρι το Κολωνάκι είναι πλέον διαθέσιμοι ως εργοτάξια για να υλοποιηθεί η κατασκευή.

Αν δεν έχουμε καθυστερήσεις το επόμενο διάστημα θα παραδοθούν και οι άλλοι 4 σταθμοί με εξαίρεση τον ΕΥΑΓΓΕΛΙΜΟ που μένει να λυθεί το θέμα του σταθμού.

Μια διαφορετική γραμμή

Η νέα γραμμή 4 θα είναι μια διαφορετική γραμμή από αυτή που έχουν συνηθίσει οι Αθηναίοι. Σε αυτήν, θα έχουν ενσωματωθεί όλες οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις και θα είναι μια γραμμή από το μέλλον.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι 15 σταθμοί θα είναι πλευρικοί, όπως άλλωστε είναι η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών Μετρό της Αθήνας και στις 3 γραμμές.

Οι σταθμοί της γραμμής 4 θα διαθέτουν στις αποβάθρες θύρες ασφαλείας οι οποίες θα ανοίγουν ταυτόχρονα με την έλευση του συρμού. Αυτή την τεχνολογία στη χώρα μας θα την γνωρίσουμε με τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης τους προσεχείς μήνες.

Στον σχεδιασμό της γραμμής 4 η Ελληνικό Μετρό, προέβλεψε την κίνηση συρμών αυτόματων που θα κινούνται μέσω του Κέντρου Ελέγχου της γραμμής. Οι αποβάθρες και οι συρμοί θα είναι μικρότεροι σε μήκος από τις γραμμές 2 και 3. Θα έχουν μήκος 90 μέτρα και την δυνατότητα να εκτελούν δρομολόγια ανά 90 δευτερόλεπτα, δηλαδή πολύ συχνότερα από όσο έχει σχεδιαστεί για τις άλλες γραμμές Μετρό.

Αυτό σημαίνει ότι οι 20 συρμοί που θα προμηθευτεί η Ελληνικό Μετρό, θα κινούνται αποκλειστικά στην γραμμή 4, καθώς είναι διαφορετικής τεχνολογίας από αυτούς που κινούνται σήμερα οι Αθηναίοι. Η γραμμή θα έχει πορτοκαλί χρώμα και σε αυτή την πρώτη φάση θα συνδέεται στον σταθμό ΑΚΑΔΗΜΙΑ με τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της γραμμής 2 και στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, υπάρχουν καθυστερήσεις όπως σχεδόν σε όλα τα έργα μετρό της Αθήνας. Ο επίσημος χρόνος ολοκλήρωσης της βασικής εργολαβίας είναι για τον 12ο του 2029, αλλά πλησιάζοντας προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα διαπιστωθεί ποιος θα είναι ο επιπλέον χρόνος που θα χρειαστεί για να τεθεί αυτή η νέα γραμμή σε λειτουργία και στην διάθεση του επιβατικού κοινού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα