Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στην ΔΕΘ "κλειδώνει' η επίσημη ημερομηνία λειτουργίας της βασικής γραμμής

 κείμενο από το ypodomes.com

Τρέχουν οι διαδικασίες για να ολοκληρωθούν τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε χθεσινή τηλεοπτική του συνέντευξη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε πως την αποκάλυψη της οριστικής ημερομηνίας για τα εγκαίνια του Μετρό θα την κάνει από το βήμα της ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Αυτή θα είναι κατά πάσα πιθανότητα κάποια ημέρα προς τα τέλη Νοεμβρίου, ωστόσο μένει να δούμε ποια θα είναι η ημερά που το Μετρό θα αρχίσει να γεμίζει με επιβάτες και να αλλάζει την συγκοινωνιακή και κοινωνική φυσιογνωμία της πόλης.

Σε σχέση με τα επιπλέον 15 τρένα, το πρώτο αναμένεται να έρθει στην πόλη προς τα τέλη του έτους και το 2025 να αρχίσει η παραλαβή και για τα υπόλοιπα. Πρόκειται για συμπληρωματική παραγγελία που μαζί με τους 18 συρμούς που βρίσκονται στο αμαξοστάσιο, θα αποτελέσουν τον πρώτο στόλο ενόψει και της πρώτης επέκτασης.

Αρχικά τα δρομολόγια του Μετρό θα εκτελούνται ανά 3 λεπτά, συχνότητα που θεωρείται ικανή να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό και σε δεύτερη φάση, με την προσθήκη της επέκτασης προς Καλαμαριά και την έλευση των 15 επιπλέον συρμών, το σύστημα θα είναι ικανό να εκτελεί δρομολόγια ανά 90 δευτερόλεπτα.

Η επίδοση αυτή είναι πολύ καλύτερη από το σύστημα Μετρό της Αθήνας καθώς η αυτοματοποιημένη κίνηση των συρμών επιτρέπει καλύτερες συχνότητες στα τρένα.

Να θυμίσουμε ότι οι 13 σταθμοί που θα τεθούν σε λειτουργία είναι οι: ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ/ΕΚΘΕΣΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣΜ 25Ης ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.

Στην ίδια συνέντευξη, ο κ.Σταϊκούρας τοποθέτησε χρονικά την λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά μέχρι το τέλος του 2025. Τα έργα και σε αυτό το τμήμα προχωρούν, όμως η λειτουργία της επέκτασης θα μπορεί να γίνει μετά την λειτουργία της βασικής γραμμής.

Οι σταθμοί που θα λειτουργήσουν εδώ είναι οι 11 της βασικής γραμμής μέχρι την 25η Μαρτίου ως κοινοί σταθμοί και επιπλέον οι: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ.

Παράλληλα έχουμε την συνεχιζόμενη επιφανειακή απελευθέρωση δρόμων και πλατειών, τελευταία είχαμε και την αποδέσμευση του εργοταξίου της 25ης Μαρτίου, από τα τελευταία σημεία στην πόλη.

Η Θεσσαλονίκη ήδη μοιάζει διαφορετική μετά από πολλά χρόνια εργοταξιακής "ομηρείας" και ο πυρετός προετοιμασίας για να λειτουργήσει το δεύτερο σύστημα μετρό της χώρας είναι εμφανής.

Αναφορικά με τα δοκιμαστικά δρομολόγια αυτά πραγματοποιούνται με πυρετώδεις ρυθμούς και δοκιμάζονται όλα τα συστήματα. Ελληνικό Μετρό, κοινοπραξία κατασκευής (ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI), η ΤΗΕΜΑ και η TUV Rheinland τεστάρουν, σημειώνουν και προχωρούν σε κάθε είδους έλεγχο του πολύπλοκου συστήματος που θα τεθεί σε επίσημη λειτουργία σε λίγους μήνες.

Μεγάλη έμφαση δίνει η Ελληνικό Μετρό και στα έργα διαμόρφωσης της επιφάνειας του τερματικού σταθμού Νέα Ελβετία. Η διάνοιξη της οδού Ψελλού αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα καθώς θα πρέπει σε χρόνο ρεκόρ να δημιουργηθεί από μια περιοχή κυριολεκτικά χωραφιών, σε μια περιοχή αστικής μετεπιβίβασης για να εξυπηρετούνται οι επιβάτες των λεωφορείων και του Μετρό.

Οι διαδικασίες όμως τρέχουν και για το κοινό ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Μετρό και λεωφορεία. Οι Θεσσαλονικείς με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, θα μπορούν με ένα εισιτήριο να κινούνται και στα δύο μέσα, όπως γίνεται σε όλες τις πόλεις που διαθέτουν συνδυασμένες μεταφορές.

Αυτό συνδέεται με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών η οποία θα γίνει προκειμένου το μετρό να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά των αστικών μετακινήσεων και πολλές λεωφορειακές γραμμές θα γίνουν τροφοδοτικές τερματίζοντας σε κάποιο σταθμό Μετρό.

«Η Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο, παράλληλα με τη λειτουργία του Μετρό, θα ζήσει μια επανάσταση στον χώρο των δημοσίων συγκοινωνιών, κάτι που έχει αρχίσει να γίνεται ορατό, χάρη στα εκατόν δέκα καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης» είχε πει σχετικά με το θέμα ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα