κείμενο από το ypodomes.com
Εποχές δύσκολες για τα έργα και ειδικά μέσα στις πόλεις. Σε αυτή την εποχή η Θεσσαλονίκη περνά στην αντεπίθεση και μετατρέπεται γρήγορα σε πόλη εργοτάξιο, με αρκετές αλλαγές στην εμφάνιση της.
Μέσα στο 2011 οι Θεσσαλονικείς είδαν να επεκτείνονται τα έργα του Μετρό ανατολικά και να αυξάνεται η εργασία στα εργοτάξια του κέντρου. Τα εργοτάξια θα παραμείνουν για τουλάχιστον 4 χρόνια ακόμα. Μέσα στο καλοκαίρι ξεκίνησαν τα έργα της ανάπλασης της Νέας Παραλίας που θα ενοχλούν με τις εργασίες τους τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2014.
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ
Αυτές τις μέρες 3 ακόμα έργα ξεκίνησαν: τα έργα διαπλάτυνσης της οδού Μοναστηρίου στο Κορδελιό που θα κρατήσουν 2 χρόνια, η ανάπλαση της οδού Κατσιμίδη ενώ έγινε και η πιλοτική πεζοδρόμηση της οδού Αγίας Σοφίας στο κέντρο. Είναι αστικά έργα τα οποία θα συμβάλλουν στην αλλαγή της γενικότερης εικόνας της πόλης.
Επίσης θέμα ημερών είναι να ξεκινήσουν τα έργα επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της πόλης, τα οποία θα ολοκληρωθούν το 2015. Μέχρι το τέλος του έτους στην συμβολή της Εθνικής Οδού με την Εσωτερική Περιφερειακή θα ξεκινήσει το μεγάλο έργο του Ανισόπεδου Κόμβου Κ16 έργο αξίας 150 εκ. ευρώ, το οποίο θα διαρκέσει μέχρι το 2014-2015.
ΕΡΧΟΝΤΑΙ
Εκτός από αυτά ήδη δρομολογημένα έργα η Θεσσαλονίκη θα έχει τη χαρά να δει και άλλα εργοτάξια μέσα στο 2012. Μέχρι το καλοκαίρι ίσως να έχουμε τον ανάδοχο της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά και μέχρι την Μίκρα, ένα έργο που θα διαρκέσει τουλάχιστον 5 χρόνια.
Επίσης θα ξεκινήσουν τα υπόλοιπα εργοτάξια της βασικής γραμμής του Μετρό σε Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Μέσα στο 2012 θα δούμε να ξεκινούν τα έργα για την Μαρίνα που θα βρίσκεται στον Α` προβλήτα του λιμανιού 200 μέτρα από την πλατεία Αριστοτέλους ενώ θα γίνουν και τα έργα για την κατασκευή των 4 σταθμών της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας που αναμένεται να λειτουργήσει σε ένα χρόνο από σήμερα περίπου.
Εδώ και χρόνια στην πόλη υπάρχουν δικαιολογημένα παράπονα για την εγκατάλειψη των υποδομών στην πόλη και την παντελή απουσία νέων. Τώρα στην πόλη πολλά από τα σημαντικότερα σημεία της θα είναι εργοτάξια με σκοπό την αλλαγή της εικόνας της πόλης και την ανάδειξη της ως Μητρόπολης της Ευρώπης.
Το ζητούμενο φυσικά δεν είναι ο εφησυχασμός αλλά η περαιτέρω ανησυχία των φορέων της πόλης. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολλά ακόμα για να μπορεί να αλλάξει και αυτό δεν πρόκειται να γίνει με αποσπασματικά έργα. Τώρα είναι ευκαιρία να πολλαπλασιαστούν οι δράσεις, το κέντρο να γίνει σημείο αναφοράς και όχι μετακίνησης και παρκαρίσματος, τα μέσα σταθερής τροχιάς να επιβληθούν στην πόλη και να ξαναγίνει φιλική με τους πολίτες και τους επισκέπτες της.
Ο ρόλος εξάλλου της Θεσσαλονίκης είναι αυτός της ισχυρής παρουσίας στα κέντρα, αντίβαρο της Αθήνας και πόλος ανάπτυξης και δημιουργίας. Τα έργα που αυτή την στιγμή υπάρχουν αλλά και αυτά που θα έρθουν θα πρέπει να αντιμετωπιστούν όχι σαν πρόβλημα αλλά σαν ευκαιρία. Ευκαιρία για ένα καλύτερο μέλλον που θα βοηθήσει την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας καθώς δυνητικά καλυτερεύοντας την Θεσσαλονίκη καλυτερεύουμε και όλη τη Βόρεια Ελλάδα.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
1 σχόλιο:
"ενώ θα γίνουν και τα έργα για την κατασκευή των 4 σταθμών της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας που αναμένεται να λειτουργήσει σε ένα χρόνο από σήμερα περίπου": Το τονίζω, το γράφω, το υπογραμμίζω: Είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ λανθασμένη η δρομολόγηση αστικής θαλασσίας συγκοινωνίας στην Θεσσαλονίκη. Ποιος θα πάει στο καταχείμωνο να ανεμοδέρνεται, να βρέχεται να πάρει το καταμαράν να ταξιδέψει από την πλατεία Ελευθερίας για να πάει στη Νέα Κρήνη; Ποιος θα πάει νυχτιάτικα με 6 bf βαρδάρη (να μην γράψω με γαρμπή διότι η κατάσταση θα παραπέμπει σε ξεκαρδιστικό ανέκδοτο) να πάρει σκάφος για ποιο μέρος της Περαίας; Εκεί που θα σε περιμένει η συμμορία με τα Kalasnikof; Όταν δίπλα του έχει το λεωφορείο, έχει το στέγαστρό του και ταυτόχρονα δε χρειάζεται να πάρει...δραμαμίνες από το κούνημα του πλοίου; Η θαλάσσια συγκοινωνία έχει νόημα μόνον από τον μήνα Ιούνιο έως και τον Αύγουστο να εξυπηρετήσει του λουομένους, όπως και έκανε παλαιότερα η "Θεσσαλονίκη", ο "Αλέξης" και το τελευταίο πλοίο η "Ιουλία". Ας αφήσουν τις κοροϊδίες και ψιλικατζίδικα έργα οι αρμόδιοι κι ας πιάσουν να ασχοληθούν με έργα ουσίας:
1. επέκταση Μετρό από Πατρικίου προς Μίκρα και αεροδρόμιο,
2. επέκταση Μετρό προς Αμπελοκήπους, προς Τερψιθέα, προς Ηλιούπολη και Εύοσμο,
3. κατασκευή παραλιακού ελαφρύ προαστιακού μετρικού ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου διπλής γραμμής από Λευκό Πύργο έως και το συγκοινωνιακό κέντρο στην Μίκρα με ταυτόχρονη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου από το Μέγαρο Μουσικής έως την περιοχή του Φοίνικα. Θα ήταν δυνατόν η γραμμή να ξεκινά από τον Λιμένα και δυτικότερα αλλά χρειάζεται διαπλάτυνση του κρηπιδώματος της παλαιάς παραλίας και δεν γνωρίζω αν συμφωνεί η κουλτούρα της πόλης σε ένα τέτοιο - βλάσφημο - έργο!
4. κατασκευή προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου στο μέσον της εξωτερικής περιφερειακής οδού. Το τμήμα αυτό είναι δυνατό να λειτουργήσει και ως τμήμα της μελλοντικής σιδηροδρομικής Εγνατίας.
5. απαιτείται σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Λαγκαδά, με Γιαννιτσά και με την πόλη του Κιλκίς και όχι την Κρηστώνη. Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη βαρέων έργων υποδομής. Καλοί είναι οι κήποι και οι μενεξέδες αλλά μια σύγχρονη πόλη ορίζεται από τις υποδομές της και από την ποιότητα ζωής που προσφέρει στους κατοίκους της...
Δημοσίευση σχολίου