Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Πάτρα: η πιο αδικημένη μεγάλη πόλη της Ελληνικής Περιφέρειας

κείμενο από το ypodomes.com
Πάτρα. Η πρωτεύουσα της Δυτικής Ελλάδας, κάποτε της Πελοποννήσου. Η πύλη προς τη Δυτική Ευρώπη. Μία πόλη με πληθυσμό που αγγίζει τις 300.000 και γνωστή για το καρναβάλι και τον φοιτητόκοσμο της.

Μέχρι τώρα η Πάτρα, μία από τις 3 μεγαλύτερες πόλεις της Περιφέρειας (Λάρισα-Πάτρα- Ηράκλειο) μπορούμε να πούμε ότι δίκαια παίρνει τη σκυτάλη από τη Θεσσαλονίκη και έχει να παραπονεθεί για πολλά. Μπορεί να είναι από τις μεγαλύτερες Ελληνικές πόλεις με τεράστια ειδική αξία αλλά δεν αντιμετωπίζεται αναλόγως.

Οι υποδομές της πόλης μπορούν εύκολα να χαρακτηριστούν ανεπαρκείς. Οι Συγκοινωνίες, οι δρόμοι, ο Σιδηρόδρομος, το πράσινο είναι όλα σε πλήρη αποτυχία. Τι και αν η πόλη συνεχώς διευρύνεται; Το πρόβλημα παραμένει και κανείς μέχρι τώρα δεν βγαίνει αν βάλει «πλάτη» και να διεκδικήσει αυτά που η πόλη δικαιωματικά δικαιούται.

Η Πάτρα στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ήταν μια πολλά υποσχόμενη πόλη και πολλές μεγάλες υποδομές ξεκινούσαν. Με την οικονομική κρίση κατέρρευσαν σχεδόν όλα τα έργα με επίκεντρο την πόλη κάνοντας ζημιά αντί για καλό..

ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Η Πάτρα μέσα στην πόλη έχει όλα τα κακά των Περιφερειακών πόλεων. Ασφυκτική δόμηση, ελάχιστοι έως μηδενικοί ελεύθεροι χώροι και χώροι πρασίνου, πεζοδρόμια στενά, δρόμοι φτιαγμένοι για άλλη εποχή..

Ακόμα περιμένουν στην πόλη την ολοκλήρωση της κάλυψης του χείμαρρου Διακονιάρη, την σύνδεση με το νέο λιμάνι, την μίνι περιμετρική, τις Παραγλαύκιες αρτηρίες. Η μεγάλη πληγή όμως είναι η Ολυμπία Οδός.

Ο Αυτοκινητόδρομος που με κέντρο την Πάτρα θα μετέτρεπε την πόλη σε Μητρόπολη της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας παραμένει μισοφτιαγμένος, έρμαιο της κρίσης και των συμφερόντων, εταιρειών, τραπεζών και του Ελληνικού Δημοσίου.

Σύμφωνα με τα πρώτα χρονοδιαγράμματα μέσα στο 2012 θα ήταν έτοιμος ο δρόμος μέχρι την Πάτρα και τον Πύργο. Τώρα παρακαλάμε να ξεκινήσουν τα έργα το 2012 με χρόνο ολοκλήρωσης ..όταν ελεήσει το Τραπεζικό Σύστημα.

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Η Πάτρα παρά το μέγεθος της εξυπηρετείται από αστικά ΚΤΕΛ. Παρά τις διαμαρτυρίες και τις γκρίνιες παραμένει σε ένα απαρχαιωμένο μοντέλο που εξυπηρετεί λίγους και ταλαιπωρεί πολλούς. Θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης και να δημιουργηθεί ένας ιδιωτικός οργανισμός συγκοινωνιών που να προσφέρει μοντέρνες συγκοινωνίες.

Οι Πατρινοί περιμένουν τις υποσχέσεις που τους έταξαν. Οι εξαγγελίες για την ανάπτυξη συστήματος Τραμ στην πόλη ξεκίνησε ως φήμη, σοβάρεψε, έγινε μελέτη. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι έστω και οριακά, το Τραμ μπορεί να επιβιώσει εμπορικά στην Αχαϊκή πρωτεύουσα.

Αντ` αυτού η υπόθεση Τραμ είναι σαν την τρύπα του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ένα ανέκδοτο μεταξύ των πολιτών. Καμία εξέλιξη, καμία ενημέρωση. Σε αναμονή..

ΛΙΜΑΝΙ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Η Πάτρα έχει ένα καλό και ένα κακό. Το καλό είναι ότι απέχει 2 ώρες δρόμο από την Αθήνα. Το κακό είναι ..ότι απέχει ο 2 ώρες δρόμο από την Αθήνα. Είναι οξύμωρο αλλά η σχέση της Πάτρας με την Αθήνα λόγω απόστασης είναι ταυτόχρονα κερδοφόρα και ζημιογόνα.

Στο θέμα του λιμανιού είναι κερδοφόρα καθώς η εγγύτητα της πόλης με την Ιταλία την κάνει να τρέχει τα θέματα του λιμανιού. Το νέο λιμάνι από το καλοκαίρι επιτέλους λειτουργεί, όαση στα σταματημένα έργα. Δημοπρατήθηκε η σύνδεση μέσω ανισόπεδου κόμβου του λιμανιού με τον Αυτοκινητόδρομο και η σύνδεση με την πόλη μέσω Διακονιάρη δημοπρατείται οσονούπω.

Στο Σιδηρόδρομο είναι ζημιογόνο. Υποτιμήθηκε η απόσταση με την Αθήνα και τα 115 χιλιόμετρα από το Κιάτο που έχει φτάσει ο σύγχρονος ηλεκτροκίνητοε Σιδηρόδρομος φαίνεται ότι θα χρειαστεί πολλά χρόνια να καλυφθούν και να φτάσει ξανά τρένο στην πόλη.

Είναι απαράδεκτο η Πάτρα με τον πληθυσμό και το λιμάνι που διαθέτει να βρίσκεται εκτός Σιδηρόδρομου, τελευταία στην αναβάθμιση του μέσου. Εδώ και χρόνια ο Σταθμός στην πόλη προσφέρει υπηρεσίες ..καφετέριας. Το ..έγκλημα που έκαναν στην Πάτρα είναι ότι ζήτησαν υπογειοποίηση και την ενέκριναν..

Τώρα το ..έγκλημα αυτό μεταφράζεται σε χρόνια αναμονής καθώς δεν διαθέτει κονδύλια το Υπουργείο κρίνοντας ότι είναι τεράστιο το ποσό, άρα Σιδηρόδρομος και Πάτρα παραμένουν χωριστά..

Το θέμα του Αεροδρομίου είναι επίσης ζημιογόνο καθώς η λειτουργία του Άραξου σαν πολιτικό αεροδρόμιο δεν φαίνεται ότι προχωρά. Η απόσταση των 215 χλμ της Πάτρας από την Αθήνα είναι ακριβώς η απόσταση που «κόβει» την υπόθεση του αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή. Ακόμα και στην Τρίπολη συζητούν για πολιτικό αεροδρόμιο ενώ στην Πάτρα ούτε λόγος, μηδενίζοντας τις πιθανότητες να μπει η Πάτρα στις πόλεις city-break της Ευρώπης.

Τελικά τι γίνεται στην Πάτρα; Έργα σταματημένα ναι , έργα σε μακέτα ναι , έργα που υποσχέθηκαν αλλά δεν έγιναν ποτέ ναι, αλλά έργα που να τελειώνουν και να αποδίδονται στους πολίτες όχι! Γιατί;

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Της Πάτρας δεν της φταίει κανείς άλλος παρά ο ίδιος ο κόσμος της.
Μια ζωή ΠΑΣΟΚ ψήφιζαν και μια ζωή Πασοκτζή Δήμαρχο είχαν. Επίσης μια ζωή νόμιζαν ότι είναι το αφαν κατέ της Ελλάδας.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα