Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα: στόχος η δημοπράτηση μέσα στο 2012 αλλά με εκκρεμείς εργολαβίες...

κείμενο από το ypodomes.com
Εντός του 2012 φιλοδοξεί να δημοπρατήσει το υπουργείο Υποδομών τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης επανέλαβε προ ημερών στη Βουλή τη συγκεκριμένη δέσμευση, αλλά πλέον ελάχιστοι θεωρούν ρεαλιστικό το σχεδιασμό, με δεδομένα τα σοβαρά προβλήματα στους υπό κατασκευή οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης.

Ο κρίσιμος οδικός άξονας, μήκους 50 χιλιομέτρων, θα απαλλάξει τους οικισμούς της Δυτικής Αττικής από τη σημερινή κίνηση (ο υφιστάμενος άξονας περνάει μέσα από κατοικημένες περιοχές), αλλά κυρίως θα περιορίσει την κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο που διέρχεται μέσα από την πρωτεύουσα.

Ομως, το κρίσιμο έργο εξαγγέλεται, χωρίς να υλοποιείται και με τα σημερινά δεδομένα (αδυναμία χρηματοδότησης από τις τράπεζες) θεωρείται απίθανο να ξεκινήσει εντός του 2012 ο διαγωνισμός.



Επειτα από ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Αττικής, Θαν. Λεβέντη, ο κ. Μαγκριώτης είπε προ ημερών πως ο άξονας Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη εντάχθηκε στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής. Πρόσθεσε πως το υπουργείο συνεργάζεται με την αρχαιολογική υπηρεσία προκειμένου να λυθούν διάφορα προβλήματα με τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής από την οποία διέρχεται.

Τα στοιχεία που κατέθεσε ο κ. Λεβέντης δείχνουν, όμως, την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα τα δημόσια έργα. Ο βουλευτής υποστήριξε πως η βελτίωση του υφιστάμενου άξονα είχε ανατεθεί με παραδοσιακή εργολαβία προ ετών, αλλά μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περί τα 20 μέτρα!

Μάλιστα, η προσπάθεια για βελτίωση του άξονα ξεκινά από το 2005 όταν δημοπρατήθηκε το έργο «Βελτίωση, ανακατασκευή και συντήρηση από το 14ο-21ο χλμ. της ΠΕΟ Ελευσίνας-Θήβας» με προϋπολογισμό 7,2 εκατ. ευρώ και με μελέτη που είχε εκπονηθεί από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής.

Ο πρώτος ανάδοχος «εκτέλεσε ένα μέρος των εργασιών και στη συνέχεια διέκοψε τις εργασίες, αφήνοντας ημιτελές το έργο, με αποτέλεσμα ο δρόμος να καταστεί επικίνδυνος». Τον Απρίλιο του 2009, ο ανάδοχος κηρύχτηκε οριστικά έκπτωτος. Για την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και επαναδημοπρατήθηκε ένα έργο προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ, τον Αύγουστο του 2009, με χρηματοδότηση αμιγώς από εθνικούς πόρους.

Το έργο ανατέθηκε σε νέο ανάδοχο με μεγάλη έκπτωση, ξεκίνησαν τα έργα και μέχρι το Σεπτέμβριο του 2010 εκτελούνταν κανονικά.

Υπήρξε, όμως, πρόβλημα πληρωμής της πρώτης δόσης, ο λογαριασμός αυτός πληρώθηκε στις αρχές του 2011 και οι εργασίες συνεχίστηκαν.

Οπως είπε ο κ. Μαγκριώτης στη Βουλή, «αυτή τη στιγμή εκκρεμεί ένας άλλος λογαριασμός, το έργο προχωράει πολύ αργά, εξαιτίας της βραδείας χρηματοδότησης από τους εθνικούς πόρους, αλλά υπάρχει δέσμευση από τον ανάδοχο πως μόλις έχει τη χρηματοδότηση - και θα την έχει σύντομα - θα συνεχίσει τις εργασίες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα