κείμενο από το ypodomes.com
Το θέμα της εμπλοκής της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων μας έχει απασχολήσει πολύ το 2011. Είναι γεγονός πως το πρόβλημα αγγίζει σχεδόν το σύνολο της Κεντρικής, Δυτικής και Νότιας Ελλάδας και φέρνει πίσω την ανάπτυξη.
Η δημοσκόπηση του ypodomes.com έγινε με σκοπό να αποτυπώσει τις απόψεις των αναγνωστών του για το θέμα και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το αποτέλεσμα του. Σε σύνολο 254 απαντήσεων στις 4 ερωτήσεις που τέθηκαν είχαμε συντριπτικές απαντήσεις που δείχνουν και την γνώμη των αναγνωστών. Στην 4η ερώτηση είχαμε διασπορά των απαντήσεων.
Ας δούμε όμως τα αποτελέσματα αναλυτικά:
Η πρώτη ερώτηση ήταν: «Ποιά θεωρείτε ότι είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα»;
Εδώ η συντριπτική πλειοψηφία των απαντήσεων σε ποσοστό 81% θεωρεί ότι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση των έργων. Σε ποσοστό 38% θεωρούν ότι πρόβλημα αποτελεί και η ασφάλεια καθώς τα μισοτελειωμένα έργα ενέχουν κινδύνους. Έκπληξη αποτελεί το γεγονός πως μόλις τρίτο σε ποσοστό 26% θεωρείται, στην άτυπη αυτή δημοσκόπηση, σαν πρόβλημα τα διόδια (πλήρης απάντηση: είναι πολύ ακριβά και το σύστημα πρέπει να αλλάξει). Σε ποσοστό μόλις 2% θεωρήθηκε ως πρόβλημα η χάραξη των δρόμων και η καταστροφή της φύσης και του περιβάλλοντος από την κατασκευή τους.
Η δεύτερη ερώτηση ήταν: «Ποιά είναι η γνώμη σας για το υπάρχον σύστημα και ύψος των διοδίων;» που στοχεύει στην διαπίστωση για το δικαιότερο σύστημα καταβολής διοδίων.
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο πως δεν τα ακριβά διόδια δεν ήταν η δημοφιλέστερη απάντηση αλλά η τρίτη ουσιαστικά δείχνοντας ότι το κοινό του ypodomes.com θεωρεί πως πρέπει να είναι δικαιότερο. Έτσι σε ποσοστό 44% (ισοψήφησαν 2 απαντήσεις) οι αναγνώστες μας θεωρούν πως α) το σύστημα πρέπει να αλλάξει (με τη χρήση ηλεκτρονικών διοδίων, βινιέτας κλπ) και β) τα διόδια είναι ακριβά και το σύστημα πρέπει να αλλάξει γιατί δεν είναι δίκαιο.
Σε ποσοστό 10% θεωρήθηκε ως συνολικό μειονέκτημα το γεγονός ότι τα διόδια είναι πολύ ακριβά. Ένα πολύ μικρό ποσοστό της τάξεως του 2% θεωρεί δεν χρειάζεται καμία αλλαγή, ούτε στο σύστημα ούτε στο αντίτιμο.
Η τρίτη ερώτηση ήταν: «Ποιό σύστημα διοδίων θεωρείτε ότι πρέπει να εφαρμοστεί στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους;» που εξειδικεύει την ερώτηση για το προτιμητέο σύστημα χρέωσης και ύψους των διοδίων.
Η δημοφιλέστερη απάντηση με το συντριπτικό 85% απάντησε πως θεωρεί ως καλύτερο σύστημα τα ηλεκτρονικά διόδια (μηχανισμός στην είσοδο και την έξοδο του δρόμου για τον ακριβή υπολογισμό των χιλιομέτρων). Οι υπόλοιπες απαντήσεις κινήθηκαν σε πολύ χαμηλά ποσοστά καθώς με ποσοστό 5% θεωρούν την βινιέτα ως καλύτερο σύστημα, ένα 4% προτιμά το σημερινό σύστημα διοδίων ενώ υπάρχει και ένα 5% που θέλει να καταργηθούν τα διόδια.
Η τέταρτη ερώτηση ήταν: «Σε ποιόν αυτοκινητόδρομο θεωρείτε ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα για να ολοκληρωθεί;» και θέλαμε να διαπιστώσουμε σε ποιο αυτοκινητόδρομο δίνουν μεγαλύτερη σημασία ως προς την ολοκλήρωση της κατασκευής τους.
Η δημοφιλέστερη απάντηση σε ποσοστό 40% θεωρεί ότι πρέπει να προηγηθεί η Ολυμπία Οδός ενώ δεύτερη σε προτιμήσεις με 33% θεωρεί ότι πρέπει να ολοκληρωθεί πρώτα η Ιόνια Οδός.
Από εκεί και πέρα σε πολύ μικρότερα ποσοστά οι επόμενες απαντήσεις: με 9% η ολοκλήρωση του Αθήνα- Θεσσαλονίκη (Μαλιακός και έργα Τεμπών), με 7% η Κεντρική Οδός που συνδέει τη Λαμία με την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό, με 4% η Ανατολική Οδός που συνδέει την Κόρινθο και την Τρίπολη με την Καλαμάτα και τη Σπάρτη.
Με 3% οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, με 2% η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι και μόλις με 1% ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Πηγή: ypodomes.com
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 4 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου