κείμενο από το
ypodomes.com
Μεγάλης σημασίας συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο θεωρείται από πολλούς η σχεδιαζόμενη επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί στο λιμάνι του Λαυρίου. Η νότια περιοχή της Αττικής είναι κατά κάποιο τρόπο αποκομμένη από τον υπόλοιπο Νομό ενώ λόγω απόστασης το λιμάνι του Λαύριου είναι απομακρυσμένο και δεν έχει κάποιο μέσο για να προσελκύσει επιβάτες άρα και γραμμές.
Η ΕΡΓΟΣΕ κινούμενη εδώ και χρόνια για το συγκεκριμένο έργο έχει προβλέψει επέκταση του Προαστιακού μήκους 31 χλμ, με ταχύτητα κίνησης των συρμών στα 120 χλμ την ώρα. Η προτεινόμενη γραμμή θα φτάνει από το σταθμό Κορωπί στην Κερατέα, ακολουθώντας την ιστορική χάραξη του τρένου της Λαυρεωτικής, όμως στη συνέχεια θα συνεχίζει με νέα χάραξη με κατεύθυνση Νοτιοανατολικά, θα περνάει από σήραγγα μήκους 1,4 χλμ στα Βίλια, θα παρακάμπτει τον αρχαιολογικό χώρο του Θορικού, θα διασχίζει το Μαρκόπουλο και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου.
Σύμφωνα με την σχετική προμελέτη, θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί σε Μαρκόπουλο και Λαύριο, αντίστοιχα, και συνολικά επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγυάλι, Θορικό και Λαύριο. Καθότι η επέκταση του προαστιακού εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά δίκτυα, μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ έχει ενταχθεί και στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει καταθέσει σχετική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αναμένει την έγκρισή της, ούτως ώστε να προχωρήσει στον διαγωνισμό για την μελέτη του έργου, η ολοκλήρωση της οποίας, θα καταστήσει εφικτή την δημοπράτηση της κατασκευής του.
ΑΣΑΦΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Με βάση το χρόνο που χρειάζεται για να ωριμάσει ένα έργο στην Ελλάδα δεν είναι πολύ αισιόδοξα τα πράγματα. Αρνητικό είναι και το γεγονός πως το έργο βρίσκεται ακόμα σε φάση προμελέτης και απαιτούνται τουλάχιστον 6 μήνες για την ολοκλήρωση της.
Οι μελέτες θα δημοπρατηθούν πιθανότατα στις αρχές του 2013 και σε το έργο θα είναι ώριμο να δημοπρατηθεί μέσα στο 2014 εφόσον υπάρχει κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα (προφανώς από το Ε` ΚΠΣ που είναι σε διαδικασία διερευνητική ακόμα). Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
1 σχόλιο:
Ο Καραμανλής και ο Σιμήτης μας είχαν υποσχεθεί ότι νωρίτερα από το 2010 θα είναι έτοιμη η διπλή γραμμή Κορωπί - Θωρικό και μονή Θωρικό - Λαύριο. Τώρα μας μεταθέτουν την ημερομηνία για το 2020. 31 km σιδηροδρομικής γραμμής σε πεδινό σχετικά έδαφος απαιτούν 10 χρόνια υλοποίησης; Για όνομα του Θεού! Να προκυρήξουν άμεσα το έργο και ο εργολάβος να το παραδώσει σε 24 μήνες το πολύ κομπλέ με αυτόματη σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση. Όλα τα άλλα είναι μπούρδες, άλλα λόγια να αγαπιώμαστε και προφάσεις εν αμαρτίαις...
Δημοσίευση σχολίου