Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Editorial: τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη αυξάνονται, ανάγκη για ακόμα περισσότερα έργα

κείμενο από το ypodomes.com
Εποχές δύσκολες για τα έργα και ειδικά μέσα στις πόλεις. Σε αυτή την εποχή η Θεσσαλονίκη περνά στην αντεπίθεση και μετατρέπεται γρήγορα σε πόλη εργοτάξιο, με αρκετές αλλαγές στην εμφάνιση της.

Μέσα στο 2011 οι Θεσσαλονικείς είδαν να επεκτείνονται τα έργα του Μετρό ανατολικά και να αυξάνεται η εργασία στα εργοτάξια του κέντρου. Τα εργοτάξια θα παραμείνουν για τουλάχιστον 4 χρόνια ακόμα. Μέσα στο καλοκαίρι ξεκίνησαν τα έργα της ανάπλασης της Νέας Παραλίας που θα ενοχλούν με τις εργασίες τους τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2014.

ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ
Αυτές τις μέρες 3 ακόμα έργα ξεκίνησαν: τα έργα διαπλάτυνσης της οδού Μοναστηρίου στο Κορδελιό που θα κρατήσουν 2 χρόνια, η ανάπλαση της οδού Κατσιμίδη ενώ έγινε και η πιλοτική πεζοδρόμηση της οδού Αγίας Σοφίας στο κέντρο. Είναι αστικά έργα τα οποία θα συμβάλλουν στην αλλαγή της γενικότερης εικόνας της πόλης.

Επίσης θέμα ημερών είναι να ξεκινήσουν τα έργα επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της πόλης, τα οποία θα ολοκληρωθούν το 2015. Μέχρι το τέλος του έτους στην συμβολή της Εθνικής Οδού με την Εσωτερική Περιφερειακή θα ξεκινήσει το μεγάλο έργο του Ανισόπεδου Κόμβου Κ16 έργο αξίας 150 εκ. ευρώ, το οποίο θα διαρκέσει μέχρι το 2014-2015.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ
Εκτός από αυτά ήδη δρομολογημένα έργα η Θεσσαλονίκη θα έχει τη χαρά να δει και άλλα εργοτάξια μέσα στο 2012. Μέχρι το καλοκαίρι ίσως να έχουμε τον ανάδοχο της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά και μέχρι την Μίκρα, ένα έργο που θα διαρκέσει τουλάχιστον 5 χρόνια.

Επίσης θα ξεκινήσουν τα υπόλοιπα εργοτάξια της βασικής γραμμής του Μετρό σε Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.

Μέσα στο 2012 θα δούμε να ξεκινούν τα έργα για την Μαρίνα που θα βρίσκεται στον Α` προβλήτα του λιμανιού 200 μέτρα από την πλατεία Αριστοτέλους ενώ θα γίνουν και τα έργα για την κατασκευή των 4 σταθμών της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας που αναμένεται να λειτουργήσει σε ένα χρόνο από σήμερα περίπου.

Εδώ και χρόνια στην πόλη υπάρχουν δικαιολογημένα παράπονα για την εγκατάλειψη των υποδομών στην πόλη και την παντελή απουσία νέων. Τώρα στην πόλη πολλά από τα σημαντικότερα σημεία της θα είναι εργοτάξια με σκοπό την αλλαγή της εικόνας της πόλης και την ανάδειξη της ως Μητρόπολης της Ευρώπης.

Το ζητούμενο φυσικά δεν είναι ο εφησυχασμός αλλά η περαιτέρω ανησυχία των φορέων της πόλης. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολλά ακόμα για να μπορεί να αλλάξει και αυτό δεν πρόκειται να γίνει με αποσπασματικά έργα. Τώρα είναι ευκαιρία να πολλαπλασιαστούν οι δράσεις, το κέντρο να γίνει σημείο αναφοράς και όχι μετακίνησης και παρκαρίσματος, τα μέσα σταθερής τροχιάς να επιβληθούν στην πόλη και να ξαναγίνει φιλική με τους πολίτες και τους επισκέπτες της.

Ο ρόλος εξάλλου της Θεσσαλονίκης είναι αυτός της ισχυρής παρουσίας στα κέντρα, αντίβαρο της Αθήνας και πόλος ανάπτυξης και δημιουργίας. Τα έργα που αυτή την στιγμή υπάρχουν αλλά και αυτά που θα έρθουν θα πρέπει να αντιμετωπιστούν όχι σαν πρόβλημα αλλά σαν ευκαιρία. Ευκαιρία για ένα καλύτερο μέλλον που θα βοηθήσει την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας καθώς δυνητικά καλυτερεύοντας την Θεσσαλονίκη καλυτερεύουμε και όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

"ενώ θα γίνουν και τα έργα για την κατασκευή των 4 σταθμών της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας που αναμένεται να λειτουργήσει σε ένα χρόνο από σήμερα περίπου": Το τονίζω, το γράφω, το υπογραμμίζω: Είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ λανθασμένη η δρομολόγηση αστικής θαλασσίας συγκοινωνίας στην Θεσσαλονίκη. Ποιος θα πάει στο καταχείμωνο να ανεμοδέρνεται, να βρέχεται να πάρει το καταμαράν να ταξιδέψει από την πλατεία Ελευθερίας για να πάει στη Νέα Κρήνη; Ποιος θα πάει νυχτιάτικα με 6 bf βαρδάρη (να μην γράψω με γαρμπή διότι η κατάσταση θα παραπέμπει σε ξεκαρδιστικό ανέκδοτο) να πάρει σκάφος για ποιο μέρος της Περαίας; Εκεί που θα σε περιμένει η συμμορία με τα Kalasnikof; Όταν δίπλα του έχει το λεωφορείο, έχει το στέγαστρό του και ταυτόχρονα δε χρειάζεται να πάρει...δραμαμίνες από το κούνημα του πλοίου; Η θαλάσσια συγκοινωνία έχει νόημα μόνον από τον μήνα Ιούνιο έως και τον Αύγουστο να εξυπηρετήσει του λουομένους, όπως και έκανε παλαιότερα η "Θεσσαλονίκη", ο "Αλέξης" και το τελευταίο πλοίο η "Ιουλία". Ας αφήσουν τις κοροϊδίες και ψιλικατζίδικα έργα οι αρμόδιοι κι ας πιάσουν να ασχοληθούν με έργα ουσίας:
1. επέκταση Μετρό από Πατρικίου προς Μίκρα και αεροδρόμιο,
2. επέκταση Μετρό προς Αμπελοκήπους, προς Τερψιθέα, προς Ηλιούπολη και Εύοσμο,
3. κατασκευή παραλιακού ελαφρύ προαστιακού μετρικού ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου διπλής γραμμής από Λευκό Πύργο έως και το συγκοινωνιακό κέντρο στην Μίκρα με ταυτόχρονη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου από το Μέγαρο Μουσικής έως την περιοχή του Φοίνικα. Θα ήταν δυνατόν η γραμμή να ξεκινά από τον Λιμένα και δυτικότερα αλλά χρειάζεται διαπλάτυνση του κρηπιδώματος της παλαιάς παραλίας και δεν γνωρίζω αν συμφωνεί η κουλτούρα της πόλης σε ένα τέτοιο - βλάσφημο - έργο!
4. κατασκευή προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου στο μέσον της εξωτερικής περιφερειακής οδού. Το τμήμα αυτό είναι δυνατό να λειτουργήσει και ως τμήμα της μελλοντικής σιδηροδρομικής Εγνατίας.
5. απαιτείται σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Λαγκαδά, με Γιαννιτσά και με την πόλη του Κιλκίς και όχι την Κρηστώνη. Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη βαρέων έργων υποδομής. Καλοί είναι οι κήποι και οι μενεξέδες αλλά μια σύγχρονη πόλη ορίζεται από τις υποδομές της και από την ποιότητα ζωής που προσφέρει στους κατοίκους της...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα