Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 19 Αυγούστου 2024

Ο χάρτης των έργων: Σε ποιες περιοχές κατασκευάζονται τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της χώρας

 κείμενο από το ypodomes.com

Η περίοδος που διανύουμε είναι από τις πιο πλούσιες στην ατζέντα των υπό κατασκευή υποδομών. Μεγάλα έργα είναι σε εξέλιξη ανά την επικράτεια και περνώντας τα χρόνια παρατηρούμε πως ο χάρτης των έργων μετακινείται. Πέρα από τις δυναμικές περιοχές της χώρας σε έργα όπως η Αττική, η Θεσσαλονίκη, παρατηρούμε πως τα τελευταία χρόνια η Κρήτη κάνει αισθητή την παρουσία της με πολύ μεγάλα έργα όπως η ηλεκτρική διασύνδεση με την Αττική, ο ΒΟΑΚ, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Το 2024 μέχρι τώρα μας έχει δώσει και έργα ολοκληρωμένα όπως η Αμβρακία Οδός, τμήματα του Ε65, ενώ έπεται και η μεγαλύτερη παράδοση έργου που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη με το Μετρό να ετοιμάζεται πυρετωδώς να λειτουργήσει.

Στον χάρτη των μεγάλων έργων υποδομής βλέπουμε πως υπάρχουν έργα διαφορετικά. Θα διακρίνουμε έργα οδικά αλλά και έργα ενέργειας. Νέος μεγάλος παίκτης στον χάρτη είναι τα κτιριακά έργα και μάλιστα ιδιωτικού χαρακτήρα. Με την χώρα να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την κρίση της περασμένης δεκαετίας, η ιδιωτική κατασκευή επανέρχεται δυναμικά και φαίνεται άλλωστε και από τα έργα που υλοποιούνται.

Στα δημόσια έργα μεγάλος παράγοντας αποτελεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και τα έργα με την συνεργασία κράτους και αγοράς δηλαδή έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ.

Κρήτη- Νότιο και Βόρειο Αιγαίο

Ηλεκτρική Διασύνδεση Αττικής-Κρήτης: 1 δισ.ευρώ. Οι πολλαπλές εργολαβίες είναι σε εξέλιξη και το έργο στο σύνολο του εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2025. Ανάδοχοι: NEXANS, PRYSMIAN, K/Ξ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ-ΝΚΤ, Κ/Ξ SIEMENS-ΤΕΡΝΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΑΔΜΗΕ. Υπεγράφη το 2020.

Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: 500εκατ.ευρώ: Πλέον είμαστε σε προχωρημένη κατασκευή με την πρόοδο να ξεπερνά το 35%. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2027. Το κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2019.

ΒΟΑΚ: 2,1 δισ. ευρώ. Τριπλό τμηματικά έργο με δύο από τα τμήματα να είναι σε κατασκευή. Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος είναι πλεόν ενεργά ως έργα με ανάδοχα τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΚΤΩΡ αντίστοιχα. Αναμένεται και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο όπου ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Με την ολοκλήρωση του ο νέος αυτοκινητόδρομος υπόσχεται κατακόρυφη αύξηση των επιπέδων οδικής ασφάλειας, ταχύτητας και άνετης οδήγησης.

Ηλεκτρική Διασύνδεση Σερίφου-Μήλου-Σαντορίνης-Φολεγάνδρου: 328 εκατ.ευρώ. Πρόκειται για διπλό έργο που θα διασυνδέσει τα 4 νησιά των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Σύστημα. Η ολοκλήρωση εκτιμάται για το 2025. Κατασκευάζουν οι Hellenic Cables και η Prysmian. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΑΔΜΗΕ. Υπεγράφη το 2023.

Αττική - Στερεά Ελλάδα

Οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα: 286 εκατ.ευρώ. Είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο ου ενώνει την ανατολική με την δυτική χώρα..  Η ολοκλήρωση του τοποθετείται το 2027. Το κατασκευάζει η ΑΒΑΞ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2023.

Integrated Resort Casino: Στα τέλη του 2023 ξεκίνησαν και επίσημα οι εργασίες για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό. Η επένδυση φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων η κατασκευή και ο εξοπλισμός υπολογίζονται σε περίπου 1 δισ. ευρώ. Την κατασκευή έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ ενώ το επενδυτικό σχήμα αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-HARD ROCK INTERNATIONAL. To συγκεκριμένο έργο είναι σήμερα το μεγαλύτερο κτιριακό έργο όλων των εποχών για τη χώρα.

Νέα Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: 1,8 δισ. ευρώ. Ένα έργο το οποίο θα μας κρατήσει συντροφιά για αρκετά χρόνια. Λαμβάνει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ 2021-2027. Υπεγράφη το 2021. Το κατασκευάζειτο σχήμα  η ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Υπεγράφη το 2021. Σήμερα είναι σε εξέλιξη η διάνοιξη της σήραγγας από δύο μετροπόντικες και η κατασκευή των 15 σταθμών που περιλαμβάνονται στην νέα "πορτοκαλί" γραμμή.

Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών: 210 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο υποδομής της Εύβοιας και από τα μεγαλύτερα της Στερεάς Ελλάδας. Το κατασκευάζει η ΜΕΤΚΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2023.

Έργα Υποδομών Ελληνικού: 300 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργα δημιουγίας υποδομών στην επένδυση του Ελληνικού. Περιλαμβάνει τη δημιουργία δικτύων, δρόμων, αντιπλημμυρικά, εξυγιαντικά έργα και την υπογειοποίηση κατά 2,5χλμ της Λεωφόρου Ποσειδώνος. Κατασκευάζει η ΑΒΑΞ. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Lamda Development. Υπεγράφη το 2022.

Riviera Tower: 350 εκατ. ευρώ. Αφορά την κατασκευή του υψηλότερου κτιρίου της χώρας και βρίσκεται στο χώρο της επένδυσης του Ελληνικού. Κατασκευάζεται από το σχήμα INTRAKAT-BOUYGUES. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Lamda Development. Υπεγράφη το 2023 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026.

Logistics Center Ασπρόπυργος: 300 εκατ. ευρώ. Μεγάλο έργο που είναι σε εξέλιξη από την HIG Capital. Δημιουργείται ένα από τα μεγαλύτερα Logistics Centers το οποίο θα διαθέτει και το δικό του λιμάνι, ενώ θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο, εμπορικούς χώρους, γραφεία, αποθήκες κ.α. Εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει σταδιακά την περίοδο 2025-2026.

Data Centers Σπάτα. 1 δισ. ευρώ.  Αφορά την κατασκευή/ανάπτυξη τριών (3) νέων Data Centers (Κέντρων Δεδομένων) στην περιοχή της Αττικής από την Microsoft. Ένα στην περιοχή των Σπάτων και δύο στην περιοχή του Κορωπίου, και όλα μαζί θα βρίσκονται σε λειτουργική σχέση μεταξύ τους. Ωστόσο, η δυναμικότητα του Κέντρου Δεδομένων στα Σπάτα (19,2 MW) θα είναι η διπλάσια από αυτή των Κέντρων Δεδομένων που θα εγκατασταθούν στο Κορωπί (9,6 MW). Tα έργα εκτελεί το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-RENCO.

Πελοπόννησος-Δυτική Ελλάδα

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: 310 εκατ.ευρώ. Το έργο υλοποιεί η Ολυμπία Οδός  και είναι είναι σε εξέλιξη.  Την κατασκευή έχουν αναλάβει τμηματικά οι: ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται για το 2025 και σήμερα η πρόοδος είναι πάνω από 50%. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπεγράφη το 2022.

Οδικός Άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: 312 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ που εκτελείται στη Μεσσηνία και θα βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή. Θεωρείται ως η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Κατασκευάζεται από το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπεγράφη το 2023.

Ήπειρος-Ιόνια Νησιά-Δυτική Μακεδονία

Βόρειο Τμήμα αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 Καλαμπάκα-Εγνατία: 442 εκατ. ευρώ. Τμήμα του έργου είναι και στη Θεσσαλία. Έργο είναι σε εξέλιξη που ολοκληρώνει στο σύνολο του τον αυτοκινητόδρομο Ε65 από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2026. Το κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2021.

Φωτοβολταϊκό Πάρκο 550 MW Πτολεμαϊδα: 216εκατ.ευρώ. Σε φάση έναρξης κατασκευής. Το κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ. Η ολοκλήρωση της κατασκευής του τοποθετείται το 2025. Υπεγράφη το 2023.

Θεσσαλία-Κεντρική Μακεδονία-Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης: 480εκατ.ευρώ: Το έργο-ΣΔΙΤ  είναι σε φάση κατασκευής. Εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2027. Το έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2022.

Βασική Γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης: 1,1 δισ.ευρώ: Πρόκειται για το παλαιότερο έργο υποδομής της λίστας με πολυετείς καθυστερήσεις ακι το μοναδικό με χρηματοδότηση από τρία συνεχόμενα ΕΣΠΑ. Ετοιμάζεται να λειτουργήσει τον προσεχή Νοέμβριο. Το κατασκευάζει το σχήμα  ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Υπεγράφη το 2006.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλάδος 25ης Μαρτίου-Μίκρα: 500εκατ.ευρώ: Το έργο είναι σε προχωρημένη κατασκευή. Εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2025. Το κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Υπεγράφη το 2012.

ThessINTEC. To πρώτο μεγάλο κέντρο καινοτομίας της χώρας. Αρχική επένδυση 100 εκατ. ευρώ ενώ μελλοντικά εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν και άλλες. Σε αυτή τη φάση θα γίνει τριπλή επένδυση για το κτίριο του ThessINTEC, κτίρια του ΕΚΕΤΑ και Ισραηλινού Fund.

Νέα Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής Κομοτηνής: 375 εκατ. ευρώ. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι δοκιμές που πραγματοποιούν οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής «Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής» μικτής ισχύος 877 MW. Θα λειτουργήσει το 2025.

Νέα Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης: 400 εκατ. ευρώ. Στο έργο συμμετέχουν ΔΕΗ με ποσοστό 51%, ΔΕΠΑ Εμπορίας με ποσοστό 29% και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου με ποσοστό 20%, Το έργο που θα είναι ονομαστικής ισχύος 840MW και αναμένεται να γίνει η πιο αποδοτική μονάδα της χώρας,

Σε ξεχωριστή θέση είναι η δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος  με μνημόνιο με το υπουργείο Υγείας  για την ανέγερση 3 νέων νοσοκομείων: το νέο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης και το νέο Νοσοκομείο Παίδων στη Θεσσαλονίκη. Το κόστος ανέρχεται σε περίπου 440 εκατ. ευρώ. Τα έργα εκτελεί η ΑΒΑΞ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα