κείμενο από το ypodomes.com
Η πρώτη βόλτα στα υπόγεια του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι γεγονός και μάλιστα με διάρκεια 45 λεπτά πηγαίνε- έλα. Όχι, δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο και όχι, δεν άνοιξαν οι πύλες του για το κοινό (που τέτοια τύχη).
Κάποιοι λίγοι και τυχεροί (μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, φορείς, δημοσιογράφοι κ.α) είχαν την ευκαιρία να είναι από τους πρώτους ..μη εργαζόμενους- στο Μετρό Θεσσαλονίκης να ταξιδέψουν στην διαδρομή Ευκλείδης- Βιβλιοθήκη ΑΠΘ και να δουν το τεράστιο έργο που επιτελείται στον υπόγειο κόσμο του Μετρό.
Τα έργα Μετρό είναι από τα πολυπλοκότερα στον κόσμο. Γίνονται σε αστικό περιβάλλον, συχνά κορεσμένο. Πρέπει να ξεπεράσουν δυσκολίες που πολλοί δεν φαντάζονται. Πόσο μάλλον σε μία πόλη με ιστορία που μετρά σε χιλιάδες χρόνια.
Το μικρό θαύμα που συντελείται είναι σε εξέλιξη και αν όλα πάνε καλά σε 4 χρόνια από σήμερα οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πόλης θα μπορούν να χρησιμοποιούν την πρώτη γραμμή του Θεσσαλονικιώτικου Μετρό μετακινούμενοι από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον σταθμό Πατρικίου.
Οι «πρώτοι» ταξιδιώτες πάντως μετακινήθηκαν από το σταθμό Ευκλείδη και μέσω των σταθμών Φλέμινγκ και Αγία Σοφία (που ακόμα είναι χωρίς πλάκα οροφής) κατέληξαν στον σταθμό του Αριστολείου Πανεπιστήμιου.
Το βάθος στο οποίο γίνονται οι εργασίες είναι τα 20 μέτρα και οι δυσκολίες πάμπολλες. Τα τεχνικά μυαλά έχει χρειαστεί πολλές φορές να σπαζοκεφαλιάσουν για να βρουν λύσεις σε προβλήματα που οι μελέτες αγνόησαν, όπως τα περίφημα μπαλκόνια του σταθμού ΑΝΑΛΗΨΗ που λίγο έλλειψε να γίνουν θύματα των κατασκευών καθώς αγνοήθηκαν..
«Ιστορική στιγμή» χαρακτήρισε το «ταξίδι» στο εργοτάξιο του μετρό ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος. Η διοίκηση του «Μετρό Θεσσαλονίκης» ενημέρωσε τους δημοτικούς συμβούλους και τους φορείς της πόλης που παρευρέθηκαν εκεί, για το έργο, την εξέλιξή του και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά.
Τα επίπεδα των σταθμών στη Θεσσαλονίκη είναι τέσσερα: στο πρώτο επίπεδο (αυτό που είναι και το πιο κοντινό στην επιφάνεια) θα βρίσκονται τα εκδοτήρια. Στο επίπεδο -2 και -3 θα βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της εταιρείας ενώ στο -4 επίπεδο θα βρίσκονται οι αποβάθρες.
Σε αντίθεση με το Μετρό της Αθήνας το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι πιο ασφαλές διαθέτοντας σταθμούς με κεντρική αποβάθρα και γραμμές εκατέρωθεν της. Σε όλους του σταθμούς θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση του συρμού και εφόσον αυτό έχει σταματήσει.
Κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες για την εξυπηρέτηση όλων των πολιτών ακόμα και αυτών που ανήκουν σε πιο ευαίσθητες κατηγορίες για να μπορούν άνετα να κινούνται προς και μέσα στους σταθμούς (ΑμΕΑ, ηλικιωμένοι κλπ).
Οι μετροπόντικες είναι τα «καμάρια» του Μετρό και μάλιστα πήραν και ποντιακά ονόματα, αυτά του Γιωρίκα και του Κωστίκα. Έχουν διανύσει τη μισή απόσταση και τώρα ξεκινούν και πάλι για τη συνέχεια του ταξιδιού τους που δεν θα τελειώσει πριν το 2012.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 4 εβδομάδες
1 σχόλιο:
Τα ονόματα Κωστίκας και Γιωρίκας ήταν υποτίθεται του Καραμανλή και του Σουφλιά. Από τις πρώτες αλλαγές που είδα όταν άλλαξε η κυβέρνηση ήταν η αλλαγή των ονομάτων σε ΤΒΜ1 και ΤΒΜ2 στο site ametro.gr :-) και τα ονόματα δεν χρησιμοποιούνται πλέον.
Όσον αφορά τη "βόλτα", δεν διέφερε πολύ όσον αφορά την πρόοδο του έργου από το να περπατήσει κανείς μέσα στη σήραγγα. Η επιδομή ΔΕΝ είναι η τελική, αλλά αυτή που χρησιμοποιείται προσωρινά για εργοταξιακές ανάγκες, και εννοείται δεν έγινε χρήση κάποιου επιβατικού συρμού. Απλά για να μην νομίσει κανένας ότι πανε τόσο ειδυλλιακά τα πράγματα...
Δημοσίευση σχολίου