Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Ο μελλοντικός σιδηρόδρομος περιλαμβάνει Σιδ. Εγνατία και Δυτικό Άξονα

κείμενο από το ypodomes.com
Φιλόδοξα είναι τα σχέδια της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών για τις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας, την ώρα που, ελέω κρίσης, η τρόικα κόβει γραμμές του σιδηροδρομικού δικτύου και οδηγεί σε απομόνωση από το χάρτη ολόκληρες περιοχές.

Παρά το γεγονός ότι η οικονομική συγκυρία δεν επιτρέπει την υλοποίηση φιλόδοξων σχεδίων για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, το υπουργείο Υποδομών διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναθεώρηση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, στην οποία προχωρά η ΕΕ, προκειμένου να διασφαλίσει ότι, έστω και μετά από 10 ή 20 χρόνια, θα έχει κατοχυρώσει τη χρηματοδότηση του σιδηροδρομικού σχεδιασμού της Ελλάδας.

Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη συνάντηση που είχε την εβδομάδα που πέρασε, στις Βρυξέλλες, με το γενικό διευθυντή Κινητικότητας και Μεταφορών της ΕΕ, M. Ruete, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χάρης Τσιόκας, έθεσε ως προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης τη σιδηροδρομική Εγνατία, που θα συνδέει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με αυτό της Ηγουμενίτσας.

Παράλληλα, για πρώτη φορά, πρότεινε τη δημιουργία των σιδηροδρομικών Δαρδανελλίων, γραμμή που θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τις χώρες του Ευξείνου Πόντου, έργο που, αν τελικά επιτευχθεί η συγχρηματοδότησή του, θα αποτελέσει την καλύτερη λύση για τις ευρωπαϊκές μεταφορές, μειώνοντας τα κόστη τους και τις αποστάσεις τους.

Στόχος της συνάντησης ήταν η διαπραγμάτευση και επίτευξη συμφωνίας για τη συγχρηματοδότηση των ελληνικών τμημάτων του πολυτροπικού δικτύου μεταφορών, αλλά και η προετοιμασία αναθεώρησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη συνάντηση επιβεβαιώθηκε η κατά προτεραιότητα ένταξη στο κεντρικό δίκτυο του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας), όπως και η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας (μέσω και παραλιακής χάραξης) και του δυτικού άξονα με προτεραιότητα τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα (Κοζάνη).

Ο βασικός αυτός κορμός διασφαλίζει τις εξόδους της χώρας προς Αλβανία, FUROM, Βουλγαρία και Τουρκία, αναδεικνύοντας τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για τη μετατροπή της σε διαμετακομιστικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης.


Από την Ήπειρο ως τη Θράκη
Με τον όρο «σιδηροδρομική Εγνατία» αναφερόμαστε σε ένα δίκτυο που προτείνεται να εκτείνεται από την Ήπειρο ως τη Θράκη και θα διέρχεται από τη δυτική, κεντρική και ανατολική Μακεδονία. Ο κεντρικός άξονας της σιδηροδρομικής Εγνατίας καθορίζεται από τα δύο άκρα του, δηλαδή δυτικά το λιμένα της Ηγουμενίτσας και ανατολικά το Πύθιο (τη συνοριακή διέλευση στα ελληνοτουρκικά σύνορα).

Στη σιδηροδρομική Εγνατία συμπεριλαμβάνονται οι γραμμές που εξυπηρετούν και άλλες περιοχές εκατέρωθεν του κεντρικού αυτού άξονα, όπως περιφέρειες (π.χ. τη Θεσσαλία), πόλεις στη Μακεδονία και τη Θράκη (π.χ. βόρειος Ν. Έβρου, Καβάλα) και πόλους έλξης μετακινήσεων (π.χ. ΒΙΠΕΘ).

Υφιστάμενο δίκτυο
Τo υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο εκτείνεται στη Μακεδονία και τη Θράκη και περιλαμβάνει τις γραμμές:

Φλώρινα - Κοζάνη - Έδεσσα - Πλατύ - Θεσσαλονίκη.
Λάρισα - Κατερίνη - Πλατύ - Θεσσαλονίκη.
Θεσσαλονίκη -Ειδομένη.
Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας - Σέρρες - Δράμα - Ξάνθη - Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη - ελληνοτουρκικά σύνορα - Ορμένιο.

Επομένως, το υφιστάμενο δίκτυο επιτρέπει μετακινήσεις από τη Φλώρινα και την Κοζάνη (στο δυτικό άκρο) ως τα ελληνοτουρκικά σύνορα (Πύθιο) και Ορμένιο (στο ανατολικό άκρο).


Πλεονεκτήματα του έργου
Με την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας θα συντομευτεί δραστικά ο χρόνος διαδρομής μεταξύ των πόλεων της δυτικής Μακεδονίας και της Αθήνας. Με την ολοκλήρωση των έργων σύνδεσης, οπότε θα υπάρχει πλήρης αξιοποίηση του άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης, η διαδρομή Καλαμπάκας - Κοζάνης θα διαρκεί 50 λεπτά και η διαδρομή Τρικάλων - Κοζάνης 1 ώρα.



Ο χρόνος διαδρομής Αθήνας - Κοζάνης μέσω Καλαμπάκας θα είναι 3 ώρες και 45 λεπτά, Αθήνας - Φλώρινας μέσω Καλαμπάκας 4 ώρες και 55 λεπτά και Αθήνας - Ιωαννίνων μέσω Καλαμπάκας 3 ώρες και 30 λεπτά.

Υπολογίζεται, επίσης, ότι κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας των τμημάτων του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα η μέση επιβατική κίνηση θα ανέρχεται:

στο τμήμα Ηγουμενίτσα - Κοζάνη σε περίπου 4.000 επιβάτες ημερησίως,
στο τμήμα Ιωάννινα - Ρίο σε 5.000 επιβάτες ημερησίως και
στο τμήμα Πάτρα - Καλαμάτα σε 1.500 επιβάτες ημερησίως.

Η συνδυασμένη λειτουργία του σιδηροδρόμου και των λιμανιών της χώρας εξασφαλίζει την οικονομική βιωσιμότητα των ενταγμένων έργων, αφού εκτιμάται ότι το εμπορευματικό έργο του ΟΣΕ, λόγω των νέων συνδέσεων το 2015, θα αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας τα 3 εκατομμύρια τόνο-χιλιόμετρα το χρόνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα