κείμενο από το
ypodomes.com
Την ιδιωτικοποίηση τμημάτων του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου εξετάζει η Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων. Για παράδειγμα, «η πώληση του δρομολογίου Αθήνας - Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες που θα βάλουν τα δικά τους τρένα και τους δικούς τους υπαλλήλους ερευνάται ως ένα από τα ενδεχόμενα ιδιωτικοποίησης.
Ο ιδιώτης θα έχει τη δυνατότητα να συνδυάσει τουριστικές υπηρεσίες ή οποιαδήποτε άλλη εκμετάλλευση θεωρήσει αποδοτική και θα πληρώνει στο κράτος ενοίκιο», είπε μιλώντας στην «ΗτΣ» στέλεχος της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων. Μάλιστα υποστήριξε ότι αυτή τη στιγμή δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις, ωστόσο στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να έχουν καταλήξει στον τρόπο που θα γίνει η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Δεν παρέλειψε να αναφέρει και το παράδειγμα των ιταλικών σιδηρόδρομων, το δίκτυο των οποίων «άνοιξε» για πρώτη φορά σε ιδιώτες πριν από τρεις εβδομάδες, σε ένα τρένο υπερύψηλων ταχυτήτων με την υπογραφή της Ferrari. Το συγκεκριμένα τρένο διεκδικεί πλέον το 25% του μεταφορικού έργου των σιδηροδρόμων της γειτονικής χώρας.
Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνει πρόσληψη συμβούλου για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος θα κληθεί να προτείνει στην Επιτροπή την πιο συμφέρουσα λύση για την επιτυχή έκβαση της ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων. «Ο σύμβουλος που θα προσληφθεί για να προχωρήσει τη διαδικασία θα αναλάβει και την προσέλκυση ενδιαφερόμενων όπως έγινε και στην περίπτωση του Ελληνικού όπου αν και είχαν γίνει πολλές προσπάθειες ιδιωτικοποίησης αυτή την φορά υπήρξε ενδιαφέρον από ηχηρά ονόματα», είπε το ίδιο στέλεχος.
Οι ενδιαφερόμενοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, η γαλλική SNCF και η ρουμανική Group Feroviar Roman φέρονται να έχουν επιδείξει αρχικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο, όπως επισήμανε το στέλεχος της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, το ενδιαφέρον που έχει διατυπωθεί δεν είναι δεσμευτικό αλλά απλά διερευνητικό και για το λόγο αυτό αναζητείται ο τρόπος ιδιωτικοποίησης που θα επιφέρει όσο τον δυνατόν περισσότερα έσοδα από την πώληση της εταιρείας.
«Σίγουρα δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον στο σωστό σημείο. Δεν γίνονται έτσι οι ιδιωτικοποιήσεις. Έχουμε στόχο τη διαφάνεια αλλά και την επιτυχία του εγχειρήματος», είπε στέλεχος της Επιτροπής. Απαντώντας μάλιστα εμμέσως στον υπουργό Υποδομών Μ. Βορίδη, ο οποίος είχε υποστηρίξει πως το υπουργείο χαράσσει τη στρατηγική αποκρατικοποιήσεων, το ίδιο στέλεχος τόνισε ότι «η στρατηγική σε μία ιδιωτικοποίηση διαμορφώνεται από τις συνθήκες της αγοράς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου