κείμενο από το ypodomes.com
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών έχει προτείνει στην κοινοπραξία Θερμαϊκή Οδός να καταβάλει το ελληνικό δημόσιο το 50% της αποζημίωσης με μετρητά και το υπόλοιπο 50% με ομόλογα αντίστοιχης σημερινής αξίας.
Όπως είναι φυσικό, η κοινοπραξία απέρριψε την πρόταση, απαιτώντας να πληρωθεί με μετρητά για το σύνολο του ποσού που έχει επιδικαστεί. Εντός των προσεχών ημερών και αφού εξετάσει τα δεδομένα και τις οικονομικές δυνατότητες που υπάρχουν, το υπουργείο αναμένεται να ορίσει τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει να πληρώσει την αποζημίωση.
Σημειώνεται ότι στην κοινοπραξία Θερμαϊκή Οδός συμμετέχουν με ποσοστό 50% τόσο ο όμιλος Ελλάκτωρ όσο και ο ελληνικών συμφερόντων ολλανδικός οίκος Archirodon.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης ήταν ύψους 475 εκατ. ευρώ και ανατέθηκε στην κοινοπραξία Θερμαϊκή Οδός τον Οκτώβριο του 2006. Λίγο μετά την εγκατάσταση των εργοταξίων, κάτοικοι της Θεσσαλονίκης υπέβαλαν προσφυγές κατά του έργου, με αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες μέχρις ότου αποφανθεί το ΣτΕ.
Στο μεταξύ, απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ακύρωσε τη μέθοδο κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας, προκρίνοντας διαφορετικό τρόπο για τη δημιουργία της σήραγγας και αλλάζοντας ουσιαστικά τους όρους της υπογραφείσας σύμβασης.
Τα σοβαρά αυτά εμπόδια και ταυτόχρονα η απροθυμία του υπουργείου Δημοσίων Έργων να διευθετήσει τις εκκρεμότητες προκειμένου το έργο να ξεμπλοκαριστεί οδήγησαν την κατασκευάστρια κοινοπραξία και τις χρηματοδότριες τράπεζες στην απόφαση να καταγγείλουν τη σύμβαση και να διεκδικήσουν την ανάλογη αποζημίωση.
Το διαιτητικό δικαστήριο επιδίκασε τελικά το συνολικό ποσό των 73 εκατ. ευρώ (67,8 εκατ. ευρώ η κύρια αποζημίωση και περίπου 5 εκατ. ευρώ επιμέρους αποζημιώσεις), το οποίο και οφείλει να καταβάλει το προσεχές διάστημα το ελληνικό δημόσιο στους δύο κατασκευαστικούς.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 4 εβδομάδες
2 σχόλια:
Έχω γράψει, είχα γράψει ότι τα φαραωνικά έργα εκτός του ότι είναι πανάκριβα, τελικά δεν αποφέρουν και τα οφέλη τα οποία μας υπόσχονται...Πολύ καλύτερη και οικονομικότερη λύση θα ήταν μια προέκταση προς την θάλασσα κατά 30 έως 50 m της παλαιάς παραλίας, με κατασκευή κρηπιδώματος όμοιο με το σημερινό (με μαρμαρόπλακες κ.λ.π.), δημιουργία ισόπεδων κόμβων σε όλες τις κάθετες (Ιω. Δραγούμη, Αγίας Σοφίας), ώστε να περιοριστούν οι σηματοδότες και δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτροκίνητου δικτύου ελαφρύ προαστιακού μετρικού σιδηροδρόμου διπλής γραμμής, ο οποίος θα δύναται να κινείται από τα δυτικά (Λαχανόκηποι - Δενδροπόταμος έως τον μελλοντικό σταθμό του μετρό στην Μίκρα. Και κάτι για την εξωτερική περιφερειακή που μας μακετοπαρουσίασε ο Μαγκριώτης: Οπωσδήποτε η μελέτη της εξ. περιφερειακής Θεσσαλονίκης οφείλει να περιλαμβάνει και διάδρομο για μελλοντική κατασκευή διπλής σιδ/κης γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου. Η λύση αυτή θα δώσει την δυνατότητα της κατασκευής ακτινικής επέκτασης σιδ/κου δικτύου προς Λαγκαδά, προς Σέρρες απευθείας, προς Σταυρό - Ασπροβάλτα, προς Χαλκιδική, προς Επανομή - Μηχανιώνα. Η λύση αυτή θα είναι δυνατόν να ορίσει και ένα Συγκοινωνιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης - Συ.Κε.Θ. στην περιοχή των Διαβατών. Έτσι οι συρμοί που προέρχονται από Ανατολική Μακεδονία ή το εξωτερικό δε θα χρειάζεται να παλινδρομούν προς το Σ.Σ. Θεσσαλονίκης χάνοντας το λιγότερο 45 min...
Συ.Κε.Θ, χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
Δημοσίευση σχολίου