Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: το τμήμα Παραδείσια- Τσακώνα, το πιο δύσκολο έργο στην Ελλάδα!

κείμενο από το ypodomes.com
Την άνοιξη του 2012 θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία, από την Τσακώνα έως τον κόμβο της Σπερχογείας στο Praktiker - αν και στόχος του υπουργείου είναι να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του φετινής χρονιάς.

Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τον κόμβο του Καρέλια θα παραδοθεί του χρόνου, στο τέλος του καλοκαιριού. Το πολύπαθο Παραδείσια - Τσακώνα πάει για παράδοση το πρώτο τρίμηνο του 2012 με παράκαμψη στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, όπου θα κατασκευαστεί η μεταλλική τοξωτή γέφυρα. Στόχος είναι να παραδοθεί ολοκληρωμένο στο τέλος του ερχόμενου καλοκαιριού, αν και έχει συμβατική προθεσμία ως το τέλος Οκτωβρίου 2012. Ο κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη θα ολοκληρωθεί το 2013.

Ολα αυτά επισημάνθηκαν κατά τη διάρκεια χθεσινής αυτοψίας στα υπό κατασκευήν τμήματα του έργου, όπου ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης τόνισε την ανάγκη ολοκλήρωσης όλου του φυσικού αντικειμένου του έργου, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης, που περιλαμβάνει και τον περιμετρικό της Καλαμάτας. Η αυτοψία έγινε μετά από ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Τρίπολη. Πιο αναλυτικά:

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ - ΤΣΑΚΩΝΑ
Η στάση για ενημέρωση έγινε στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, όπου προβλέπεται η κατασκευή της μεταλλικής τοξωτής γέφυρας. Ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Μελετών Εργων Παραχώρησης Πελοποννήσου στο υπουργείο Υποδομών Γιάννης Καρνέσης είπε ότι είναι το πιο δύσκολο έργο που γίνεται στην Ελλάδα.

Μίλησε για χάραξη σε εξαιρετικά επικίνδυνο έδαφος, σε περιοχή με νερά, και παρατήρησε πως τέτοια γέφυρα μπορεί να συγκριθεί μόνο με τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Εκτίμησε ότι το πολύπαθο έργο θα παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2012 με παράκαμψη, και ολοκληρωμένο με τη μεταλλική τοξωτή γέφυρα στο τέλος καλοκαιριού του 2012.

Ενημέρωσε ότι η κατασκευή της γέφυρας επηρεάζεται και από τον άνεμο, διευκρινίζοντας πως οι πύργοι ύψους 75 μέτρων απαιτούν πρόσθετα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων.

Ο κ. Καρνέσης διαβεβαίωσε πως γίνεται ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν, γιατί το έργο αυτό, το Παραδείσια - Τσακώνα το χρωστάει το Ελληνικό Δημόσιο στους πολίτες της Μεσσηνίας. Ανέφερε ότι μελετάται η παράκαμψη, αλλά παραδέχτηκε πως δεν έχει εγκριθεί. Εκτίμησε ότι είναι εφικτός ο στόχος της ολοκλήρωσης με βάση το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε, λόγω της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ.

Ο περιφερειάρχης Π. Τατούλης είπε ότι είναι πολύ σημαντικό το χρονοδιάγραμμα και ότι το έργο θα δοθεί στους συμπολίτες μας και στη γενικότερη αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας. Επεσήμανε δε πως «αφού εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, δε χωράει καμία πιθανότητα οποιασδήποτε σκέψης να μην έχει τη στόχευση της ολοκλήρωσης το έργο (και ο περιμετρικός της Καλαμάτας). Είναι κατανοητό και στην πολιτική ηγεσία και στους υπηρεσιακούς».

Ο εργοταξιάρχης Γιώργος Τσίρμπας παρατήρησε ότι με την έγκαιρη χρηματοδότηση το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί στις προθεσμίες. Ο έτερος εκπρόσωπος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας Νίκος Ντονάς παρατήρησε ότι οι εταιρείες έχουν χρηματοδοτήσει το έργο με 25 εκ. ευρώ, περιμένοντας τη χρηματοδότηση, και πως η δραστηριοποίηση το καλοκαίρι ήταν πολύ μεγάλη σε αντίθεση με τη χρηματοδότηση.

Επεσήμανε ότι ήταν άθλος που το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και ενημέρωσε πως «ξεκινήσαμε να κόβουμε στο εργοστάσιο τα κομμάτια για τα μεταλλικά τόξα της γέφυρας».

ΠΑΛΙΑ ΚΟΙΤΗ ΠΑΜΙΣΟΥ
Κατευθείαν από το Παραδείσια - Τσακώνα, η αυτοψία συνεχίστηκε στον αυτοκινητόδρομο στα όρια της Μεσσηνίας, από την Τσακώνα, με πέρασμα από τον νέο κόμβο της Αλλαγής. Μια πρώτη στάση έγινε μετά το κατ-εντ-κάβερ στα Τσουκαλέικα και ακολούθησε στάση κι ενημέρωσε αμέσως μετά τη γέφυρα στην παλιά κοίτη Παμίσου.

Ο εκπρόσωπος του "Μορέα" Αλέξανδρος Γεωργόπουλος παρατήρησε ότι «ίσως έχουμε πάει λίγο πίσω σ? αυτό το κομμάτι, γιατί πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Είναι επισφαλή τα εδάφη μεταξύ των δύο γεφυρών στην παλιά και τη νέα κοίτη».

Ο κ. Καρνέσης υπενθύμισε ότι αρχικά μελετιόταν η ανατολική χάραξη του δρόμου πάνω από τον Αγιο Φλώρο, αλλά αυτό ήταν casus belli για τους τοπικούς φορείς, γιατί ήταν κοντά στις πηγές. Ετσι μελετήθηκε η πεδινή χάραξη που είναι βάλτος κι ενημέρωσε πως τοποθετήθηκαν χαλικοπάσσαλοι και στραγγιστήρια, ότι υπάρχει παρακολούθηση και διαβεβαίωσε πως «οι μετρήσεις δε δείχνουν καμία ανησυχία».

Επιβεβαίωσε ότι δόθηκε να μην επισπευστεί η κατασκευή σ? αυτό το κομμάτι, για το θέμα των καθιζήσεων, με την προοπτική, με στόχο να δοθεί στο τέλος του χρόνου έως το Praktiker.

«Ανοιξη του 2012», είπε ξεκαθαρίζοντας τα πράγματα ο κ. Γεωργόπουλος. Τονίστηκε ότι υπάρχει και ο αγωγός καυσίμων της Αεροπορίας μεταξύ Θουρίας - Μικρομάνης, όπου πρέπει να είναι σίγουροι ότι δε θα υπάρχει πρόβλημα.
Στο ερώτημά μας αν με την παράδοση του αυτοκινητόδρομου στη Μεσσηνία, έως το Praktiker, θα πληρώνουμε στα διόδια Πηδήματος, ο κ. Καρνέσης αρχικά είπε ότι «θα μπαίνουμε και θα πληρώνουμε, προβλέπεται από τη σύμβαση».

Στην παρατήρηση του κ. Τατούλη πως τα διόδια θα πληρώνονται με πλήρη ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της παραχώρησης, ο κ. Καρνέσης παραδέχτηκε ότι πληρωμή διοδίων προβλέπεται για κατασκευή μέχρι και τον κόμβο του Νέδοντα, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης.

Διαφωνία μεταξύ υπουργείου και "Μορέα" προέκυψε και για τα διόδια Λεύκτρου (Βελιγοστής) στο Παραδείσια - Λεύκτρο, όπου ο κ. Καρνέσης είπε ότι είναι ευθύνη του παραχωρησιούχου που δε λειτουργούν, γιατί δεν έχει έτοιμη τη συναρμογή, τα 50-100 μέτρα σύνδεσης με το Παραδείσια - Τσακώνα στα σύνορα Μεσσηνίας - Αρκαδίας. Η άποψη αυτή προκάλεσε την αντίδραση του κ. Γεωργόπουλου, καθώς ο "Μορέας" υποστηρίζει ότι τα συγκεκριμένα διόδια δεν μπορούν να λειτουργήσουν γιατί δεν έχει τελειώσει το Παραδείσια - Τσακώνα, που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο.

Ο κ. Τατούλης σημείωσε ότι υπάρχει πρόοδος του έργου, του αυτοκινητόδρομου κι ενημέρωσε πως στη σύσκεψη συζήτησαν και για τα αντιπλημμυρικά έργα στον αυτοκινητόδρομο, σε παράπλευρους και κάθετους δρόμους, επειδή μπαίνουμε στο χειμώνα. Η αυτοψία ολοκληρώθηκε στον υπό κατασκευή κόμβο του Praktiker.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα